TJena! äntligen hojkort!

grekhojen

Estable!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Gsx 400 E
Tjena! Nicholas från Alingsås 22 år.

Nu den 20: juni tog jag äntligen mitt hojkort.!
Känns otroligt gött...
Jag övningskörde med en Suzuki gsx 400e som jag nu använder som första hoj.

Det är ju lite segt asså.
Första ggn jag körde den hade jag tidigare endast kört 125:eek:r och tyckte då såklart att det var bra drag i min 400:a men nu efter körkort i 2 veckor har man redan tröttnat på draget!

Så tänkte mig så småningom en Honda VFR 750 Det verkar som en bra hoj, och om man köper en 87:a. Då man kan försäkra den med "classica"-försäkring på Bilsport & mc, frö 1650:-.
Annars är drömhojen en Yamaha Fz6-s, men den kostar just nu 19500:- i försäkring/ år på mig, då jag är under 24. Lite dyrt kan man säga! :)

Hoppas jag är välkommen trots min slappa 1:a hoj :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Välkommen!! Tror inte ngn här bryr sig vad du åker på. Tom jag som åker HD får vara ifred, för det mesta :hihi
Grattis till kortet!
Honda VFR är ju fina cyklar, vackert ljud! Rätt slitstarka och pålitliga också.
Har åkt på en sån några 100 mil.

/J

Tjena! Nicholas från Alingsås 22 år.

Nu den 20: juni tog jag äntligen mitt hojkort.!
Känns otroligt gött...
Jag övningskörde med en Suzuki gsx 400e som jag nu använder som första hoj.

Första ggn jag körde den hade jag tidigare endast kört 125:eek:r och tyckte då såklart att det var bra drag i min 400:a men nu efter körkort i 2 veckor har man redan tröttnat på draget!

Så tänkte mig så småningom en Honda VFR 750 Det verkar som en bra hoj, och om man köper en 87:a. Då man kan försäkra den med "classica"-försäkring på Bilsport & mc, frö 1650:-.
Annars är drömhojen en Yamaha Fz6-s, men den kostar just nu 19500:- i försäkring/ år på mig, då jag är under 24. Lite dyrt kan man säga! :)

Hoppas jag är välkommen trots min slappa 1:a hoj :)

grekhojen

Estable!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Gsx 400 E
Bra jobbat! Vi behöver fler sporthojar i lilla Alingsås :tummenupp

Kör lugnt :yoparty

Jepp ska köra lugnt!

Mmm..egentligen vill jag inte ha en megasporthoj som man ligger på o kör utan en mera lagom sporthoj, både för jag har lite ryggproblem så den ställningen blir väldigt påfrestande i längden, sen så vill jag resa med hojen då är det gött med en sportigare touringhoj.

Jag ska utomlands från sept-mars, sen kommer jag tillbaks,då blir det vfr-en direkt.

Finns det fler alingsåsare här?
Känns lite segt att inte ha nån att åka med, ingen av mina vänner har varken kort eller hoj.
Mvh/Nicholas

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04

Grattis!
jag har också en gsx400e.. :)
tyckte också rätt fort att den var slö men jag får inte köra tung än så den får va kvar ett tag till!
ps. du har möjligtvis ingen instruktionsbok till din?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Välkommen!! Tror inte ngn här bryr sig vad du åker på. Tom jag som åker HD får vara ifred, för det mesta :hihi
Grattis till kortet!
Honda VFR är ju fina cyklar, vackert ljud! Rätt slitstarka och pålitliga också.
Har åkt på en sån några 100 mil.

/J

appropå ljud, de tog fan 1minut innan jag å min R6 polare kunde snacka efter att du drog ut på vaxholms vägen,, fy satan va de låter de gick inte å prata på säkert 15-20 sekunder när du vråla iväg... *galet*

grekhojen

Estable!
Gick med
2 Jul 2007
Hoj
Gsx 400 E
Grattis!
jag har också en gsx400e.. :)
tyckte också rätt fort att den var slö men jag får inte köra tung än så den får va kvar ett tag till!
ps. du har möjligtvis ingen instruktionsbok till din?

TJENA!

Jo du jag har faktiskt en sån, men vill inte göra mig av med den, då den kan vara användbar i vissa punkter.

Men jag kan scanna in ifall du säger vad du behöver veta!

mvh/Nicholas

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
appropå ljud, de tog fan 1minut innan jag å min R6 polare kunde snacka efter att du drog ut på vaxholms vägen,, fy satan va de låter de gick inte å prata på säkert 15-20 sekunder när du vråla iväg... *galet*

Och ifrånåkta med en minut på bogan av en gammal rakt-fram-åka-gubbe på sportster vart ni också! :hihi

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"

Jag rekommenderar annars att du köper en en Ducati före -98.
Ducati skrev ju ner effekten på alla modeller för -98 vilket också medförde en billig försäkring.
Jag är under 24år och betalar 4500HEL/HEL för mitt monster 900 -94 hos folksam.
Blir en massa försäkringspengar över som man kan lägga ut på mer roliga saker som bensin och godis :D

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Och ifrånåkta med en minut på bogan av en gammal rakt-fram-åka-gubbe på sportster vart ni också! :hihi

jaja tro de om du vill :) jag släppte på rullen i nästsista kurvan (vänster svängen) för att kolla om han var med oss eller ej, annars så hade jag dig inom synhåll hela vägen (berättigat avstånd) men jag måste säga att den där maskin knallar på rätt duktigt :)

BTW häng på ett par speglar på din luftvärnskanon så du ser att man ligger bakom dig för du kan OMÖJLIGT höra en :)

Last edited:

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Tyvärr är jag inte så himla förtjust i ducati, och monster passar mig inte, då jag vill kunna resa med bruden bak på hojen.

Hey- Watch it!

Hoppas inte donnan väger för mycket då för ja skjutsar runt på min brud som väger runt 55-60Kg utan några som helst problem...
Fast givetvis finns ju bättre skjutsmaskiner :D

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...