Tjejens GSXR 400 Vill inte starta varm

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Tjena.
Tjejen handlade en gsxr 400 -87 för ett tag sen. När hon började övningsköra märkte vi att den inte vill starta varm. Kall startar den snällt varje gång. Men varm går det inte alls, får typ springa igång skiten. Har inte hunnit kolla men jag misstänker förgasarknas, kanske tändning vad vet jag?

Nån som vet vad göra?

Silverryggen Halmstad
 

bippen

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Österhaninge/Stockholm
Hoj
GSX 1100 -82, 1290 cc, R-hjul o gaffel, en GSX 1100 -82 samt en T250 -72
Starta när den är kall !!!
Hur varm ? Den kanske behöver choke även vid varmstart.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Tjuvstopp....

Visst går det, trist bara å stå utanför korvmojen å vänta tills hojen svalnat...
Vet inte exakt hur varm, finns ju ingen tempmätare på hojen. men det är ju när hon kört (krypkörning) ett tag så den e nog ganska varm.
Det hjälper inte med choken, har provat allt..
 

Reborn

Mindre än planerat
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Triumph Sprint RS
Hmm, det låter som när motorn får lite för mycket soppa, vilket ju är korrekt vid start av kall motor.

Som exempel så fick jag samma fenomen häromdan när jag chokade vid start av halvvarm motor.
Missbedömde tydligen hur varm den var, så det funkade bara om jag struntade helt i choken.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Har samma problem med min bil - insprutning.

Ingen aning vad problemet är. Funkar felfritt om det är kallt...

Men är det mer än 25grader i luften startar den oftast inte... :(
 
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Lidköping
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory-04, 2st Dirtbike-06 125cc, YAMAHA R1 Turbo (#stulen#)
Jag hade samma problem på min R750-88 för många år sedan.......... och då var felet att ventilspelet var helt borta, så man åkte hem och justerade om det till rätt spel sen gick det ett litet tag (kanske 20-30 mil) och problemet blev detsamma igen :confused:

Höll på så några gånger sen vågade jag inte mer så jag plockade isär toppen och såg att alla insugsventiler var lövtunna i tallriken (mycket nära ett rejält haveri)

Det fick bli nya ventiler sen funkade det.

Anledningen till att de gick ner sig var troligen att jag tidigare hade slipat ventilerna......... troligen ythärdade.
 

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki SV650S
Byt tändhattar och kablar hade liknande problem med en gammal FWS :tummenupp
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Solklart för litet ventilspel. Eftersom saker utvidgar sig vid värme försvinner spelet helt när motorn är varm och ventilerna står öppna. Justera och det kommer funka... (95% säker på detta)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top