Tjejen gör mig galen !!!

BeerDrinker

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
ingen hoj
Motorcykeln tar mycket tid i tillvaron,mer än tjejen klarar av...
Bråkar för mycket om all skit men...I still Love her...
Funderar ibland på att skita i hojen helt och hållet och bara ge henne allt det där...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
BeerDrinker skrev:
Funderar ibland på att skita i hojen helt och hållet och bara ge henne allt det där...
Det beror väl på hur mycket du värderar hojåkningen. Det är aldrig hållbart att ge upp delar av sig själv på grund av någon annans tycke.

jordan

tusenkonstnär
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
diverse
tänk efter

tjena tänk på vad du gör jag har gett upp två karriärer pga två olika förhållandet
i slutändan förlorade man båda till vilken nytta tjejer kommer och går medan hojen består.

Wolfpack

Troll kan tämjas, men inte en arg kvinna
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Ninja
du får fixa så att hon får lite egna
intressen så hon kan tillbringa tid utan
dig :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
BeerDrinker skrev:

Tar för mycket plats i ditt liv???? Hur lyckas du med det?
Mc är en stor del i mitt liv klart och ingen båge är som min(såklart!) men inte kommer den före en person för det är fortfarande bara en motorcykel.

Man kör med den lite då o då under sommaren när solen skiner och asfalten är torr. Man går inte miste om en myskväll för att köra motorcykel, det finns inte.

Hur kommer den ivägen? Är du nere o knullputsar den varannan dag?

Har hon inget eget intresse kan man ju undra vad du ser i henne.
Tjejer gillar att ha kul - så gå ut med henne oftare då. Kan du inte dansa - lär dig för faaan.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
BeerDrinker skrev:

My girlfriend told me that I have to chose between her and my bike, I´m gona miss her :fakta

Du skall inte behöva välja, älskar hon dig så accepterar hon dig som du är!
Sedan så är det ju klart man kan ju inte bli alldeles hysterisk med sitt intresse.
Hur mycket håller du på med hojen så som det är nu................

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
BeerDrinker skrev:

Jag hade samma problem som du innan..
hon tyckte att det räckte att jag körde mc till o från jobb/skolan
efter att varit ihop me henne i två år tog det slut och det e jag jälvligt glad över för innan så körde jag inte mycket ... hon fick all tid...
Nu har jag införskaffat fler mc.. på sommaren kör jag dagligen mycket.
ute o kör med kompisar..
Jag är väldigt glad att det tog slut mellan oss.
sen att hon inte va direkt trogen.. :4skrika

VA FAN DU ÄN GÖR, GE INTE UPP NÅGOT DU ÄLSKAR(MC)

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Husaberg FE 501
BeerDrinker skrev:

Gör tvärtom! Det gjorde jag med min senaste tjej och jag ångrar det inte en sekund.
Jag andas och lever enduro 24 H om dygnet. Den tjej som inte accepterar det ryker ganska omgående eftersom det är min passion. Så är det. Man måste ha ett intresse, ingen ska komma och inskränka på det. Det finns alltid tid över att träffas ändå, en eller ett par gånger i veckan. Vill inte ha någon klängapa, en självständing tjej med jobb, intressen och ordnat liv är det optimala.

Problemet med många människor är just att de saknar intressen själva. Det enda nöjet de må ha är den andra personen vilken man då blir beroende av, slutar illa. Se till att hon skaffar något hon brinner för också, så kommer hon nog förstå situationen. Att gå ner sig totalt i en annan människa är nog det värsta man kan göra, usch.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Adrian_J skrev:
Gör tvärtom! Det gjorde jag med min senaste tjej och jag ångrar det inte en sekund.
Jag andas och lever enduro 24 H om dygnet. Den tjej som inte accepterar det ryker ganska omgående eftersom det är min passion. Så är det. Man måste ha ett intresse, ingen ska komma och inskränka på det. Det finns alltid tid över att träffas ändå, en eller ett par gånger i veckan. Vill inte ha någon klängapa, en självständing tjej med jobb, intressen och ordnat liv är det optimala.

Problemet med många människor är just att de saknar intressen själva. Det enda nöjet de må ha är den andra personen vilken man då blir beroende av, slutar illa. Se till att hon skaffar något hon brinner för också, så kommer hon nog förstå situationen. Att gå ner sig totalt i en annan människa är nog det värsta man kan göra, usch.

Word! :fakta

Skorpan

Guest
skulle aldrig falla mej in o göra en sån grej igen,det räcker med en gång - det slutade med att hon blåste mej på massa möbler,var otrogen,jag var utan lägenhet o hoj
var det värt det??...NÄÄ :fakta

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Vore kul med en kommentar från en av tjejerna här på forumet nu... :banana

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
Adrian_J skrev:

Kunde inte sagt de bättre själv.
Men hur framför man de till tjejen? :confused:
Eller e de bara ja som ser de som ett problem? :(

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Adrian_J skrev:

Kan bara hålla med om detta...!! :fakta

Tjejer och killar som klänger sig fast vid sin partner måste helt enkelt ta sig samman o skaffa ett eget liv. Man kan inte leva sitt liv genom en annan männsika.. och hindra den från att göra det han/eller hon tycker om.

