Tips på verkstad BMW

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Är det nån som har tips på någon verkstad i norra stockholm som kan fixa 2000 mila service på en BMW f800s samt byta till progressiva fjädrar i framgaffeln. BMW i solna gör det inte enligt samtal.

//Dafe
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
De kunde göra servicen men sa att om jag ville byta fjädrar fick jag vända mig någon annanstans. Tror det blir billigare att göra det tillsammans.
 

Tjorre

Kör bara
Gick med
2 Jul 2010
Ort
southside
Hoj
z1000 -09
lämnade in min f800r -09 för 1000 mila service där, hämtade ut den körde ungefär 60 mil innan jag ställde den i garaget för vintern, men med en slirande koppling,
ringde runt och kollade lite med olika servicen ställen och bmw angående det och fick reda på att det kunde var oljan, kollade upp med bmw solna vad det var för olja som var i den innan det var en Castrol gps 10 40w och kollade på kvittot för servicen vad dom hade hällt i den och det var inte samma märke.´men den uppfyller kraven för bmw men vissa motorer kan vara känsliga för olika märken. så det resulterade i att jag fick åka och köpa en ny dunk castrol gps och ett nytt oljefiler + betala servicen så kolla upp vad det är för olja i maskinen nu så att du slipper göra som jag.

sen när jag ringde dit och berättade att kopplingen hade börjat slira efter servicen så fick jag till svar: "Jag bytte koppling på en körskolehoj förra veckan som hade gått 400 mil så det är inge fel på min service, å du kopplingen ska man inte reglera farten med" KLICK så la han på luren.

Så med handen på hjärtat så kan jag inte rekomendera dom, inge fel på servicen men
vilka j*vla otrevlig personal med dålig attityd
 

Tjorre

Kör bara
Gick med
2 Jul 2010
Ort
southside
Hoj
z1000 -09
Lämnade in den på MC proffsen...
dom hällde i en olja som uppfyllde kraven som bmw ställer så att det var inge fel
men det var bara en upplysning så han slipper göra samma sak som mig
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jag förhörde mig om ventiljustering, men fick rånobben. Dom var bara intresserade av att förbarma sig över min hoj om jag bokade in hel 2000-milaservice. Måste gå bra för en verkstad som har råd att nobba att sälja verkstadstid. Återigen: jävla attityd. Skulle inte lägga en krona hos dom..
 

Fredrik Å

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2007,BMW,R1200GS 2001,Suzuki DRZ400S
Hej
Märkligt att dom sagt så :confused:.Jag brukar serva min hoj där och alltid fått superservice. Samma sak när min sambo blev påkörd. Vi fick tillbaka en oerhört välpolerad och fin hoj. Har tom varit där bara för att fråga hur man ska göra tex när jag hade paj på packboxar och fått bra svar och instruktioner.
Fredrik
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top