TL 1000 som första hoj?

Olko

Envåldshärskare
Gick med
8 May 2008
Hoj
SV1000s -04
Tjenare. Då är man efter år av velande på väg att kränga bort sin snöskoter och slå upp ögonen för MC-världen. Nu går man här i väntans tider och suget efter en hoj är utom denna värld. Jag har spanat en del till både höger och vänster, och det är en hoj som jag har fasnat lite extra för. TL1000s.

Nu vill jag givetvis ha lite info om denna hoj. Jag har pratat med mc-folk runt omkring mig och dom verkar positiva till mitt val. Varför jag har fasnat för en TL1000 är väl först och främst motorn, jag älskar v-twinar och så ligger dom ju rätt i kurs också, så varför inte?

Nåväl, ös på och dränk mig med info och egna upplevelser om hojen så man får lite mer kött på benen. Jag har gjort ett litet försök att hitta info här, men antingen kommer det upp 294854574 trådar om TL1000 eller så får jag inte dom svaren och den infon jag vill ha.

Jag har inte heller något mc-kort, men det ska nog införskaffas snarast. Jag måste bara få tag i en hoj först.

Nåja, skriv nu.

Last edited:

Olko

Envåldshärskare
Gick med
8 May 2008
Hoj
SV1000s -04
Då får man tacka så mycket. Nu blir det att plöja igenom 146 sidor *djuuuup suck* om TL...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Första sidan räcker, länkar där till det mesta. Sen när du läst igenom det, betoning på läst igenom, kan du fråga om det är npt som är oklart.

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
jag köpte en TL1000 som "första hoj" (efter lite lån av kompisars hojar och ett antal år av cross) 2003. Lite samma anledningar som du. Nu har jag mer pengar, men trots att jag faktiskt försökt hitta nån nyare hoj som jag vill ha så kan jag inte det. Jag har kvar den och kan inte hitta någon jag hellre vill ha! =)

San Quentin

KICKASS!!!
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Tolv bitars
Skaffade mig precis en TLS som föstahoj.
Har iof inte så mycket att jämföra med, men jag älskar den. :yoparty

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
TL är ingen svårkörd hoj på nåt vis och passar på så sätt bra som första hoj. Dock kan den lugna motorgången och kraften i motorn lura föraren att köra lite fortare än vad som är hälsosamt för k-kortet och kanske lite över gränsen för den något begränsade erfarenheten en nybörjare har. En SV650 som har en mildare motor, gör att det inte drar iväg på samma sätt och passar bättre för en nybörjare.

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Även jag hade TL som första hoj. Det enda jag hade att anmärka på den är att bakstöttan inte fungerar så bra vid bankörning. Pressade man min gav den upp helt när oljan i rotationsdämparen blev för varm.

Annars en mycket trevlig hoj med skön karaktär.

/Tjoffe

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...