Tjuvjävlar som stal min MC!

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Fan va trött man blir...

Var nere i garaget och vinkade hejdå till frugan, skulle upp och packa för en skön helg med hojen inkl bandag på kinnekulle imorgon. Slängde ett öga bort åt hojen där den brukar stå..inget där. Funderar på om mina ögon fungerar riktigt ordentligt, traskar dit och ser mitt lås kapat och hojen borta..... :mad: :machinegu:kulspruta

Ser ni följande så hör gärna av er!

KTM 990 Superduke -2008
Vit/svart med oranga fäljstripes. R-tankpad. Runda akrapipor.
http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=111345&ordning=desc
Bor i Västra Frölunda - Göteborg

Så oerhört flyförbannad man blir.. jävligt dåliga människor det finns!

Last edited:

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Funderar mer o mer på att skaffa en gps tracker till min hoj när man läser sånna här tråkigheter.

Hoppas du får tillbaka hojen snart.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Att kalla dem människor är väl att ta i.

"Utmärkande för människan är artens kombination av bipedalism (tvåbenthet), anpassningsbarhet (kläder, verktyg etcetera), finmotorik (händer och fingrar), förmåga till abstrakt tänkande (att visa emotioner (känslor) och empati (medkänsla), urskilja kausalitet (orsakssamband), tolka språk, symboler etcetera) och, hävdar somliga, självmedvetande. "

Eftersom de helt saknar empati är de per defenition inte människor och ska lämpligen behandlas som övriga skadedjur.

jennapenna

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
ER6f-08
jädrar vad arg jag skulle bli! Hoppas du får tillbaka den snarast, men det kan man väl bara drömma om!?

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin

"Utmärkande för människan är artens kombination av bipedalism (tvåbenthet), anpassningsbarhet (kläder, verktyg etcetera), finmotorik (händer och fingrar), förmåga till abstrakt tänkande (att visa emotioner (känslor) och empati (medkänsla), urskilja kausalitet (orsakssamband), tolka språk, symboler etcetera) och, hävdar somliga, självmedvetande. "

Eftersom de helt saknar empati är de per defenition inte människor och ska lämpligen behandlas som övriga skadedjur.

Ja, du har helt rätt!

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Förjävlgt. Är det någon här som faktiskt har haft nöjet att möta tjuven i dörren. Hade varit fint om man kan glädja sig åt att man faktiskt fick dela ut lite rättvisa? :mad::huvet:död

Kornz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 K7
Jobbigt när sånt händer. Ska hålla ett öga öppet i helsingborg om hojen skulle dyka upp här.

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Man upphörs inte att förvånas... Den sista idioten/tjuven är inte född.
Jag hoppas att du får tillbaka den, lider verkligen med dig!
Min inre önskan är att jag en dag får tag på någon, antingen på bar gärning eller i efterhand, då skulle jag göra kaos med han och klippa hans tung... Fy fan!

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Hoppas du får tillbaks den.

Jag fick en hoj stulen i början av säsongen. Vet att det kostar massa pengar, tid och inte minst en jäkla massa nerver innan det är klart.

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio

sant, tur man jobbar på Anticimex då....:D
Svin kallas dem!

kulla

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
2001, Honda VTR 1000
Förjävlgt. Är det någon här som faktiskt har haft nöjet att möta tjuven i dörren. Hade varit fint om man kan glädja sig åt att man faktiskt fick dela ut lite rättvisa? :mad::huvet:död
Jo, jag hade nöjet några år sen, ner han försökte att ta fälgar från min Audi.

Han ska inte göra samma fel, inte hos mig i alla fall

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
Har jour denna helgen så jag flänger omkring på gräddhyllan av de områderna där man alltid stöter på en stulen hoj eller två. Ska hålla ett öga efter den!

Edit* Du får gärna pma ev. reg nummer ifall ifall. Svårt att gå fram och kika noga när man kör omkring i dessa områden. :död

Last edited:

GreeGeer

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
Ingen för tillfället ;(
Bor i Tynnered (opaltorget) och såg något liknande åkandes här imorse när jag kom hem ifrån jobbet. Vita kåpor såg jag i alla fall att den hade och det var en liten kid som åkte på den så antar den inte var ärlig men är inte 100.

Mullrade på rätt bra vilket hördes då klockan var 6 på morgonen. Har du möjligtvis någon bild rakt från sidan så kanske jag kan säga mer säkert.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring