Tipsa om något trevligt ställe i ghetto-NY!

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Jag och min gode vän kom på den geniala idén att åka till New York under fem, sex dagar strax efter nyår för att bevittna nån eller ett par NHL-matcher!

Det dyraste blir ju säkert boendet...

Några här har säkert lite tips!?

Vilka kvarter gäller? Tips på specifika vandrarhem eller gator mottages mycket tacksamt!
 

Makz

-
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV1000R, Yamaha R1
När jag var där för några år sen så bodde jag på Hotel Pennsylvania. Helt ok hotell, stort som fan och ett av dom billigaste jag hittade på Manhattan. Dessutom ligger det precis bredvid madison square garden om ni ska se hockey.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Om man letar lagt pris sa kan det lona sig att bege sig utanfor stan. Long Island har inte mycket till hotell, men vasterut finns det en del. Dock finns det en anledning till att New Jersey utnamnts till landets armhala...

Hursomhelst sa sover man inte sarskilt mycket i NYC anda, sa kolla efter boende pa sodra eller norra delen av Manhattan. Det borde ga att komma lindrigt undan. Personligen foredrar jag sodra framfor norra, men sa ar jag ocksa en metrosexuell fikafantast...

Edit: Hoboken kanske kan vara nat? Pathtrains galler in till Manhattan. Kolla efter hostels annars. Kan nog vara lika bra som de billigaste hotellen...
Sist jag var inne bodde jag pa Crown Plaza vid Times Square, men det var ju inte billigt direkt.
Om du inte gjort det an sa kan du kolla pa hotels.com och travelocity.com.
Kollar du i affarsdistrikten sa kan det vara billigare pa helgen an i veckan.

Missa inte den roterande baren langst upp i Marriot Marquis vid Times Square. Roterar ett varv pa ca en timme, sa bestall en drink och sla dig ner och njut av utsikten. Oppnar kl 7pm.
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
The Wanderer´s Inn är ett ok hostel som kostar ca 200 kr/natt och person. Kolla hostelworld.com
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har också bott på Pensylvania vid Madison Square Garden.
Har också bott på Howard Johnson nära Macy's.
Båda var dåligt, HJ var billigt.

Som Lugn skriver kan du kanske bo utanför? Det finns något som jag tror hette LIRR-tåg som går enkelt och fort och bekvämt.

Jag funderar på att åka över i påsk också och bl.a. kolla en NHL-match men Rangers spelar hemma på tisdagar vad det verkar så det blir ju stört omöjligt med en weekend. :mad:
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Om man letar lagt pris sa kan det lona sig att bege sig utanfor stan. Long Island har inte mycket till hotell, men vasterut finns det en del. Dock finns det en anledning till att New Jersey utnamnts till landets armhala...

Hursomhelst sa sover man inte sarskilt mycket i NYC anda, sa kolla efter boende pa sodra eller norra delen av Manhattan. Det borde ga att komma lindrigt undan. Personligen foredrar jag sodra framfor norra, men sa ar jag ocksa en metrosexuell fikafantast...

Edit: Hoboken kanske kan vara nat? Pathtrains galler in till Manhattan. Kolla efter hostels annars. Kan nog vara lika bra som de billigaste hotellen...
Sist jag var inne bodde jag pa Crown Plaza vid Times Square, men det var ju inte billigt direkt.
Om du inte gjort det an sa kan du kolla pa hotels.com och travelocity.com.
Kollar du i affarsdistrikten sa kan det vara billigare pa helgen an i veckan.

Missa inte den roterande baren langst upp i Marriot Marquis vid Times Square. Roterar ett varv pa ca en timme, sa bestall en drink och sla dig ner och njut av utsikten. Oppnar kl 7pm.

Vi får väl se om vi vågar oss ut till New Jersey :), annars bor jag hellre lite sämre centralt än lite bätre i NJ..

Har inte kollat någon av sidorna, men ska absolut göra det! Och Marriot Marquis låter fräckt, det ska vi inte missa! :tummenupp

Tack för tipsen!

Jag funderar på att åka över i påsk också och bl.a. kolla en NHL-match men Rangers spelar hemma på tisdagar vad det verkar så det blir ju stört omöjligt med en weekend. :mad:


För oss blir det antagligen buffalo och rangers!:yoparty

Tackar samtliga för tipsen! =)
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det finns något som jag tror hette LIRR.

Long Island Rail Road

Vi får väl se om vi vågar oss ut till New Jersey :), annars bor jag hellre lite sämre centralt än lite bätre i NJ..

Har inte kollat någon av sidorna, men ska absolut göra det! Och Marriot Marquis låter fräckt, det ska vi inte missa! :tummenupp

Tack för tipsen!




För oss blir det antagligen buffalo och rangers!:yoparty

Tackar samtliga för tipsen! =)[/QUOTE]

The View tror jag baren kallas. Vill minnas att jag sag skyltar om intrade, men jag har varit dar tre ganger och aldrig betalt mer an for drinkarna.
NJ Transit heter taglinjen vasterut fran Manhattan till New Jersey. Ett tag sedan jag bodde dar, men jag tror linjen gar ner till Trenton, mojligtvis annu langre. Flyger du till Newark sa kan du ta NJ Transit fran flygplatsen till Penn Station som ligger nara bade rinken och Pennsylvania. Tar du taget tillbaka sa se till att ni kliver av vid flygplatsen och inte i Newark stad.

Grand Central Station bor man nastan se ocksa. Kanske ata lunch i deras oyster bar. Museum of Modern Art och mangder av andra stallen ar ocksa sevarda. Kolla upp nagra saker innan ni aker sa ni har lite koll om ni inte varit dar innan.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Köpa stövlar och handskar!

Kolla upp nagra saker innan ni aker sa ni har lite koll om ni inte varit dar innan.


Det tror jag verkligen på! :tummenupp


Kom på att det kanske borde inhandlas lite saker nu med vår starka valuta. Ipod, kanske ett batteri till laptopen..Tänkte även köpa nya stövlar och handskar till våren. Det måste ju vara lönsamt??

MC-tillbehör brukar ju inte finnas på köpcentrum dock. Tips på kedjor att besöka??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top