Det slutar oftast med massa bråk, osämja o separation. Man måste ha ett eget liv för att kunna leva tillsammans med nån annan.

Nu talar jag i o för sig för min egen del. Men min kille accepetar att jag gillar att köra hoj..och att jag vill lägga en massa tid på det. Att jag åker på mc-semester utan han, eftersom han inte har någon hoj. Att jag hittar på saker tillsammans med mina väninnor. Men jag accepterar likväl att han gör sina saker utan att bli sur eller grinig.Vi har ju vårat liv o våran kärlek tillsammans ändå... o mår vi bra.. så mår ju kärleken bra oxå..!!

Sen är alla männsikor olika... så det enda rätta är kanske att hitta någon som är likasinnad... det finns säkert par som båda är överens att leva som siamesiska tvillingar. (hemska tanke) :rolleyes:

Mitt råd är alltså.... tänk igenom vad du verkligen känner för henne... är hon "värd" att ge upp dina intressen för... kan hon ersätta dina intressen o göra dig lycklig utan dom. Fine... behåll henne... men om du inte känner så... skicka henne.

//MadH

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Kunde inte bli bättre sagt!

Kunde inte bli bättre sagt!,AdrianJ o Madhondas inlägg.
Borde kopieras,rammas in o hängas på väggen ha ha ha.

HanneZ

Guest
yepps, säger desamma, mitt ex hade inga intressen. Hon blev faan typ avundsjuk att jag gjorde något jag tyckte om. Hon blev dumpad, inte bara av den anledningen dock!

Om hon hade velat ha 3 kant med dig o din brorsa hade du gått med på de me? En bra regel är att inte försöka ändra på människor. Självklart ska man kombinera o göra saker för varandra. Men där stannar de...

/ Hannes

Adrian_J

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
Husaberg FE 501
Kenta skrev:
Kunde inte sagt de bättre själv.
Men hur framför man de till tjejen? :confused:
Eller e de bara ja som ser de som ett problem? :(

Har hört just den här diskussionen hundratals gånger genom jobbet, förstår liksom inte dilemmat. Jag är ganska självständig och har mina intressen, kanske är svårare annars... att hänge sig till någon annan helt och hållet är det värsta man kan göra. När någon försöker styra mig så tar känslorna slut, ibland fort och ibland lite långsammare. Även när känslorna är slut kan det vara svårt med respekt för den andra att bryta upp, lika svårt som att själv bli lämnad kanske, men vad ska man göra? Säga som det är, hur svårt det än må vara. Vissa säger att man är kall och saknar ödmjukhet, så ser inte jag det. Varför ska jag ge upp något jag tycker om? Förhållanden handlar väl om att båda ska må bra tillsammans, inte ge upp sitt liv till förmån för någon annan...

Ställ dig frågan:

Varför låter man någon annan styra sitt liv?

Sen tänker du över om det är verkligen värt att offra det du gillar för att någon annan INTE har hittat något att göra på fritiden...

Sen förstår jag inte hysterin i att ha förhållanden heller. Att vara singel är det bästa drag man kan göra tycker jag. Full frihet att göra det du vill, träffa vem du vill osv. Det finns 1000-tals tjejer i sverige.

Nyckelordet i det hela är självständighet.

Jag är sjuk, nu har man inget att göra än disuktera, men diskussionen är ganska intressant :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
BeerDrinker skrev:

Har din tjej några egna intressen?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Madhonda skrev:
Sen är alla männsikor olika... så det enda rätta är kanske att hitta någon som är likasinnad... det finns säkert par som båda är överens att leva som siamesiska tvillingar. (hemska tanke) :rolleyes:

Mitt råd är alltså.... tänk igenom vad du verkligen känner för henne... är hon "värd" att ge upp dina intressen för... kan hon ersätta dina intressen o göra dig lycklig utan dom. Fine... behåll henne... men om du inte känner så... skicka henne.

//MadH

word Madde!

Det bästaste är ju att hitta en med någorlunda gemensamma intressen.
Sen tror jag nog allt att du kan lära henne att hoj e skoj åxå. Man ska ju aldrig och kan ju aldrig ändra på en annan människa.
Men ta själv och tänk efter hur kul du skulle tycka att det var om hon t.ex. kom hem från jobbet, sa hej och sen stack iväg med sina polare och gjorde ngt varenda dag. (om det nu är så det är..) :va
Man kan ju aldrig ge upp någonting för att partnern vill det, däremot tycker jag gott att man kan mötas halvvägs. :tummenupp
Jag har ju nu ingen aning om hur mkt hoj du åker, hur nytt förhållandet är o.s.v

Jag hoppas för livet att hon har egna intressen att pyssla med, för det är nog knappast bra att hänga upp sitt liv på en annan människa på det viset.

Men du säger ju själv att du älskar henne, så sätt dig och prata med na' istället tycker jag.
Är man två, så kan man iaf inte bara tänka på sig själv hela tiden. Det håller ju aldrig. :gnissla

Men fässen vad skönt det är att ha en likasinnad iaf :kär , men bara för man har samma intressen, så behöver man ju inte heller klänga på varandra. :banana

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
BeerDrinker skrev:
Svaret finns i dina intressen.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...