Tips på modern supermotard med "längre" serviceintervaller

Fritz_

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Husqvarna 610 Supermotard -06 & Honda CBR 954RR -03
Hej!
Jag skaffade nyligen min andra sporthoj, för några månader sedan bara. Min polare som jag brukar åka med har sålt sin r1a och skaffat en motard :huvet.... Så nu är jag också sugen på en!! :banana
Så som jag har förstått så är det rätt så täta serviceintervaller på ex, husaberg fe, ktm exc osv och dyra att serva, 10k om året har jag hört. Det jag söker efter är en rolig, modern, supermotard som har lite längre serviceintervaller som exempelvis ktm lc4.
Plus i kanten om man får ta med tjejen bakpå :tuttar.
Pris mellan 30 000 - 38 000 ungefär!
Ös på med tips! :D

Mvh Victor

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
O så tittar vi i andra trådar om 'Vilken motard ska jag köpa'...

modern LC4 eller nått japanskt typ...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag är också ute och shoppar motard och det lutar åt en KTM 640 eller 660. Jag offrar gärna lite effekt mot att slippa serva hojen per timme. Innan 05 tror jag dock många bara är reggade för en person, värt att kolla upp.
Har även testat Yamaha XT660X som väl egentligen inte är en "riktig" motard men jag gillar stuket. Finishen är definitivt ett snäpp över KTM som känns mer hemslöjd men också bra mkt rappare.

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Finishen är definitivt ett snäpp över KTM som känns mer hemslöjd men också bra mkt rappare.

Det är fint att fulmeka :yoparty

Pratar man lite längre är som sagt LC4an att föredra. 250 mils intervall fram till de släppte nya 690 motorn. Från -05 skall det väl vara 500 mil (PR kupp?) enl. boken, men legenderna är på forumet menar att motorn är oförändrad och således skall även serviceintervallet vara det.

Husqvarna 610 har även den lite längre intervaller. Vet inte säkert, men får känslan av att den kan jämföras med KTM 640. Mao lite tröttare. Jag har en ombestyckad 640 som jag helt klart tycker funkar. Inte så ofta jag känner att det där extra moset hade behövts. :näsblod

Hoppas att du hittar något roligt! :3freak

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Jag har precis skaffat mig en Husa 650 och är sjukt nöjd med den.
Dock är det jävligt täta intervaller men det går ju ganska fort att göra bara man vänjer sig med lite pill :banana

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
jag är nöjd med min 640 har bytt förgasare för lite rappare svar på gasen, byter olja o filter 250 mil sen nästa 250 mil byter jag bara oljan o nästa olja o filter, nu har jag iof bytt oftare menmen. e ganska enkel att serva om man vill göra de själv, o 640 är inte så jävla slö, går ledigt o köra på bakan på 3-4an iaf

dock vibrerar den som fan kvittar vad folk säger så gör den det

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Jag är också ute och shoppar motard och det lutar åt en KTM 640 eller 660. Jag offrar gärna lite effekt mot att slippa serva hojen per timme. Innan 05 tror jag dock många bara är reggade för en person, värt att kolla upp.
Har även testat Yamaha XT660X som väl egentligen inte är en "riktig" motard men jag gillar stuket. Finishen är definitivt ett snäpp över KTM som känns mer hemslöjd men också bra mkt rappare.

INTE 640.... 625 eller 660 ska du ha:tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...