tips på skivbromslås

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
som sagt tips på ett skivbromslås passande till en R1 1999 med orginal skivbromsskivor. =)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
allt passar typ, jag har ABUS och det känns som hög säkerhet.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Skaffa ett lås med inbyggt larm så minskar risken att du får byta framskärm, eller några andra dyrare delar där framme, när minnet sviker...

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
aa okej men är alla abus godkända? och kollat lite på xena xn skivbromslarm men det har jag hört är riktigt känsligt och går igång för regn och markvibrationer och är inte godkänt. tips på nåt godkänt larmlås?
vet ni om abus granit detecto är bra och godkänt? eller om abus granit quick passar?

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ska finnas en lättare variant numera, men den har jag inte gjort ngt högteknologiskt test på som med denna:

[YOUTUBE-ID]lyeej_oHJXE[/YOUTUBE-ID]

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Har Abus och det fungerar som larm för glömska tycker jag. Det lär knappast avskräcka en tjuv. Alldeles för tyst. Det är för stort och blaffigt bara. Ingen regnkänslighet eller vibrations dito vad jag märkt ivf.

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
det där på filmklippet lät ju schysst, eller iallafall så jag hör det utanför huset. kanske det plus ett gps/gsm larm.

cmiller

Kör så de ryker!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
-08, Kawasaki, z1000 (skrot) Kawasaki 636-04 Stunt
Ska finnas en lättare variant numera, men den har jag inte gjort ngt högteknologiskt test på som med denna:

[YOUTUBE-ID]lyeej_oHJXE[/YOUTUBE-ID]

Jag har köpt detta larm och tycker att det e super.. Låter relativt högt när man rör styret eller låset. Slutar låta efter ca 10 sec om du slutar röra hojen som jag tycker e bra om någon bara råkar stöta till den på stan.

Min granne hörde det inte ifrån mitt garage när han var ute på sin tomt då jag testade. Men låter tillräckligt för att tjuven inte orkar o pilla med det i stan o så.

Är också väldigt bra för glömska personer. Jag har själv hoppat upp på hojen o tänkt starta o köra men snabbt stängt av hojen då de börjar tjuta som fan. Rätt gott o slippa pinsamheter på näsan när man glömt låset :Bugar
Jag köpte även en tillhörande kätting som jag har i garaget som lätt kopplas ihop med låset o sedan i en bult i golvet.

Kan rekomendera detta.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag har det där ABUS låset, och det funkar bra. Det kanske inte avskräcker proffstjuvar men vad gör ? En SENTRY-GUN ;)
409736-800px_sentry_gun_level_3_b_super.jpg

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Ursäkta trådlån.

Finns det skivbromsalarmlås man kan låsa utan att aktivera larmet? Då jag gärna låser fast låset på cykeln under färd (obs ej i bromsskivan ;) ) så passar det inte så bra med ett rörelsekänsligt larm. :)

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
det lutar åt abus detecto verkar helt okej för 1395kr.
rätta mig om jag har fel men det ser ut att få plats under sadelcutsen?

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
det lutar åt abus detecto verkar helt okej för 1395kr.
rätta mig om jag har fel men det ser ut att få plats under sadelcutsen?

Det låset är super, både jag och sambon har det och det får lätt plats under cutsen. Man får även med en liten förvaringsväska också att ha det i för att skydda när man inte använder det. Och i den ena nyckeln är det en liten lampa inbyggd så man hittar var nyckeln ska in även när det är mörkt och slipper dra igång larmet medans man snurrar på låslocket ;).

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Det låset är super, både jag och sambon har det och det får lätt plats under cutsen. Man får även med en liten förvaringsväska också att ha det i för att skydda när man inte använder det. Och i den ena nyckeln är det en liten lampa inbyggd så man hittar var nyckeln ska in även när det är mörkt och slipper dra igång larmet medans man snurrar på låslocket ;).

okej göttt, då blir det det, men om du har hojen utanför huset, skulle du vakna av det när du sover??

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Ursäkta trådlån.

Finns det skivbromsalarmlås man kan låsa utan att aktivera larmet? Då jag gärna låser fast låset på cykeln under färd (obs ej i bromsskivan ;) ) så passar det inte så bra med ett rörelsekänsligt larm. :)
du kan ha det under sadeln :tummenupp

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Det funkar inte under alla sadlar serru. :)

Noop det var just det som inte fungerade på min.. Därför blir det i fickan eller liknande och då är det för stort för mitt absoluta gillande av det låset. Även om låset i sig är ok.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!