Tips på sköna vägar?

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Har ni några tips på sköna vägar häromkring?

Har åkt Vägen genom Nolby till Matfors och sedan genom sidsjön, nån som har tips på var man ska åka, har inte tänkt så mycket på var det finns sköna kurviga vägar när man kör bil :)

Vägen från Kovland till Laggarberg är inte så tokig heller har jag märkt, men den är ju så kort...

Ös på med tips :)

Säg nu inte att jag ska hänga på onsdagskörningen, för det tempot klarar jag inte att hålla... än ;)
 

LTM

Snart så...
Gick med
17 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR 600f
jag brukar åka till bergsåker->töva förbi selånger kyrka, fast den är "aningen" guppig nu. Sedan till matfors->sörfors (allternativt matfors->viforsen direkt), ta sedan av mot viforsen där och vidare mot nolby-kvissle och tillbaka till stan.

sen är juh vägen som går från timmervägen upp mot granloholm ganska trevlig, dock väldans kort, men man kan juh göra flera repor :hihi

vägen ut mot ljustorp har jag åkt 2-3 gånger, riktigt trevlig den också. Därifrån kanske man kan ta nån avstickare mot indal/liden vägen vad den nu heter, 86an?

har för mig att det var nån tråd om nåt sånt här uppe förra sommarn också om jag inte kommer ihåg fel på mig själv...
 

SJOLLA

våga vobbla
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Visby
Hoj
Honda vfr 750f 1988
vägar

Ta en tur upp till Bönhamn eller norrfällsviken!!!! där runt är det mycket fina vägar som slingrar sig som ormar. :)
 

Pan

Ho Yah!!
Gick med
7 May 2004
Ort
.
Hoj
.
De riktigt fina vägarna måste man tyvärr åka en bit för att komma till. :huvet
Ett tips är att du tar turen förbi holmsjön upp mot kälarne, tar av mot bispgården där och sedan tar du 86:an tillbaka.
Kurvig och fin väg. Tror det blir 22-25mil runt.

Eller så om du tar Viksjö, 87:an mot sollefteå och kramfors tillbaka.

Höga kusten är väldigt fint. Rättså outforskat av mig dock.
Men om du ändå ska dit upp så kan du börja med en väg. :)
Du kör genom kramfors först, tar av mot nyland och kör via vattnet tillbaka till högakustenbron.
D.V.S. 334:an till lungvik, där genar du mot klockestrand.
Alldeles innan sandöbron så svänger du vänster och tar första höger. Vägen fortsätter längst med vattnet.
När du väl är framme vid brofästet så är det bara att sätta igång och utforska höga kusten. :tummenupp
 

Norras

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki gsx-r 750
Dalan skrev:
2190365 Har ni några tips på sköna vägar häromkring?

Har åkt Vägen genom Nolby till Matfors och sedan genom sidsjön, nån som har tips på var man ska åka, har inte tänkt så mycket på var det finns sköna kurviga vägar när man kör bil :)

Vägen från Kovland till Laggarberg är inte så tokig heller har jag märkt, men den är ju så kort...

Ös på med tips :)

Säg nu inte att jag ska hänga på onsdagskörningen, för det tempot klarar jag inte att hålla... än ;)

En ganska fin slinga som kanske inte är så lång men lämplig för en mindre dagstur är att du kör mot matfors via viforsen, framme vid matfors så fortsätter du mot sörfors sen därifrån mot s-vall igen. Då kör du runt sjön marmen. fin slinga som allt som allt blir ungefär sex mil.

Sen min absoluta favorit som ligger lite avsides men lämplig om man vill slagga över i gävletrakten, det är tidernas väg. Den ligger norrr om sandviken. söder om järvsö, den går längre också men just där är den helt underbar! Röd asfalt som inte gör annat än svänger hela tiden
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Alla vägar blir kurviga och underhållande, det handlar bara om rätt fart ;)

Annars så är Bergsåker-Nadansjö en trevlig väg.
 

Bifogat

  • väg.JPG
    väg.JPG
    36.4 KB · Visningar: 62

booser82

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR 954rr, RMK VerticalEscape 800, Scania V8
Abloy skrev:
2191436 Alla vägar blir kurviga och underhållande, det handlar bara om rätt fart ;)

Annars så är Bergsåker-Nadansjö en trevlig väg.


