"tjejkörd"

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Varför brukar det stå "tjejkörd" i mc-annonser precis som om det vore nån slags fördel. De tjejerna på två hjul som jag har känt har knappast slösat kärlek och omvårdnad på sina hojar. De har mest bara kört på utan att röra en skruv, knappt någon vax på tanken eller olja på kedjan ens.

/Martin

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Maskinellt sett borde en tjejkörd hoj må bättre än din eller min då man ser dem "gasa" :rolleyes:

Men tjejer kan ingenting om någonting så en tjejkörd hoj är ju det farligaste man kan köpa. :D

750RR

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Sant :tummenupp . Jag vet tjejer som inte förstått att man måste smörja kedjan och kolla oljan ibland :skrämd

:D

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
berggren_martin skrev:
Varför brukar det stå "tjejkörd" i mc-annonser precis som om det vore nån slags fördel.

De tjejerna på två hjul som jag har känt har knappast slösat kärlek och omvårdnad på sina hojar. De har mest bara kört på utan att röra en skruv, knappt någon vax på tanken eller olja på kedjan ens.

DU har aldrig träffa MIG va...!!?????? :eek: ;)

Jag har själv ställt mig den frågan....DET ÄR JU TA MEJ FAN IDIOTISKT...!!!!!!!!!! :rolleyes: "Tjejkörd" är ju för fan ett hån.

För det FINNS faktist tjejer som vårdar sin hoj... och både vaxar och smörjer kedjan o ser till att allt är som det ska... :fakta OCH kör hojen som den skall köras....

SÅ DET SÅÅ......!!!!!!!!! :7peta :D

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Re: Re: "tjejkörd"

Madhonda skrev:
DU har aldrig träffa MIG va...!!?????? :eek: ;)

Jag har själv ställt mig den frågan....DET ÄR JU TA MEJ FAN IDIOTISKT...!!!!!!!!!! :rolleyes: "Tjejkörd" är ju för fan ett hån.

För det FINNS faktist tjejer som vårdar sin hoj... och både vaxar och smörjer kedjan o ser till att allt är som det ska... :fakta OCH kör hojen som den skall köras....

SÅ DET SÅÅ......!!!!!!!!! :7peta :D

Körd av Sergeant är däremot ett plus. Har plockat isär hojen för att vaxa och smörja allt tre gånger i år.

Sedan kör jag som en terpentin behandlad grävling :D

:hej

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag har sett en del killar som inte visste att man skall smörja kedjan och kolla oljan då och då.

/Feministgustav. :D

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
App,app.app.......

Det finns undantag- _faktiskt_!!

Skulle tro att det finns en hel del killar, som inte heller vet _hur_ en hoj ska köras och skötas ;) :rolleyes:

En i mängden :confused: ...nope-_inte_ jag!

/Lillan

Snurre

Smart blondin
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
suzuki rf 600
Då kan jag ju tala om att i mitt hushåll är det jag som står för mekandet både på bil och cykeln, och gubben som står hemma vid diskbänken med tummen mitt i handen. Och senast när jag tittade var jag i allra högsta grad tjej. så det så!
:cool:

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
En sån där som dig vill jag träffa. Jag tycker det är förbannat tråkigt att putsa och greja, föredrar att köra bara.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Snurre skrev:
Då kan jag ju tala om att i mitt hushåll är det jag som står för mekandet både på bil och cykeln, och gubben som står hemma vid diskbänken med tummen mitt i handen. Och senast när jag tittade var jag i allra högsta grad tjej. så det så!
:cool:

Brukar du kolla efter så du vaknar som tjej lite då o då?

Fan va knäckande för din "gubbe". Jag tror han hade tagit åt sig om han sett detta....

750RR

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
tjejkörd är mer negativt i mina ögon, bara tt skriva ut nåt sånt fjant gör mig misstänksam.
Speciellt när man sett en del av dessa tjejer bete sig helt barokt med sina grejor.

Snurre

Smart blondin
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
suzuki rf 600

Fan va knäckande för din "gubbe". Jag tror han hade tagit åt sig om han sett detta....

Observera att jag skrev MITT hushåll.
Dessutom vet man aldrig vad man får i maten nu för tiden lika bra att hålla lite koll så man inte får en otrevlig överraskning.
:skrämd

(Undrar vem som rusade ut genom dörren?) :eek:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Snurre skrev:

Observera att jag skrev MITT hushåll.
Dessutom vet man aldrig vad man får i maten nu för tiden lika bra att hålla lite koll så man inte får en otrevlig överraskning.
:skrämd

(Undrar vem som rusade ut genom dörren?) :eek:
Du är alltså den tekniska av er två?
Skulle du då nervärdera dig själv med att skriva tjejkörd i en annons?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0