Tips på date. Tack!

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag ska på date med en f.d flickvän. Kalla mig loser, men jag skulle vilja blåsa liv i det hela igen.

Detta är vad jag kommit framtill hitills.
Daten börjar i Nyköping onsdag 16:00 och bör avslutas 23:00 i Nyköping. De idéer jag har börjat spåna på. Fara upp till Sthlm och köpa jacka till mig. Klar 17:30. Då befinner vi oss på Wasagatan. Nu blir det käk på nån skaplig resturang. Sen avslutas kvällen på antingen nån Stand-up klubb allt jazzklubb och i värsta fall nån rolig/smart teaterförställning.

Problemet är ju att vi bör vara hemma till 23:00 då vi ska jobba dagen efter.

Antingen spånar ni vidare på detta eller ändrar allt. Vi kan ju lika gärna åka åt andra hållet om ni kommer på något smart. Jag vill att daten ska ligga på lite högre nivå än bowling och bio.

Det där Japanska stället utanför Sthlm vad kan man göra där och till vilken kostnad? Mini spa och käk?

Fast jag inte tycker det är PK så betalar jag såklart allt. Därför finns det en budget på ca 2000kr. Om ni kommer på nått jätte bra kanske hon får slänga in några hundra. Jag ska ju inte impa på henne med cash.

Mycket tacksam för er hjälp.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jonte VSB R-T skrev:
2645749 Jag ska på date med en f.d flickvän. Kalla mig loser, men jag skulle vilja blåsa liv i det hela igen.

Detta är vad jag kommit framtill hitills.
Daten börjar i Nyköping onsdag 16:00 och bör avslutas 23:00 i Nyköping. De idéer jag har börjat spåna på. Fara upp till Sthlm och köpa jacka till mig. Klar 17:30. Då befinner vi oss på Wasagatan. Nu blir det käk på nån skaplig resturang. Sen avslutas kvällen på antingen nån Stand-up klubb allt jazzklubb och i värsta fall nån rolig/smart teaterförställning.

Problemet är ju att vi bör vara hemma till 23:00 då vi ska jobba dagen efter.

Antingen spånar ni vidare på detta eller ändrar allt. Vi kan ju lika gärna åka åt andra hållet om ni kommer på något smart. Jag vill att daten ska ligga på lite högre nivå än bowling och bio.

Det där Japanska stället utanför Sthlm vad kan man göra där och till vilken kostnad? Mini spa och käk?

Fast jag inte tycker det är PK så betalar jag såklart allt. Därför finns det en budget på ca 2000kr. Om ni kommer på nått jätte bra kanske hon får slänga in några hundra. Jag ska ju inte impa på henne med cash.

Mycket tacksam för er hjälp.

Du verkar ju iaf mena allvar. Inte att slentrianmässigt glida tillbaka in i det gamla. Spa-stället utanför Sthlm heter Hasseludden Yasuragi. Trevligt ställe faktiskt. Där kan ni både softa/bada och äta gott. Men kom ihåg att halva grejjen med det stället är bastun, tvagrummet, och män/kvinnor är åtskilda. inte så kul kanske.

Annars kan ni gå på nån trevlig restaurang. Mården eller Grill tex för att sen fortsätta ner till Norra Brunn (1 min från Mården och 9 från Grill) för att kolla på nån stand up om ni tycker det är roligt.

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
16-23 när ska ni ha tid och nuppa då:gnissla Eller är sänggymnastiken inräknat som OB på nattpasset :tuttar

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Starstriker skrev:
2645793 Annars kan ni gå på nån trevlig restaurang. Mården eller Grill tex för att sen fortsätta ner till Norra Brunn (1 min från Mården och 9 från Grill) för att kolla på nån stand up om ni tycker det är roligt.

När drar det igång på Norra Brunn?

Vad är det för käk på ställena? Hon käkar nog gärna något flummigt men jag vill nog ha en köttbit och potatis.

Edit: Vad tror du händer om man söker på Grill och Stockholm?

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Starstriker skrev:
2645793 Men kom ihåg att halva grejjen med det stället är bastun, tvagrummet, och män/kvinnor är åtskilda. inte så kul kanske.

Annars finns ju Hellasgården. Den e sjysst. Män/kvinnor är åtskilda även där men bastun ligger vägg i vägg så man kan skrika till varandra genom väggen.

Dom har inte SPA men däremot året-runt-bad! Och det kostar bara 15 spänn! :tummenupp

Checka in öppettider här: HELLASGÅRDEN

Edit: Det va sitthanduken som kostade 15 spänn. Bastun kostar 50:- :mad:

Men att ta ett dopp i spa't e gratis! :tummenupp

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
en bra film som båda ka ntänkas gilla..
lite småkarra el lakrits(de gillar tjejer) o lite cola..
film, snack o tillslut lite mys i soffan..
funkar alltid..tror jag :rolleyes:

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
RoLLER skrev:
2646080 Annars finns ju Hellasgården. Den e sjysst. Män/kvinnor är åtskilda även där men bastun ligger vägg i vägg så man kan skrika till varandra genom väggen.

