Tips på ryggskydd

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Speed Triple-05
Hej!

Känner att det är läge att inhandla ett ryggskydd, men jag har inte så bra knas på vad jag ska ha. Givetvis måste man prova hur det känns, men jag vore ändå tacksam om nån kunde tipsa om något vettigt prisvärt skydd. :banana

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
jag har provat dom flesta som finns och jag tycker att Halvarsson Track sitter bäst, sen blev den oxå bäst i något test för ett tag sen någon annan kanske vet var det testet va, den va inte så dyr 1300 spänn har jag för mej

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
ta det dy tycker sitter bäst. själv köpte ja lite grisen i säcken å körde på en clover skena men ja tyckte den va grymt bra iaf.

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
KTM 640smr -06
Jag köpte ett "Dainese Wave" Grymt nöjd e jag å dessutom e skyddet jävligt bra ventilerat å svalt..( eller iaf relativt svalt :rolleyes: )

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag har Alpinestars Supertech, funkar skitbra, förutom att kardborren börjar bli sliten nu efter 1,5 år ungefär.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Smirre skrev:
Jag köpte ett "Dainese Wave" Grymt nöjd e jag å dessutom e skyddet jävligt bra ventilerat å svalt..( eller iaf relativt svalt :rolleyes: )
Sanning. Har provat ett par olika och detta är det bästa enligt mig...

Wave 2 tror jag tom mitt heter... Bra som fan.

Tjöp!

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Prexport lär ju göra riktigt bra ryggskydd. Själv har jag ett IXS, men det är nog inte att rekommendera..snuskigt varmt och ganska klumpigt.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
när bike hade testade ryggskydd vann halvarsson track, kostar 1200. ja har ett sånt. e skit bra.

Kneedrag

Guest
funkar

Har ett som heter Ufo. Jag är mycket nöjd med det sitter bra och följsam mot ryggen.
Köpte det då pga ekonomin, kostar inte så himla mycket. Godkänt och testat märkt.

Ska byta hoj till mer motor snart och då byter jag nog till samma som Red Ninjna har ett Danise hpc ryggskydd

Kawa Tina

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
HIPS skrev:
Jag kikade på deras hemsida - priserna var ju klart intressanta, men är det bra grejer? :confused:

Jämfört med Dainese och det verar vara en bra kopia om de inte är lika, jag är helnöjd.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jag har ett dainese.....e nöjd med det, fast kardborret börjrar bli slitet nu...kan knappt knäppa det, fast det beror kanske på att jag drar det så hårt..... d sliter ju kanske lite mer då.............eftersom det rukas i kardborren varje andetag man tar.........

men annars e d kanon!

Mr Hyde

Guest
Till er med Dainese Wave, ni har inte problem med att skyddet glider uppåt under körning så det inte skyddar svanskotan? Kanske funkar det bättre under ett tight skinnställ? Jag anväder ett allväderställ.
"Midjeskärpet" vill liksom dra sig uppåt så det hamnar ovanför magen. Något tips?

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
KTM 640smr -06
Mr Hyde skrev:
Till er med Dainese Wave, ni har inte problem med att skyddet glider uppåt under körning så det inte skyddar svanskotan? Kanske funkar det bättre under ett tight skinnställ? Jag anväder ett allväderställ.
"Midjeskärpet" vill liksom dra sig uppåt så det hamnar ovanför magen. Något tips?

Mitt Wave2 har jag liknande problem med då jag oxå kör med allvädersställ. Men tricket är som följer.. Släpp bra mycket på axelremmarna å dra åt lite till runt magen så sitter det kvar :tummenupp (eller ät 300 Big Macs så ligger midjeskärpet säkert kvar i magvecket :hihi )

Mr Hyde

Guest
Smirre skrev:
Mitt Wave2 har jag liknande problem med då jag oxå kör med allvädersställ. Men tricket är som följer.. Släpp bra mycket på axelremmarna å dra åt lite till runt magen så sitter det kvar :tummenupp (eller ät 300 Big Macs så ligger midjeskärpet säkert kvar i magvecket :hihi )
Torrbytte lite nu, gjorde som du sa och släppte ut axelbandet väldigt mycket. Känns faktiskt bättre, verkar inte som att skyddet vill kasa upp på samma sätt som tidigare. Du kanske rent av löste mitt problem :tummenupp

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
KTM 640smr -06
Mr Hyde skrev:
Torrbytte lite nu, gjorde som du sa och släppte ut axelbandet väldigt mycket. Känns faktiskt bättre, verkar inte som att skyddet vill kasa upp på samma sätt som tidigare. Du kanske rent av löste mitt problem :tummenupp

Fan vad najs! :tummenupp
Alltid kul att kunna hjälpa till :banana

reptoid

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2004
Hoj
ubersnabb sexa
Jag kör med Dainese Safetyväst Wave och det kan inte bli bättre! Bra ventilation, bekvämt,
och dyrt (2195) precis som det ska va! :) Ta en titt på det! :tummenupp
Jag har hunnit med en krasch i år också så det har kommit till användning mä :yoparty

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...