Tjena =)

lissjospeter

30års kris?
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Floda
Hoj
er6n-2009
Tja, peter heter jag och bor i floda strax utanför götet ;)

Tog Kortet sommaren 97 och köpte min första hoj nu....

Lite sent kanske.. typ 13 år sent, men är man en kärring så är man, flickvän, morsa etc, och senare 3 barn kom i vägen så att säga för inköpet, men nu är det dags. Känns som man väntat tillräckligt länge nu, hehe, nåväl första hojen blev en sprillans ny er6n svart 2009a.

Ser nog lite roligt ut 1,93 lång 103kg tung, gymmat i 14 år så vikten sitter över axlarna..måste se väldigt roligt ut haha, jaja.. Är man 30+ med 3 ungar bil,hus etc så känns 1700kr i helförsäkring per år och en relativt billig hoj i inköp som en bra kompromiss mot att man ser lite lustig ut ;) Försäkringsbolaget kan ju inte veta man inte kört på x antal år, hehhe..

Köpte den i december och har stått i garaget nu hela vintern så har varigt smått otålig på att provåka, men förra veckan tog jag första turen på 13år.. Ut på E20an och körde in enligt Motomans princip "kör som att du hade stulit den", värmde motorn och sen ut på rakan vid bra tidpunkt för väldigt lite trafik och blåste på. Helt underrbart, glädje i stora portioner =)

Nåväl..tänkte bara sticka in och säga hej till alla, och att jag ska hålla mig i skinnet så man inte hamnar eller skickar nån annan till minneslunden här i forumet..... Inkörningen gills inte!!!

Ses Peter
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Välkommen, har du inte kört på så länge skulle jag rekommendera att du går en SMC kurs på bana. Man lär sig otroligt mycket, även på småbanorna.
 

Kalin

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2010
Ort
Floda
Hoj
Suzuki GSXR -01
Välkommen, har du inte kört på så länge skulle jag rekommendera att du går en SMC kurs på bana. Man lär sig otroligt mycket, även på småbanorna.

Hallå Peter!! :yoparty

Så du har hittat hit :banana Välkommen!

Säg bara till, så kör vi i sommar.

Ha det!
 

lanzer

Lanzer
Gick med
10 Sep 2008
Ort
Mora
Hoj
Kawazaki ZX9R -98
Välkommen. Vill du lära dig att använda din hoj så kan jag rekomendera att du går en bankurs. Varför inte förena nytta med nöje.
 

lissjospeter

30års kris?
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Floda
Hoj
er6n-2009
Tack alla, ska kolla upp det där med Smc också.

Kalin absolut, blir skoj att köra lite, även fast jag kommer bli ifrånåkt =) men det kommer jag aldrig att erkänna, utan det blir, jag såg en sån fin blomma, djur etc... ;)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top