Tips v-twin sport

Majorass

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Suzuki B-king-09
Vill ha goda tips på hoj då d är dags att pensionera gamla åket.
Krav: v-twin med tillräcklig kräm (130 hk+) prisnivå upp till 80 000:- cirkus. Ge som sagt gärna tips och gärna motivation + fördelar & nackdelar. Tack på förhand.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Det finns väl inte mer än 3 st sport v-twinar, Ducati, Ktm och aprillia.
Själv har jag bara kört Ktm:en, kan tänka mig att den är hysteriskt kul på bana, men på gata va den inte speciellt kul.

Majorass

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Suzuki B-king-09
Ok, kanske ska förtydliga mig. D behöver nödvändigtvis inte vara utpräglade sporthojar.
Mina sonderingar skulle mkt väl kunna innefattta typen superduke, honda vtr sp1/sp2. Öppen för många förslag.

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Aningen partisk i frågan... men jag älskar ju min Superduke!! Bra till allt även om jag nu mest kör bana med den. Funkar till utflykter med tjejen bak men samtidigt en otroligt underhållande banhoj! Skulle iof inte ge mig ut och långtoura med den pga vibrationer och avsaknad av kåpor. Mycket känsla och karaktär för pengarna, lättmekad och relativt billig att försäkra.

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Med den budgeten skulle Du kunna få tag på både SP-1 och SP-2.
Har ägt en SP-1, grymt ball twin.

Sen är ju RC8 en cool hoj.
Mina tips.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
varför endast v-twin? tar du med boxer eller paralelltwin också kan du tex köpa en hp2 sport

BMW HP Sport 08  1.jpg

eller en östtysk MZ 1000S

MZ-1000S-6.jpg

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag valde mellan Ducati 900ssie och Honda SP1, men köpte en thruxton istället :crash

Last edited:

Majorass

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Suzuki B-king-09
Användning? Inte för o sätta några hastighetsrekord på autobahn direkt, snarare en rolig o potent kurvtagare o rolig gat-racer i stan.

Majorass

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Suzuki B-king-09
Tackar för tipsen! Duken tycks det hagla lovord om vart man än vänder sig.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Om det är gat-racer och kurvtagare du söker så ska du titta närmare på Aprilia Tuono som Jåke

Bli en i familjen =)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Användning? Inte för o sätta några hastighetsrekord på autobahn direkt, snarare en rolig o potent kurvtagare o rolig gat-racer i stan.

SuperDuke...

Lätt den roligaste och ballaste allround-hoj jag haft som funkade gött till att piska kåphojar med på bana också.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kom över till Örebro och ta en koll på min Tuono, så är det klart sedan. Svårt att hitta ett alternativ där du får mer hoj för pengarna.

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Har kört både Superduke och Tuono.. jag föredrar Tuono eftersom den går bättre än Superduke..mindre av och påslag, mindre vibrationer.

Tuonon har allt superduken har och lite till!

Nu säger jag inte att Superduken är en dålig hoj! , därför det är den inte men det finns något som är lite bättre på allt.

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Får nog säga Tuono jag också! Tog min till Kroatien(Split) och tillbaka nyligen. 450 mil på 11 dagar genom alperna osv. Körde knappt någon motorväg, så det blev mkt växlande på småvägarna. Detta resulterade i en ganska trött vänsterhand eftersom att kopplingen kanske inte är den lättaste. Annars har jag inget att klaga på. Den är så jäkla härlig att köra!

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
För dom pengarna kan du nog få tag på en 848/1098. Dock inte särskilt mångsidig hoj.
Kika på ducati strreetfighter, så har du även allternativ på den fronten. Tror dock den är över din budget.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Nya Tuono skall ju vara ngt i hästväg på bana, men med svårigheten att få tag i delar så skulle jag välja en Superduke istället.

Nämen jag har ju redan en....:tungan:yoparty:rock

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...