Tips på svets/montage entreprenader Kiruna?

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Morsning korsning. Sedan i onsdags är jag arbetslös igen. Har jobbat lite med rörsvetsning och montage ett par månader, just gått klart en svetsutbildning innan dess.
V.44 tänkte jag ta en roadtrip upp till Kiruna för att söka jobb på plats och tänkte kolla med folket här om dom vet av några företag som man kan kontakta. LKAB har jag redan varit i kontakt med och kommer troligtvis ha en träff angående ett jobb jag sökt där. Nackdelen med LKAB är att skiftgången suger om man bor 100mil därifrån. Så tips på företag som kör 7-7 (jobba 7 ledig 7) tas tacksamt emot.

// Hinkas

Kolla med KGS, Rönnqvist & Wettainen, Nybergs Mekaniska. Vet ej skift och sånt men det är rätt stora firmor som brukar vara på LKAB under FU-stopp.

Kolla med KGS, Rönnqvist & Wettainen, Nybergs Mekaniska. Vet ej skift och sånt men det är rätt stora firmor som brukar vara på LKAB under FU-stopp.

R&W har jag pratat med och dom ska jag träffa också. Dom jobbade oftast mån-fre men det lät som att dom kommer börja köra mer 7-7 eftersom det är så svårt att få tag på folk.

lkab har även en egen stor verkstad, men vattenskärning svetsning cnc maskiner osv..., som ligger utanför själva gruvområdet

Måste du absolut till Kiruna då?
Finns ju Gällivare också med 2 gruvor, samma tågförbindelse.
Eller Kirkenes, där det helt säkert finns något skiftformat som du frågar efter.

Sen har du ju Kaunisvaara där Northland håller på att dra igång. Sämre med tåg. Men dom har flygplats ;)

Kolla med YIT om du vill svetsa rör :)
men dom flesta firmor som jobbar här är inte Kirunaföretag utan inhyrda från någon annan stad eller land
/S

Måste du absolut till Kiruna då?
Finns ju Gällivare också med 2 gruvor, samma tågförbindelse.
Eller Kirkenes, där det helt säkert finns något skiftformat som du frågar efter.

Måste inte vara just Kiruna, tänkte faktiskt åka en sväng till Gällivare också när jag ändå är där i krokarna ;)

Nordmec i Malmfälten AB
0921 - 141 80
Teknikv. 3
961 50 BODEN

Tackar! Någon du vet som jobbar där?

Kolla med YIT om du vill svetsa rör :)
men dom flesta firmor som jobbar här är inte Kirunaföretag utan inhyrda från någon annan stad eller land
/S

Dom ringer jag imorgon ;)

Lkab i malmberget har visst någon form där de går 7dagar fm, 7dgr ledigt, 7dgr em etc. Oklart vilken avdelning dock.

Hej! Tjuvar lite plats här.. Någon som vet vart jag kan ringa för att få mig ett maskinförarjobb i Kiruna eller Gällivare? Grävmaskin eller hjullastare.

Hinkas, vill du ha resesällskap??

R&W har jag pratat med och dom ska jag träffa också. Dom jobbade oftast mån-fre men det lät som att dom kommer börja köra mer 7-7 eftersom det är så svårt att få tag på folk.

Finns hur många företag som helst.. LKAB mekaniska (tidigare KGS mekaniska), SFM ab, R-O svets, Kiruna Gruvmek och svets, LMR, All-sten, YIT, Kiruna wagon, mm mm.. Bara att söka

Æsch, varfør åka till kiruna nær du lika gærna kan dra øver grænsen hit till Norge och jobba?
Bættre betalt och føretagen skriker efter folk!

Lkab i malmberget har visst någon form där de går 7dagar fm, 7dgr ledigt, 7dgr em etc. Oklart vilken avdelning dock.

OK, det låter ju kung, de jag snackat med har kört 5 dagar fm, ledig lör-sön, 7 dagar em och sedan ledig 7 dagar :/

Finns hur många företag som helst.. LKAB mekaniska (tidigare KGS mekaniska), SFM ab, R-O svets, Kiruna Gruvmek och svets, LMR, All-sten, YIT, Kiruna wagon, mm mm.. Bara att söka

Tack tack :tummenupp

Æsch, varfør åka till kiruna nær du lika gærna kan dra øver grænsen hit till Norge och jobba?
Bættre betalt och føretagen skriker efter folk!

Jag har haft svårt att hitta något där dom inte vill ha 5 års erfarenhet som svetsare :/

Du behøver inte ha någon som helst erfarenhet før att få svetsjobb hær. Så længe du kan svetsa, kanske har nån licens så ær det inga problem.

Jag har sjælv inte jobbat som svetsare i Norge, bara i sverige.
Ær 20 år gammal och jobbade som svetsare 1,5 år i Sverige, Gick till nærmsta bemanningsføretag och frågade om dom hade något till mig. Dom erbjød mig truckførarjobb på lager, svetsjobb, butiksbitræde osv. Tog dock inte emot nåt av dom før jag studerar, ville jobba deltid men det var svårare att fixa.

Så, som jag sæger så ær det inga problem att skaffa svetsjobb hær.
Går du in på finn.no å søker så står det alltid att de kræver erfarenhet, EXAKT samma sak ær det på svenska arbetsførmedlingen, detta ær bara något de ønskar, inte kræver.

Lycka till :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...