Tjock av glidare?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Har legat i badet o tänkt. Gör det ibland. Det ena kräver dock inte det andra...

Har spanat in majoriteten av glidarförare... Får man stor mage av hojen eller skaffar man glidare eftersom magen tar i tanken på en plastraket??? :brynad
Och skägget... kommer det oxå automatiskt???

rainman

...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*
exiteme skrev:
Har legat i badet o tänkt. Gör det ibland. Det ena kräver dock inte det andra...

Har spanat in majoriteten av glidarförare... Får man stor mage av hojen eller skaffar man glidare eftersom magen tar i tanken på en plastraket??? :brynad

Magen vet jag inget om, men skägget måste nog ha nåt med att dom kör öppen hjälm att göra. Insekterna kanske gör ont att få direkt i ansiktet :crash

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
exiteme skrev:

Bah....diskreminering.......menar du att jag e för tjock för att köra plastraket???? :gråta

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Man kan ha stor mage och köra sporthoj, det kräver bara lite längre armar än normalt :crash

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Finns ju fler anledningar att man slår in tanken än att man ska stunta.. :crash :hej

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tjoffe skrev:
Finns ju fler anledningar att man slår in tanken än att man ska stunta.. :crash :hej

Ja jag har hört att alla tillverkare kommer erbjuda en Fatman-version av sina sporthojsmodeller till nästa år, där de plockat bort luftburken under tanken, och flyttat sjölva bensitanken dit istället.

På så sätt kan de buckla in tanken så att folk med stor pondus även kan få plats :crash

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
exiteme skrev:

Jag tror att det är en del av glidarstilen (skäggig fet och kimminell). Eller så är det någon konsig böjelse där man får njutning av att plåga maskiner?. Jag stannade nämligen och käkade på väg hem från Sundsvall för någon sommar sedan, och fick då se ett hämsk fall av hoj-misshandel!.En man och en kvinna stanna för att käka, hon vägde nog bara lite över 150kg så hon tyckte väl att hon kunde unna sig en hamburgare?. När dom käkat stånkade hon fram till hojen (dom hade var sin då dom omöjligt skulle få plats båda två på EN hoj) åter iförd sina svarta skinnkläder (det såg inte alls varm ut med enorm fettma och svart skinn i den 35 gradiga värmen) och gränslade den stackars Virago 250:in eller vad dom nu heter. Jag svär att jag hörde hojen skrika av smärta när den böjdes som en banan under tyngden. Därefter forsatte tortyren när den stackars 20hk:ars motorn plågades att dra iväg eckipaget med ett enormat kopplingslirande!.

-Stackars lilla hoj R.I.P

p.s. -Snygg häck! (svensk kvalitet och allt)

Last edited:

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Skägg och mage ?hmmm..............That´s me . Ingen regel utan undantag.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
exiteme skrev:

Ligger man i badet och tänker på glidare och förare (jag noterade maskulin form)... är det nåt freudianskt, antar jag. ;)

Jag har mage och snorbroms men kör likförbannat snabba plastmoppar, i väldigt korta intervaller. Glidare körde jag när jag var ung och utan kula. Tror det även har med handlederna att göra. Karpattunnelsyndromet. Det går inte att köra 50 mil i sträck på en plastraket med 150 kg mage intryckt i ryggraden. Det krävs aphängare och en låg och fet tank för det.

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Yttre attribut?

Customåkare med enorm kagge, skägg, tatueringar, och (kanske det värsta) en hästsvans bakom en flint?

Nej, jag har inga fördomar! men det är något patetiskt över denna customgrupp när de antingen skakar fram i 70 på motorvägen, alternativt står still och skruvar. Visst, det är nästan uteslutande ett MC-märke det är frågan om också.

Själv tänker jag nog på helt andra saker i badet.....

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
UltraMarine skrev:

-Fel du blir smalare av att åka race hoj!. Sist jag krashade blev jag liggande med morfin och dropp i 2 veckor och spenderade därefter nästan ytterligar 2 månader sängliggandes. Och kan ni tänka jag gick ned 12kg på det!. Då jag redan var en lättviktare innan smällen så finns säkert större viktbesparingar att göra för tyngre personer. :fakta

Skorpan

Guest
Hightuned skrev:
-Fel du blir smalare av att åka race hoj!. Sist jag krashade blev jag liggande med morfin och dropp i 2 veckor och spenderade därefter nästan ytterligar 2 månader sängliggandes. Och kan ni tänka jag gick ned 12kg på det!. Då jag redan var en lättviktare innan smällen så finns säkert större viktbesparingar att göra för tyngre personer. :fakta
håller med dej
jag gick ner 6,5kg när jag krascha

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Tjock av glidare?

Hightuned skrev:
Jag tror att det är en del av glidarstilen (skäggig fet och kimminell). Eller så är det någon konsig böjelse där man får njutning av att plåga maskiner?. Jag stannade nämligen och käkade på väg hem från Sundsvall för någon sommar sedan, och fick då se ett hämsk fall av hoj-misshandel!.En man och en kvinna stanna för att käka, hon vägde nog bara lite över 150kg så hon tyckte väl att hon kunde unna sig en hamburgare?. När dom käkat stånkade hon fram till hojen (dom hade var sin då dom omöjligt skulle få plats båda två på EN hoj) åter iförd sina svarta skinnkläder (det såg inte alls varm ut med enorm fettma och svart skinn i den 35 gradiga värmen) och gränslade den stackars Virago 250:in eller vad dom nu heter. Jag svär att jag hörde hojen skrika av smärta när den böjdes som en banan under tyngden. Därefter forsatte tortyren när den stackars 20hk:ars motorn plågades att dra iväg eckipaget med ett enormat kopplingslirande!.

-Stackars lilla hoj R.I.P

p.s. -Snygg häck! (svensk kvalitet och allt)

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA, JAG SKRATTAR SÅ JAG TROR JAG SNART SÄTTER MACKAN I HALSEN :D :D :D

:bow

750RR :rock

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Tjock av glidare?

UrbanTiger skrev:
Var på BikeMeet 2001 (High Chapparal) och gick nog upp en 5-6 kilo på tre dygn. Fick lite skäggstubb åxå vill jag minnas.
Brukar försöka gömma mig bakom nånn bil, LR nått, så fort jag hör att en tändkulemotor börjar närma sig.
Fan, man borde stämma Harli Däjvisson för lyte och men !!! :brynad

Faen... och jag som vill till Bikemeet iår... jag vill ju inte bli misstagen för nån HA-kille :crash

Ska jag ställa in de planerna bara för det då ? :brynad

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Tjock av glidare?

UrbanTiger skrev:
Du ska absolut åka på Bike Meet. Tyvärr ska jag och tanten genomföra en samboflytt just då, så vi missar festen den :(
Ladda med Nutrilett så ska det nog gå vägen.

Ursäkta en på området okunnig pojkspoling, men vad är Nutrilett :confused:

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
exiteme skrev:

Hehe, jag har ingen glidare och har lite mage.
Blir ju så gott att ligga på tanken då hihi.

Skägg bara sticks och kliar....

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...