Tips på MC-handlare?

B5254T4

Noob
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
GRC Minimoto
Hej alla! Ny på forumet och ny inom hojvärlden, bara bilar innan...
Ska köpa hoj och ta körkort så fort frosten går ur marken.

Nu till frågan, finns det några vettiga handlare i Trestad som har äldre/billigare cyklar? Kanske nån på Sporthoj som har firma?
Har varit på Bike men känner inte riktigt att jag vill köpa dyr hoj än då det säkert kommer vurpas en del och sen vet man ju inte om man ens tycker om MC? ;)

Skulle mycket väl kunna tänka mig en vurpad eller defekt då jag jobbar som mek och har tillgång till allt ifrån riktbänk till TIG-svets.

Alla svar är välkomna, som sagt helt ny på detta och känner inte till nåt annat än Bike. :va
 

B5254T4

Noob
Gick med
27 Dec 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
GRC Minimoto
Vet ju inte riktigt vad jag vill ha än men det blir nåt man sitter upprätt på, har gjort fighterombyggen innan så det känns rätt.
Drömmen är väl en GSX-R Streetfighter, 750 eller 1000. Hittade en vurpad 750 runt -02 för 30´för ett tag sen men missade den... Nåt i den trakten.

Sen har tankarna gått runt motard pga att de är lätta att köra och hantera för en nybörjare, inte så petig just nu. Ska hålla sinnet öppet för det mesta och bestämma mig när jag står framför cykeln. :tungan

Huvudsaken är att priset är rätt och att jag får så ny som möjligt för pengarna, gärna en defekt som sagt så man slipper åka 80-talare. :)

Ska höra med företagen du tipsade om, kanon! Tack så mycket!
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
I 3-stad finns det inget vettigt egentligen, du får nog söka neråt GBG regionen för att hitta nåt till ok priser med BRA service, bikes verkstad vill inte ha kunder då de kastar ut folk ifrån firman!!

Annars kolla blocket, finns mycket vettigt till bra priser nu, både jag och min sambo funderar på förnyelse och det blir inte på bike!
 

B5254T4

Noob
Gick med