Aja baja där kör ni lungt för där bor JAG. :D .... nä då den vägen är kanon kul men personligen så tycker jag att asfalten är så j-vla grov. Man vet aldrig om det skulle vara lösgrus nån kurva
 

GUZZ

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
I ett hus som står ute om natten.
Hoj
1/2 Gixxer 750RR++Streetfighter .United 16/43 HP Lawn fighter
Vägar

Söderut in Gnarp gamla vägen mot ilsbo,eller in jättendal ut mot kusten strömsbruk sedan mot Hudik slingrig & fin men passa gruset i vissa kurvor. :tummenupp
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Tack för alla tips :) Har utforakat vägen Kovland- Laggarberg alldeles för mycket nu på sista tiden, känns som varenda bonde väntar med traktorn när jag kommer :lol

Det blir till att åka en sväng och kolla.
Var även en sväng från Kovland till Kävstabron, och sedan mot bergeforsen, den vägen var också ganska bra, men svårt att se grus i kurvorna, man fick hålla igen lite.
 

Fabrikörn

Livet leker med nya ljuddämpare...
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Sundsvall/Nolby
Hoj
VTR Firestorm
Men ni har ju glömt Selånger - Huljen - Nedansjö, nära stan och härliga vägar :D , många fina partier men även en del vägarbeten när jag åkte där förra året :gnissla
Sen kan man ju utöka den med E14 - Matfors - Sidsjön så klart :tummenupp
 

booser82

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR 954rr, RMK VerticalEscape 800, Scania V8
Fabrikörn skrev:
2192993 Men ni har ju glömt Selånger - Huljen - Nedansjö, nära stan och härliga vägar :D , många fina partier men även en del vägarbeten när jag åkte där förra året :gnissla
Sen kan man ju utöka den med E14 - Matfors - Sidsjön så klart :tummenupp[/QUOT

Är det inte den vägen Abloy menar finns väl ingen annan väg till nedansjö från bergsåker :tummenupp
 

Norras

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Suzuki gsx-r 750
GUZZ skrev:
2192615 Söderut in Gnarp gamla vägen mot ilsbo,eller in jättendal ut mot kusten strömsbruk sedan mot Hudik slingrig & fin men passa gruset i vissa kurvor. :tummenupp


håller med.. där är det fint. speciellt den där lilla svängen söder om Gnarp
 

Fabrikörn

Livet leker med nya ljuddämpare...
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Sundsvall/Nolby
Hoj
VTR Firestorm
booser82 skrev:
2192996
Fabrikörn skrev:
2192993 Men ni har ju glömt Selånger - Huljen - Nedansjö, nära stan och härliga vägar :D , många fina partier men även en del vägarbeten när jag åkte där förra året :gnissla
Sen kan man ju utöka den med E14 - Matfors - Sidsjön så klart :tummenupp[/QUOT

Är det inte den vägen Abloy menar finns väl ingen annan väg till nedansjö från bergsåker :tummenupp

Så vare, läste inte riktigt :tungan
 

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Sundsvall/Kovland
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Körde mycket runt i rundlarna :3freak vid Gärde (coop forum) när jag gatåkte, ända tills :skrattaåt sheriffen kom smygande. Annars äre en kul väg från Indal-Bergeforsen (passa grus, älgar och gupp). Personligen borde Timmervägen-Huli-Granloholm gå att köra "snuskigt" :tungan fort, nu när asfalten bättrats i guppet mitt i sträckan :D . Det äju så man saknar gatåkandet ibland speciellt när det ä fint väder på kvällarna.
 

Dalan

Sotare
Gick med
5 Feb 2006
Ort
Timrå
Hoj
Hojlös pga skada
Ikväll blir det iaf en tur för mig på nån av vägarna :)
Får tillbaka mitt styrdon idag och sen ska laddtrycket justeras upp lite.
Spärren är äntligen borta så man kommer väl landa på ca 1 bars laddtryck :)

Kör inte om mig för fort bara om vi skulle ses efter vägen :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top