Tipsa mej om en lätt mc..

Alexzi

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
125cc
hejsan!
Nu är jag äntligen 16 år och jag har varit det ett tag och jag har tröttnat på att köra trimmad moppe så jag håller på att leta efter en lätt mc med bra ös i.
Dom jag har kikat lite på är då:

Aprilia rs 125cc -06 (Lite dyr men den coolaste hittills)

Aprilia rs 125cc -98

Honda NSR 125cc -98 eller -01

Eller om ni kan rekomendera en bra och sportig hoj som går snabbt och har bottendrag...

Undrar även om ni vet sidor med effektsystem till dessa så man slipper fiffla med pluggen när det är besiktning :)

MVH// ALEXZI



Jag är nybörjare och har inte så höga kunskaper om detta utan jag har precis lämnat moppestadiet och vill uppgradera mej
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
Alexzi skrev:
2228088 hejsan!
Nu är jag äntligen 16 år och jag har varit det ett tag och jag har tröttnat på att köra trimmad moppe så jag håller på att leta efter en lätt mc med bra ös i.
Dom jag har kikat lite på är då:

Aprilia rs 125cc -06 (Lite dyr men den coolaste hittills)

Aprilia rs 125cc -98

Honda NSR 125cc -98 eller -01

Eller om ni kan rekomendera en bra och sportig hoj som går snabbt och har bottendrag...

Undrar även om ni vet sidor med effektsystem till dessa så man slipper fiffla med pluggen när det är besiktning :)

MVH// ALEXZI



Jag är nybörjare och har inte så höga kunskaper om detta utan jag har precis lämnat moppestadiet och vill uppgradera mej



haha !! :banana äntligen alle :hihi du behöver inte sätta in pluggen när du besiktigar de kollar inte motoreffekten när du besiktigar bara lampor och bromsar och sånt så den inte låter för mkt . ska du ha bottendrag är det 4-takt men tråkiga att köra (slöa).. :fyllisar
 

Alexzi

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
125cc
4-takt i the shiet dom är starka men dom har inte så bra acc beroende på vilken klass men i detta fallet 125cc och toppar kanske 110km/h 2-taktare sticker snabbare och har ett j*vla ös i både acc och topp
 

Solid snake

Guest
Går snabbt och har bra bottendrag går inte ihop på en 125a.
 

Alexzi

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
125cc
Solid snake skrev:
2228119 Går snabbt och har bra bottendrag går inte ihop på en 125a.
kanske kunde svara på vilken utav de ovanstående som går best eller vilken du rekomenderar istället men tack för du rättade mej;P
 

Solid snake

Guest
Köp NSR isf, går hyfsat snabbt och har betydligt bättre botten än en RS.
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Alexzi skrev:
2228108 2-taktare sticker snabbare och har ett j*vla ös i både acc och topp

nej så är det inte det finns verkligen inte någon 125a som det är sånt drag i jag tycker att det är ett jävla ös, visst det kanske går fort i över 150 km/h på en kruvig smal väg. Men det är absolut inget speciellt bra ös i en liten 125a.
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Alexzi skrev:
2228088 hejsan!
Nu är jag äntligen 16 år och jag har varit det ett tag och jag har tröttnat på att köra trimmad moppe så jag håller på att leta efter en lätt mc med bra ös i.
Dom jag har kikat lite på är då:

Aprilia rs 125cc -06 (Lite dyr men den coolaste hittills)

Aprilia rs 125cc -98

Honda NSR 125cc -98 eller -01

Eller om ni kan rekomendera en bra och sportig hoj som går snabbt och har bottendrag...

Undrar även om ni vet sidor med effektsystem till dessa så man slipper fiffla med pluggen när det är besiktning :)

MVH// ALEXZI



Jag är nybörjare och har inte så höga kunskaper om detta utan jag har precis lämnat moppestadiet och vill uppgradera mej

Hej! Du har inte funderat på RGF:en någonting? Kolla på blocket ska du få se.. sök på "RGF". Jag har en sån och den är så stört rolig att köra. Sånt jävla drag.
 

Mr_haak

Suzuki lover
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Triumph Daytona 650
tvålen skrev:
2228373 Hej! Du har inte funderat på RGF:en någonting? Kolla på blocket ska du få se.. sök på "RGF". Jag har en sån och den är så stört rolig att köra. Sånt jävla drag.



det är bra det ä'r rgf som gäller :tummenupp så kom igen nu alle!
 

