tjej som kör fortare än bra, med planer på ombygge

Kattizi

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
1998 Yamaha SZR660
Halloj!

Jag är en tjej från Örebro som kört hoj i rätt många år. Pga min ringa längd (1,5m) är hojutbudet rätt begränsat så jag har "fastnat" på SZR660 som är både kul och smidig, iaf på de kurviga 70-vägar som vi (hojen och jag) trivs bäst på.
Har testat på både Anderstorp och Gälleråsen ett par ggr (i samband med hojköp ingick bankurs, vansinnigt roligt!) men annars blir det mest till och från jobbet, vilket iof kan vara nog så kul och en och annan kvällstur. På somrarna får det gärna bli en hojsemester till Skottland eller Norge. Gillar som sagt kurviga vägar =)

Nåväl, till vintern har jag tänkt bygga en ny bakdel. Den är redan ombyggd av förra ägaren som bytte till en CBR600RR-bakdel. Det är dock så klumpigt gjort så jag tänker bygga en ny bakram i aluminum men behålla 600RR-kåpan. Ett utmärkt tillfälle att lära sig svetsa i aluminium =) Behöver också fixa vettiga diskreta fästen för packväskor.
Det lär säkert dyka upp massor med frågor på vägen, de får väl hamna under Hojbyggen antar jag?

See you out there!
/Kat

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Vad kul med en till tjej som grejar :)

Under vinter/vår/sommar har jag byggt en alldeles egen handikappanpassad hoj till mig :)

Hur ser din hoj ut nu? Visa bilder :)

Du måste berätta allt du gör och lägga upp bilder på det du gjort steg för steg, för det är så roligt när vi tjejer grejar å inte bara pojkarna :)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Tror tidigare ägaren till din hoj finns här på sh då jag vill minnas att jag set en tråd där bla byte av bakdel gjordes på just en szr.

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Halloj!

See you out there!
/Kat
:hej

välkommen :)

kul med hoj-tjejer !
ännu kuligare med hojtjejer som skruvar och svetsar om hojen efter eget tycke :tummenupp

Behöver man reg-besiktiga hojen vid ett sådant ingrepp?

beroende på årsmodell (efter 97) så egentligen ja, men det kommer inte att gå igenom eftersom den är heltypsgodkänd eller var det heter från tillverkaren.
de kommer förmodligen kräva krocktest osv osv....

men om man frågar ett försäkringsbolag, så är hojen inte ombyggd sålänge motor, sving och framgaffel är original. :yoparty

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
"Fortare än bra" låter som en farlig kombination, men välkommen är hon! :tummenupp

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
"Fortare än bra" låter som en farlig kombination, men välkommen är hon! :tummenupp

Fan vad tråkig du är, vad hindrar dig från lite prassel vid sidan av :D
Kom nu inte och säg att du är lyckligt gift för det är ingen som tror dig då det är pest att vara gift.

Bättre att pippa runt allt vad tyget tål tills dess att snorren trillar av!

Lycka till :tummenupp

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Fan vad tråkig du är, vad hindrar dig från lite prassel vid sidan av :D
Kom nu inte och säg att du är lyckligt gift för det är ingen som tror dig då det är pest att vara gift.

Bättre att pippa runt allt vad tyget tål tills dess att snorren trillar av!

Lycka till :tummenupp
Haha, du quotade fel person här! :tummenupp Blev aningen ställd över svaret tills jag insåg att det måste blivit fel :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...