Dom har inte SPA men däremot året-runt-bad! Och det kostar bara 15 spänn! :tummenupp

Checka in öppettider här: HELLASGÅRDEN

Edit: Det va sitthanduken som kostade 15 spänn. Bastun kostar 50:- :mad:

Men att ta ett dopp i spa't e gratis! :tummenupp

Vart tippsad om Centralbadet också. Kalla mig gärna tjurig men orka bada med allt strul.

Har ni några tips på skumma en mysiga krogar. Så där så hon tror jag bara chansa och det såklart blev en succe. Själv har jag faktisk fastnat lite på Norra Brunn.

ozeo skrev:
2646113 en bra film som båda ka ntänkas gilla..
lite småkarra el lakrits(de gillar tjejer) o lite cola..
film, snack o tillslut lite mys i soffan..
funkar alltid..tror jag :rolleyes:

Jo visst funkar det. Det är bara att det behövs en nytändning och ligga i soffan och glo film har vi gjort förut.

Last edited:

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag och min exflicka gick på Jul på Liseberg i lördags, det slutade med knull på hotellrummet :) Det var hur mysigt som helst.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Jonte VSB R-T skrev:
2645749 Fara upp till Sthlm och köpa jacka till mig. Klar 17:30.

ÖÖÖ åka och köpa en jacka till sig själv på en date... Kan du inte ta det en annan dag? När du inte är på date.

Hitta på något anorlunda som man inte gör vanligtvis. Vad gillar hon???

Jag tycker det är hel schysst att kanske gå på spa först sen gå hem och laga en god middag (IHOP) sitta och små prata kolla på lite gammla kort (du tar fram sen eran tid) Dricka lite vin och ha allmänt trevligt...

Annars så finns det väl skansen med lite mysstämmning (inte som liseberg iofs) men där kan du ju gå runt och små limma på henne...

///Micke

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jonte VSB R-T skrev:
2646050 När drar det igång på Norra Brunn?

Vad är det för käk på ställena? Hon käkar nog gärna något flummigt men jag vill nog ha en köttbit och potatis.

Edit: Vad tror du händer om man söker på Grill och Stockholm?

Grill serverar....... tadaaaaa. GRILLAT. Bra sånt dessutom! Där finns nåt för alla smaker. Ganska cool restaurang med "vardagsrumstuk". Klart värd ett besök.

Norra Brunn hittar du här: http://www.norrabrunncomedy.se/

Har för mig att faktiskt också har rätt ok mat. Mården är toppklass. Mysig bar har de också!

Även Storstad har bra mat, men det är lite halvdyrt där (lite dyrare än Grill tror jag)

Jonte VSB R-T skrev:
2646121 Vart tippsad om Centralbadet också. Kalla mig gärna tjurig men orka bada med allt strul.

Har ni några tips på skumma en mysiga krogar. Så där så hon tror jag bara chansa och det såklart blev en succe. Själv har jag faktisk fastnat lite på Norra Brunn.

Jo visst funkar det. Det är bara att det behövs en nytändning och ligga i soffan och glo film har vi gjort förut.

Centralbadet är coolt! Där kan ni ta ett arombad i varsitt träkar i ett eget litet rum :) Ta in en flaska skumpa också! Kanske är bättre än Hasseludden eftersom detta ligger mer centralt och är billigare. Rätt fint på Centralbadet. Det är klart underskattat! Tack för att du påminde mig!

Finns en trevlig Thai-Restaurang i närheten som heter Sabai Sabai. Bra käk och stimulerande inredning ;)

Mr_Mike skrev:
2646178 ÖÖÖ åka och köpa en jacka till sig själv på en date... Kan du inte ta det en annan dag? När du inte är på date.

Jag tycker det är hel schysst att kanske gå på spa först sen gå hem och laga en god middag (IHOP) sitta och små prata kolla på lite gammla kort (du tar fram sen eran tid) Dricka lite vin och ha allmänt trevligt...

Annars så finns det väl skansen med lite mysstämmning (inte som liseberg iofs) men där kan du ju gå runt och små limma på henne...

///Micke

Well. Skansen en kulen vinterkväll i mörkret.... det låter mysigt :) Tror inte de har så många djur ute heller. En skabbig älg och kanske nån björn :)

Last edited:

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Mr_Mike skrev:
2646178 ÖÖÖ åka och köpa en jacka till sig själv på en date... Kan du inte ta det en annan dag? När du inte är på date.

///Micke

Nja finns ingen butik här som jag kan prova just den modellen. Tar ju fan bara 5 min. Vi gjorde slut för några veckor sedan och sen har vi forsatt träffas. Så gammla minnen är inte så mycket att ta upp. Sen tjatar jag om det mest hela tiden.

På nått tidningsprov som vi gjorde i bilen nån gång så valde hon konsert medans jag valde djurpark.

