Tjejer, vad kör ni i för stövlar??

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Jag är ute efter ett par snygga racingstövlar men hittar bara en modell som har min storlek, stl 36, och det var Alpinestars dammodell.
Tyvärr får jag inte ihop stöveln pga att mitt skinnställ blir för tjockt nertill runt ankeln :mad:

Min fråga är därför vad ni tjejer kör i för slags stövel?

Är helst ute efter en stövel där det är dragkedja hela vägen upp. Många av dom modeller som finns ute har kardborr sista biten för att "fästa" ihop stöveln. Detta är jag lite skeptisk till....
Tycker det är konstigt att nästan alla racingstövlar som har mycke skydd börjar på stl 40 :va Är det ngt nytt att även tjejer kör bana/racing osv??!! :7peta

Tacksam för hjälp.

//Åsa

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Tjena!

Själv kör jag med Alpinestars SMX-3, men i stl 38 då... Herrstorlek. Damstövlarna är fruktansvärt obekväma! Men visst är det lustigt att det ska vara så satans svårt att få tag i utrustning anpassad för kvinnor (eller för den delen, småväxta killar)!? Säger bara min hjälm, stl XXS, var ju skitlätt att få tag i den, inte! :fatta!

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Tack för dom råden/tipsen jag fått....

men allvarligt...varför e det så ont om mindre storlekar i racingstövlarna?! :huvet
Iofs har väl allt om efterfrågan att göra men ändå.....

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag köpte precis ett par Sidi Vertigo Corsa.
Har större fötter än dig, har storlek 41 så jag har inga problem att hitta stövlar.

Lillan78

Medlem
Gick med
25 Aug 2005
Hoj
CBR 600 F Sport -02
Mmmmm jag e oxå sugen på ett par såna men som sagt.....små tassar :(
Jaja, jakten fortsätter :tungan

Alicia skrev:
2073893 Jag köpte precis ett par Sidi Vertigo Corsa.
Har större fötter än dig, har storlek 41 så jag har inga problem att hitta stövlar.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Lillan78 skrev:
2073932 Mmmmm jag e oxå sugen på ett par såna men som sagt.....små tassar :(
Jaja, jakten fortsätter :tungan

Som sagt, leta reda på nån affär som säljer Sidi Vertigo och så håller vi tummarna att dom kan plocka hem ett par i storlek 37. Dessa finns att köpa på fc-moto.de

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Har också Alpinestars i storlek 38. Vet det rackarn vilken modell dock (racemodell, svarta). Jag har inte tjocka vader men mina är också svåra att stänga. De har tänjt sig lite men jag brukar fuska med kardborren.

motorboy

Hojlös
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda CBR 954 RR -02 *såld*
Oxtar TCS Evo RX, svarta, finns ner till stl 38, villket jag skulle tro motsvarar stl 37 i vanliga skor, för de är väldigt tajta.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Macho Woman skrev:
2074066 Har också Alpinestars i storlek 38. Vet det rackarn vilken modell dock (racemodell, svarta). Jag har inte tjocka vader men mina är också svåra att stänga. De har tänjt sig lite men jag brukar fuska med kardborren.

Försäkringen på hojen gäller inte om man kör utan att ha knäppt kardborren på stövlen. :mattias

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
En röd grej
Lillan78 skrev:
2073187 Jag är ute efter ett par snygga racingstövlar men hittar bara en modell som har min storlek, stl 36, och det var Alpinestars dammodell.
Tyvärr får jag inte ihop stöveln pga att mitt skinnställ blir för tjockt nertill runt ankeln :mad:

Min fråga är därför vad ni tjejer kör i för slags stövel?

Är helst ute efter en stövel där det är dragkedja hela vägen upp. Många av dom modeller som finns ute har kardborr sista biten för att "fästa" ihop stöveln. Detta är jag lite skeptisk till....
Tycker det är konstigt att nästan alla racingstövlar som har mycke skydd börjar på stl 40 :va Är det ngt nytt att även tjejer kör bana/racing osv??!! :7peta

Tacksam för hjälp.

//Åsa

Kan det inte vara så min kära vän har lite tjocka vader?? :gnissla

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...