Alexzi

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
125cc
ok jag ska kolla på en rgf men om man har kört moppe i 1,5 år så är det bra drag i en 125cc tycker man:p tack för svaren hittills!

MVH// Alexzi
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Alla säger att det inte är ett jävla ös. Allt är ju relativt. För en 125:a så finns det vissa som är slöa och vissa som går ruskigt bra. Man kan ju inte jämföra en 125:a med en 600 eller en 1000cc t.ex. Självklart har en 1000cc bra mycket mer ös än en 125:a.
Så allting är ju relativt. Går han från moped så spelar det knappt någon roll vad han skaffar, för det lär vara mer ös i nästan vilken han än köper.
Klart att man blåser ju inte av hojen vid en acceleration men för att vara 125:a så finns det en del som det allt är ganska bra mos i.

Själv rekomenderar jag en rgf eller nsr.
 

Alexzi

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
125cc
jag tror det blir en NSR för mej då jag har snackat med en kille och han sa att dom kostar 30.000 kr nya i tyskland + det va lättare och billigare med reserv/trimdela till dom och han tipsade mej om en hemsida där det finns effektrör och sånt till dom...

RS va inte bra för dom varavar över så himla lätt och att det är lite klurigare med trim till dom men det va bara vad han sa till mej...

Tack för alla svaren!!!

MVH// Alexzi
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Alexzi skrev:
2228892 jag tror det blir en NSR för mej då jag har snackat med en kille och han sa att dom kostar 30.000 kr nya i tyskland + det va lättare och billigare med reserv/trimdela till dom och han tipsade mej om en hemsida där det finns effektrör och sånt till dom...

RS va inte bra för dom varavar över så himla lätt och att det är lite klurigare med trim till dom men det va bara vad han sa till mej...

Tack för alla svaren!!!

MVH// Alexzi

NSR görs inte längre. Är du säker på att han inte menade CBR? För de kostar 30k här också.
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Alexzi skrev:
2228892 jag tror det blir en NSR för mej då jag har snackat med en kille och han sa att dom kostar 30.000 kr nya i tyskland + det va lättare och billigare med reserv/trimdela till dom och han tipsade mej om en hemsida där det finns effektrör och sånt till dom...

RS va inte bra för dom varavar över så himla lätt och att det är lite klurigare med trim till dom men det va bara vad han sa till mej...Tack för alla svaren!!!

MVH// Alexzi


Varvar över så lätt? :va

Svårt med trim? :va

Vad var det för tomte du snackade med? :hihi
 

Alexzi

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
125cc
jag vet inte vad de va, men han sa att nsr:en är billig där och cbr är inte så aktuell för min del...
men jag hittade den honda nsr 125cc -01 och undrar bara vad dom gör avstrypta och vad dom gör med ett effekt rör på ett ungefär?

MVH// Alexzi
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Alexzi skrev:
2228088 hejsan!
Nu är jag äntligen 16 år och jag har varit det ett tag och jag har tröttnat på att köra trimmad moppe så jag håller på att leta efter en lätt mc med bra ös i.
Dom jag har kikat lite på är då:

Aprilia rs 125cc -06 (Lite dyr men den coolaste hittills)

Aprilia rs 125cc -98

Honda NSR 125cc -98 eller -01

Eller om ni kan rekomendera en bra och sportig hoj som går snabbt och har bottendrag...

Undrar även om ni vet sidor med effektsystem till dessa så man slipper fiffla med pluggen när det är besiktning :)

MVH// ALEXZI



Jag är nybörjare och har inte så höga kunskaper om detta utan jag har precis lämnat moppestadiet och vill uppgradera mej
om du menar sportig som i sporthoj så har jag ingen erfarenhet. men om du menar sportig som i en rå hoj så tipsar jag om ktm 125 :tummenupp
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Om du vill ha en rolig hoj skulle jag tipsa om rs. Nu har jag inte kört allt för mycket men grummt nöjt med hur min gick kombination med utseende. Men de finns en hake, du måste vara berädd på att hojen kan rasa, och de är inte billigt att laga oftast, är du inte berädd på att de kan rasa, köp en annan hoj.
Annars är det mitt tips.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top