Tips på MC-handlare?

B5254T4

Noob
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
GRC Minimoto
Hej alla! Ny på forumet och ny inom hojvärlden, bara bilar innan...
Ska köpa hoj och ta körkort så fort frosten går ur marken.

Nu till frågan, finns det några vettiga handlare i Trestad som har äldre/billigare cyklar? Kanske nån på Sporthoj som har firma?
Har varit på Bike men känner inte riktigt att jag vill köpa dyr hoj än då det säkert kommer vurpas en del och sen vet man ju inte om man ens tycker om MC? ;)

Skulle mycket väl kunna tänka mig en vurpad eller defekt då jag jobbar som mek och har tillgång till allt ifrån riktbänk till TIG-svets.

Alla svar är välkomna, som sagt helt ny på detta och känner inte till nåt annat än Bike. :va
 

B5254T4

Noob
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
GRC Minimoto
Vet ju inte riktigt vad jag vill ha än men det blir nåt man sitter upprätt på, har gjort fighterombyggen innan så det känns rätt.
Drömmen är väl en GSX-R Streetfighter, 750 eller 1000. Hittade en vurpad 750 runt -02 för 30´för ett tag sen men missade den... Nåt i den trakten.

Sen har tankarna gått runt motard pga att de är lätta att köra och hantera för en nybörjare, inte så petig just nu. Ska hålla sinnet öppet för det mesta och bestämma mig när jag står framför cykeln. :tungan

Huvudsaken är att priset är rätt och att jag får så ny som möjligt för pengarna, gärna en defekt som sagt så man slipper åka 80-talare. :)

Ska höra med företagen du tipsade om, kanon! Tack så mycket!
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
I 3-stad finns det inget vettigt egentligen, du får nog söka neråt GBG regionen för att hitta nåt till ok priser med BRA service, bikes verkstad vill inte ha kunder då de kastar ut folk ifrån firman!!

Annars kolla blocket, finns mycket vettigt till bra priser nu, både jag och min sambo funderar på förnyelse och det blir inte på bike!
 

B5254T4

Noob
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
GRC Minimoto
Hört detsamma, därför frågan kom upp. :( Inget emot Bike då jag inte råkat ut för nåt men bågarna i hallen är för dyra för mig just nu.

Rotar gernom Blocket och Tyskland just nu. Vem vänder man sig till om man handlar Suzuki? Hisings Backa även för delar över disk?
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hört detsamma, därför frågan kom upp. :( Inget emot Bike då jag inte råkat ut för nåt men bågarna i hallen är för dyra för mig just nu.

Rotar gernom Blocket och Tyskland just nu. Vem vänder man sig till om man handlar Suzuki? Hisings Backa även för delar över disk?

jepp, på andra sidan järnvägen mitt emot biltema typ (ind omr) Aröd!
 

#86 Anders

Lämnar Hjärnan i Depån!!!
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Hemma
Hoj
Retta -04 såld. Gsx-R 600 K8 såld, Yamaha YZ 250F -07, KTM 690 SMC -09 såld, Ducati Multistrada 1200 S
Hört detsamma, därför frågan kom upp. :( Inget emot Bike då jag inte råkat ut för nåt men bågarna i hallen är för dyra för mig just nu.

Rotar gernom Blocket och Tyskland just nu. Vem vänder man sig till om man handlar Suzuki? Hisings Backa även för delar över disk?

Hej på dig å välkommen!

Ska du handla Suzuki :yoparty finns bara en handlare som gäller det är Fottas Mc i Ludvika, Tro mig bättre pris går inte att göra nån annan stans :)
(pratar ur egen erfarenhet).

Lycka till, Hör av dig om du behöver hjälp :tummenupp
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Har handlat hoj på både Bike och West-Bike i Mellerud tycker båda var riktigt bra att handla av. Men billigast blir det nog om du hittar en hoj blocket.
 

B5254T4

Noob
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
GRC Minimoto
Då har jag bestämt mig, kommer köra Trollhättans sunkigaste bike men prova att vara vuxen en liten stund.

Har funderat på vad som är lättkört, billig nog att vurpa med och fortfarande tillräcklig för att ta tungt kort på. Ska övningsköra och köra upp på samma hoj.
Kom fram till att Suzuki DR800 är perfekt, ful som få men inga problem att bygga om fronten till 650-stuk (som en gammal MT5´a).
Den har 800cc och några pållar mer än vägverket kräver för att använda den på uppkörning.

Mobba på! :tummenupp

Kan ursäkta mig med att den kommer bytas ut efter körkortet anlänt. :D
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Då har jag bestämt mig, kommer köra Trollhättans sunkigaste bike men prova att vara vuxen en liten stund.

Har funderat på vad som är lättkört, billig nog att vurpa med och fortfarande tillräcklig för att ta tungt kort på. Ska övningsköra och köra upp på samma hoj.
Kom fram till att Suzuki DR800 är perfekt, ful som få men inga problem att bygga om fronten till 650-stuk (som en gammal MT5´a).
Den har 800cc och några pållar mer än vägverket kräver för att använda den på uppkörning.

Mobba på! :tummenupp

Kan ursäkta mig med att den kommer bytas ut efter körkortet anlänt. :D
Grattis, den funkar säkert till det mesta!!
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top