Tjejer. Hur stora i korken är ni? ;-)

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Det kan ibland vara bra att ha en extrahjälm (extra ställ har jag för de som inte är allt för små). Det underlättar när man vill skjutsa någon. Men jag har inte råd att, på en gång, köpa en hjälm av varje storlek.
Eftersom jag oftast skjutsar på tjejer så undrar jag nu hur stora huvuden tjejer har i snitt, eller vad man ska säga.

Så, vad har ni för hjälm-/hattstorlek tjejer?

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
dumbo skrev:
Det kan ibland vara bra att ha en extrahjälm (extra ställ har jag för de som inte är allt för små). Det underlättar när man vill skjutsa någon. Men jag har inte råd att, på en gång, köpa en hjälm av varje storlek.
Eftersom jag oftast skjutsar på tjejer så undrar jag nu hur stora huvuden tjejer har i snitt, eller vad man ska säga.

Så, vad har ni för hjälm-/hattstorlek tjejer?

XS i Shoei XR 900 har jag...

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Small.....har min (Shoei) eller xs på Dainese

Men det var en ganska dum fråga, jag menar det går ju inte att generalisera en storlek på skallarna.......

Köp isådana fall en medium, just för att den är mitt emellan.

Felix skrev:
Min tjej har small om det hjälper (AGV)

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tom Byron skrev:

Men det var en ganska dum fråga, jag menar det går ju inte att generalisera en storlek på skallarna.......

Tror det är bättre att köpa en small, nästan alla tjejer jag vet kör med small eller XS. Och har man XS kan man ha small med med hjälmhuva eller liknande under.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
OKi, du har nog rätt. Jag har samma size på mina krukor så det har aldrig varit någe problem.

Men hjälmhuva när det är 25grader varmt? Hehe, hade du tagit på dig en sådan och frivillt åkt till Donken? hehehehe

Emmi skrev:
Tror det är bättre att köpa en small, nästan alla tjejer jag vet kör med small eller XS. Och har man XS kan man ha small med med hjälmhuva eller liknande under.

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Tom Byron skrev:

Njae... Men om 70% (för att ta ett exempel bara) har Small, så är det ju en bra början att köpa en hjälm i den storleken. Ska man skjutsa nån som har större huvud så får man väl försöka låna en hjälm, tills man har råd att skaffa nästa storlek. Det var väl så min tanke var. :)
Att sätta på dem min gamla nolanhjälm (som dessutom är rätt bra gammal) som är på gränsen till för stor för mig vore ju som att kasta in ett basebollträ i scandinavium och då kan man (nästan) lika gärna inte ha någon hjälm juh.
Nåja. :)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mmmm, det stora problemet brukar ju vara.............häcken, ska de låna kläder brukar det kruxa ihop sig lite :rodnar

Att hälla ned en tjej i ett herrställ är lite optimistiskt, jag har ju stl 48 oxå... så no way!

Men ett gore-tex ställ av lite pösigare modell funkar till det mesta

dumbo skrev:
Njae... Men om 70% (för att ta ett exempel bara) har Small, så är det ju en bra början att köpa en hjälm i den storleken. Ska man skjutsa nån som har större huvud så får man väl försöka låna en hjälm, tills man har råd att skaffa nästa storlek. Det var väl så min tanke var. :)
Att sätta på dem min gamla nolanhjälm (som dessutom är rätt bra gammal) som är på gränsen till för stor för mig vore ju som att kasta in ett basebollträ i scandinavium och då kan man (nästan) lika gärna inte ha någon hjälm juh.
Nåja. :)

Emmi

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tom Byron skrev:
OKi, du har nog rätt. Jag har samma size på mina krukor så det har aldrig varit någe problem.

Men hjälmhuva när det är 25grader varmt? Hehe, hade du tagit på dig en sådan och frivillt åkt till Donken? hehehehe

Jag kör alltid med hjälmhuva, det skyddar hjälmen, och det blir tystare i hjälmen, dessutom blir hjälmen tightare i höga farter.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
okik, är det en sådan där topp bara du menar........som en mössa, jag fattade fel å trodde du menade rånaluva med endast glugg för ögonen, sådan har vi när vi åker på isen på vintern..........

Jag tänkte nog inte till, lite seg på jobbet..............hrm........... SLÄPP UT MIG FRÅN JOBBET NUUUUUUUUUUUUUUU :zpy :zpy :zpy

Emmi skrev:
Jag kör alltid med hjälmhuva, det skyddar hjälmen, och det blir tystare i hjälmen, dessutom blir hjälmen tightare i höga farter.

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HD Custom 02
det är från ena ändan till den andra snöret alltså

min tjej har xs på sin arai

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det var just en rånarluva hon menade, jag kör med en i nått syntet med, underbart att ha under hjälmen.

//jaG

Tom Byron skrev:
okik, är det en sådan där topp bara du menar........som en mössa, jag fattade fel å trodde du menade rånaluva med endast glugg för ögonen, sådan har vi när vi åker på isen på vintern..........

Jag tänkte nog inte till, lite seg på jobbet..............hrm........... SLÄPP UT MIG FRÅN JOBBET NUUUUUUUUUUUUUUU :zpy :zpy :zpy

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aha, sådan har jag oxå nu, fast jag brukar åka utan när det blir lite varmare. Perfa på hösten och vårarna, men i mitt tycke lite varmt på sommaren, Men inget tätar så bra mot halsen som att ha en undertröja med hög krage (polo) å en rånarluva som man har utanpå fast "innanför" skinnstället.......... blir supertätt.

Å man slipper massa halsdukar å annat som är ivägen.....
Zeb_Macahan skrev:
Det var just en rånarluva hon menade, jag kör med en i nått syntet med, underbart att ha under hjälmen.

//jaG

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag har min för att inte skita ner hjälmen, det är det primära.

Sen så blir inte syntet varmt :fakta

//jaG

Tom Byron skrev:
Aha, sådan har jag oxå nu, fast jag brukar åka utan när det blir lite varmare. Perfa på hösten och vårarna, men i mitt tycke lite varmt på sommaren, Men inget tätar så bra mot halsen som att ha en undertröja med hög krage (polo) å en rånarluva som man har utanpå fast "innanför" skinnstället.......... blir supertätt.

Å man slipper massa halsdukar å annat som är ivägen.....

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
abstruse skrev:
Hur långt är ett snöre?

En rätt bra kommentar på rätt plats. Hade jag exempelvis frågat "Vilket märke föredrar tjejer på hjälmen?", så hade den varit på sin plats.

Min fråga kan man ju dock enkelt räkna ut ett medelvärde på utifrån de svar man får.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
dumbo skrev:
En rätt bra kommentar på rätt plats. Hade jag exempelvis frågat "Vilket märke föredrar tjejer på hjälmen?", så hade den varit på sin plats.

Min fråga kan man ju dock enkelt räkna ut ett medelvärde på utifrån de svar man får.

På vilket sätt hjälper dig ett medelvärde på en flock okända tjejers huvudstorlek? En hjälm är en högst individuell del ur den personliga skyddsutrustningen och ska sitta som gjuten för att komma till sin fulla rätt.

Vill du iaf gå någon sorts medelväg är det ju mer rätt att ringa en hojbutik och fråga vilka storlekar som säljs mest till tjejer.

Jag har själv en extra-hjälm och passar inte denna till de tjejer/polare som vill åka med får de helt enkelt inte åka med.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...