ska du köra lagligt eller köra med 25kw bara på pappret?
Hur kommer du fram till att motorcykeln får väga max 150kg? Det stämmer inte iallafall, motorcykeln får vara hur tung som helst
Ca 150 kg och MAX 34 hk.
Dvs 34/150=0.227Hk/kg
Jag personligen tycker att frågan du ställer om att köra lagligt på pappret eller inte suger elefantpung och mer eller mindre uppmanar att skita i lagar och försäkringsvillkor.
Beroende på om han ska de eller inte kan ju vara ganska bra att veta om man ska ge ett bra förslag på en hoj?
Uppmanar vet jag inte om jag kan hålla med om....
Tycker att om man ska ge förslag på på hoj så utgår man väl från förutsättningarna killen har enligt lagen, annars är väl det givna valet gixxer1000 eller en R1. Tycker det är så jäkla dumt att diskutera annat när vi i hojkollektivet belastas med alla kostnader som vissa orsakar för att dom inte vill betala vad det kostar och hoppas att nån annan betalar.
Förstår inte varför de givna svaret isåfall skulle vara en gixxer1000 eller R1...?
Fortfarande bra att veta och hur många av alla 25kw:are är lagliga?
Större delen skulle jag tro har bara 25kw i pappret, jag hade det och alla jag känner som hade Abegränsad...
Kostnader och hoppas att nån annan betalar? va snackar du om?
Vad jag menar är att som du säger att många bara har 25kw på pappret och i verkligheten har en motorstarkare hoj och försäkrar sina hojar som 25kw:are och genom sin motorstyrka så är dom faktiskt mer olycksdrabbade än dom som bara har 25 kw. Och därför får vi i försäkringskollektivet betala mer för att dom skiter i regler och lagar.
Okey, men sen är de ju så att alla bolag jag ringde till utgår från orginal effekten iaf så de spelar ingen roll hur den är i pappret. Och om du vet nått bolag som inte gör de så berätta gärna vilket de är.
Om det nu är så undrar jag genast varför du ställer frågan om killen ska köra 25 kw på pappret eller inte?
För att olika hojar blir olika att köra, stryper du en tex R6a så tycker jag att den går som en påse skit och väldigt tråkig att köra. Så om jag skulle köra lagligt så skulle jag välja en hoj som har en lägre orginal effekt, tex en motard.
Jag köper ditt resonemang, det var bara att jag uppfattade ditt inlägg som att han skulle lyda lagen eller inte. En strypt R6:a går faktiskt inte så dåligt som du beskriver, duger utmärkt som en A-begränsad hoj om man stryper den på rätt sätt.
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail
En dröm sedan många år har ... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Foto: LEON Transportstyr... |
|
Aprilia RSV4 X ex3ma
Aprilia har presenterat RSV... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |