TL-tråden - v2 !

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Funderar lite angående kondens i motorn under vintern... Servade hojen för några veckor sen med olja, kylarvätska etc. Startade upp sist av allt för att kolla att allt funkade och stängde sedan av. När motorn svalnade i det svala garaget så började det bildas kondens på insidan av kopplingskåpan. Har inte reflekterat över detta tidigare inför vintern men nu syntes det ju väldigt tydligt i och med att jag har plexiglas på kopplingskåpan.

Man kanske skulle varmköra och låta den svalna sakta inomhus, känns inte så bra med vatten i motorn under vintern. Vad tror ni?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Spelar nog ingen större roll var du låter den svalna, men jag tror inte heller att den kondens du ser är något större problem heller. Har du varmkört den så är allt täckt med en tunn oljehinna, så den kondens som bildas får nog ingen direkt kontakt med metallytorna.

Är inte helt säker, men jag tror inte du behöver vara orolig.
 

Dahlberg

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Suzuki TL 1000S -97
Är det någon som har en kolv till en TLS -97 till salu? Passar även från andra årsmodeller också. Maila om intresse finns att sälja.

Tacksam för svar.

/Anders
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Har från en 98:a om det funkar. Har en massa andra TL saker också som jag nämnde i somras och som jag inte fick häcken ur att sälja iväg trots lite bud härifrån.
De priserna står jag för. Ska försöka lägga ut grejerna på blocket till helgen. Har motorhalvor till 98:an, mörk ruta med liten repa, öhlins styrdämp, passagerarkuts, 6-kolvsok med huvudcyllinder o nya packningar, instruktionsbok o massa annat. Som sagt, de jag gett pris tidigare till har förtur om de är intresserade fortfarande.

PP

Är det någon som har en kolv till en TLS -97 till salu? Passar även från andra årsmodeller också. Maila om intresse finns att sälja.

Tacksam för svar.

/Anders
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig mig.....
 

twinpower

Loud pipes save lives!!
Gick med
2 Jan 2008
Ort
GVD
Hoj
*Såld*
Hej alla tl kunniga. Funderar på att svetsa ett eget helsystem till min tlr men undrar lite över hur grova rören är på ett eftermarknads system. Nån som vet?? Tacksam för svar.
 

Dahlberg

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Suzuki TL 1000S -97
Jag tror att det är samma kolvar till en -98:a. Hur är skicket och vad vill du ha för en?

/Anders

Har från en 98:a om det funkar. Har en massa andra TL saker också som jag nämnde i somras och som jag inte fick häcken ur att sälja iväg trots lite bud härifrån.
De priserna står jag för. Ska försöka lägga ut grejerna på blocket till helgen. Har motorhalvor till 98:an, mörk ruta med liten repa, öhlins styrdämp, passagerarkuts, 6-kolvsok med huvudcyllinder o nya packningar, instruktionsbok o massa annat. Som sagt, de jag gett pris tidigare till har förtur om de är intresserade fortfarande.

PP
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Måste kolla skicket men vad jag kommer ihåg syntes inget fel på dem. Kan kolla i morgon o så drar jag ett mail eller pm med bild så kan vi hitta på nåt bra pris efter det.

Peter

Jag tror att det är samma kolvar till en -98:a. Hur är skicket och vad vill du ha för en?

/Anders
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tyvärr var ingen av dem helt ok. Tror dessutom att skadorna tillkommit när de slängdes ned i den lådan som jag fick med hojen, så det var extra onödiga skador...

Den bästa kolven hade skadan på bilden. Vet inte om det går att göra nåt åt eller hur mycket det gör. Men någon på den här tråden kan säkert tala om.

PP

Jag tror att det är samma kolvar till en -98:a. Hur är skicket och vad vill du ha för en?

/Anders
 

Bifogat

  • kolvskad2.JPG
    kolvskad2.JPG
    63.6 KB · Visningar: 51
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top