Tipsa om trafikfarliga vägmiljöer

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Funderar på att skicka ett mail om livsfaran som vägverket utsätter motorcyklister för när de i samband med lagningar av asfalt slarvar med att sopa undan rullgruset efter sig bakom kurvorna eller undlåter att skylta upp detta tydligt.

Red: Gick visst bara att tipsa om specifika vägsträckor. Skriver in direkt så fort jag överraskas av det där förbannade rullgruset nästa gång.

Last edited:

becklestone

Ny medlem
Gick med
14 May 2003
Hoj
r1
mb skrev:
Funderar på att skicka ett mail om livsfaran som vägverket utsätter motorcyklister för när de i samband med lagningar av asfalt slarvar med att sopa undan rullgruset efter sig bakom kurvorna eller undlåter att skylta upp detta tydligt.

Jag tänker att man ska anmäla alla trafikfarliga miljöer som finns, därför att myndigheterna, försäkringar mm uppmärksamma farliga situationer. Det innehåller vägar i dålig skick (hål i asfalten) med oxo vägar, där det finns slarviga asfalt-lagningar mm.

Viktigt är, att vi hörs som motorcyklister. Nyligen fanns en artikel i Nerikes Allehanda om vaijerräcken, och där kunde man läsa, att motorcyklisterna troligen inte tycker om att vaijerräckena är farliga, eftersom protesterna från SMCs och andra sidor har lugnat ner.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Ja men hur anmäler man "Rinkeby" då? Massa typer som inte vet vad trafikregler är eller att man måste ha körkort och trafikförsäkring...
Kör försiktigt där - flera mc förare har dödats där och själv höll jag på att krocka med en bil som körde mot rött vid OKQ8...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...