Starstriker skrev:
2646204 Grill serverar....... tadaaaaa. GRILLAT. Bra sånt dessutom! Där finns nåt för alla smaker. Ganska cool restaurang med "vardagsrumstuk". Klart värd ett besök.

Centralbadet är coolt! Där kan ni ta ett arombad i varsitt träkar i ett eget litet rum :) Ta in en flaska skumpa också! Kanske är bättre än Hasseludden eftersom detta ligger mer centralt och är billigare. Rätt fint på Centralbadet. Det är klart underskattat! Tack för att du påminde mig!

Finns en trevlig Thai-Restaurang i närheten som heter Sabai Sabai. Bra käk och stimulerande inredning ;)

Ja kanske centralbadet och sen Grillat för att sen slnka in på Norra Brunn. Hmm, nu börjar det lika något.

vad pratar vi för avstånd mellan allt nu? Kanske blir mycket knalla. Men det gillar hon och jag får röka.

Mer mer!

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jonte VSB R-T skrev:
2646250 Nja finns ingen butik här som jag kan prova just den modellen. Tar ju fan bara 5 min. Vi gjorde slut för några veckor sedan och sen har vi forsatt träffas. Så gammla minnen är inte så mycket att ta upp. Sen tjatar jag om det mest hela tiden.

På nått tidningsprov som vi gjorde i bilen nån gång så valde hon konsert medans jag valde djurpark.

Ja kanske centralbadet och sen Grillat för att sen slnka in på Norra Brunn. Hmm, nu börjar det lika något.

vad pratar vi för avstånd mellan allt nu? Kanske blir mycket knalla. Men det gillar hon och jag får röka.

Mer mer!

Centralbadet-Grill 5 min (bara uppför backen på Drottninggatan)
Grill-N:a Brunn 9 min. 10 om du ska röka :)

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Starstriker skrev:
2646256 Centralbadet-Grill 5 min (bara uppför backen på Drottninggatan)
Grill-N:a Brunn 9 min. 10 om du ska röka :)

Ja detta blir nog bra. Var ska jag parkera? Norra Latin?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jonte VSB R-T skrev:
2646269 Ja detta blir nog bra. Var ska jag parkera? Norra Latin?

Yepp. Det blir fint. Där finns ett P-hus. Annars kan du köra upp i kvarteret bakom och ställa dig på gatan. Fri parkering efter 17. Det kan vara bökigt att hitta plats, men oftast är det inga problem.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Starstriker skrev:
2646290 Yepp. Det blir fint. Där finns ett P-hus. Annars kan du köra upp i kvarteret bakom och ställa dig på gatan. Fri parkering efter 17. Det kan vara bökigt att hitta plats, men oftast är det inga problem.

Bakom Folkets hus/LO?

Edit. @ Zee. Jag han läsa men fatta inte riktigt. Kopplar du ihop musiken med något positivt eller negativt? Filmen slutar ju lyckligt?

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Det gick inte att boka något på centralbadet så här sent. Men jag glömde så klart att fråga om man ska ha med sig egen handduk? Hyra badkläder går bort så det måste jag ju ta med mig.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Jonte VSB R-T skrev:
2646250 Nja finns ingen butik här som jag kan prova just den modellen. Tar ju fan bara 5 min. Vi gjorde slut för några veckor sedan och sen har vi forsatt träffas. Så gammla minnen är inte så mycket att ta upp. Sen tjatar jag om det mest hela tiden.

Mer mer!

Ok. Men du vet Brudar..... De kan bli skinkiga för minsta lilla. :D

Men va fan ta med henne på ett mini spa på ett badhus, gå sen och ät för att efter det gå på någon konsert på något konsert hus eller liknande...

Vore ju en kanon date man bara ser i filmer :tummenupp

///Micke

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jonte VSB R-T skrev:
2646322 Det gick inte att boka något på centralbadet så här sent. Men jag glömde så klart att fråga om man ska ha med sig egen handduk? Hyra badkläder går bort så det måste jag ju ta med mig.

Tja, går det inte att boka något så kan ni iaf gå dit och bada? Trevlig miljö med softa stolar längs bassängkanten och en rejäl bar i rummet intill!

Bilen parkerar du som du sa uppe bakom LO-borgen / Folketshus. Där hittar du säkert p-plats om du snurrar runt lite.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vem går och badar på sin dejt??

Kanske funkar, kanske inte. Nu känner ni ju varandra sen innan, men lycka till om det hade varit en "okänd".

Kan man egentligen impa på sina ex med pengar?

Jaja, berätta hur det går sen.

PatrikW

Slangövare
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
Yamaha R6 2001
Orkade tyvärr inte läsa hela tråden.
Men tips ang norra brunn. Helt okey käk, inte så jätte kul att gå dit om ni inte äter där för det finns ett väldigt begränsat antal stolar då.. Hur kul är det att stå hela kvällen?

dvs om du inte äter där räkna me ståplats längst bak.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy