Tja!!

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Tjena godtfolk

Nyreggad fast inte helt hoj-ny! 25 bast och mer hojsugen än nogonsin. Åkte zx10 förra sesongen men den blev såld i dödsångest efter några väldigt nära episoder, dock kan det inte skyllas på annat än mig själv, eventuelt hojen som gick väldigt lätt på bakhjulet.. överallt! Har 2 sesonger på 125a annars är man ju en färsking, ingen bana med hoj heller. Fast ångesten är borta och det är dags för nya grepp :)

Man har ju reggat sig här för tanken är att man skall komma sig på bana och blåsa ut där, samt lite tips till ny hoj då man står i en vägkorsning. Det fins säkert flera visa män och kvinnor som kan komma med ett godt råd eller två

"reserverar mig för felskriving" skolsvenska fins ej, derimot internet svenska!

Sees väl ute på vägarna!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Finns inte en enda modern hoj som inte inspirerar till buskörning förutom custom...

En vanlig tourer gör idag lätt 200+, nakenhojar är till för att busas med, motard likaså och gyttjehojar är mer träning än hobby...

Du kan köra ihjäl dig på alla hojar och den enda som kan göra något åt det är du och inte hojen du kör!

Om du ändå ska åka bana så köp något som är gjord för det! Klipp till på en modern 600cc så blir du säkert nöjd och så är dom inte lika bakhjulsbenägna!

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Missforstå mig inte, bakhjulet är roligt :) Det blir en 1000cc sport, men inte en zx10 05. Troligen R1 07/08, Ktm rc8r, Rsv1000 factory eller något åt det hållet och forhåppningsvis lite smartare körning!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Inte kört bana säger du? Lovar dig att smc eller en vanlig banhelg kommer ge dig mkt erfarenhet. Låter på dig som om det vore en vettig grej att göra! :tummenupp:yoparty

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Hoj
R108
Inte kört bana säger du? Lovar dig att smc eller en vanlig banhelg kommer ge dig mkt erfarenhet. Låter på dig som om det vore en vettig grej att göra! :tummenupp:yoparty

Ja jag har hört folk säga så:) Tror det är grymt att gå ettpar smc kurser, bara man får tiden till det! (jobb)

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Ja jag har hört folk säga så:) Tror det är grymt att gå ettpar smc kurser, bara man får tiden till det! (jobb)

Hehe förstår, men det är värt alla slantar och tid du får över kan ja lova. Det roliga är hur du märker att du blir bättre ju mer du kör och lär dig. Det är en oslagbar känsla!

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Välkommen! Knix kurserna som SMC håller är kul och billiga. Man har nog kul oavsett hoj skulle jag tro. Bara o prova. Sen finns ju storbanorna också men de kostar ju lite mer också.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping