TL-tråden - v2 !

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Jaha, då har man servat hojen idag. 3200mil. Gjorde det själv.
Nu är de bara till att köra hela sommaren :)

m3pEI9m
 
Last edited:

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Skit...skit och skitotur.... kanske nån som har en växellåda över??:):)
//Robin

Yepps.... mitt erbjudande om att sälja min TLS motor PLUS ett bättre begagnat M4 Avgassystem kvarstår.

Hade jag varit i dina kläder vet jag vad jag hade gjort!
Eftersom jag har renoverat en TLR motors växellåda....

Hör av dig.
 

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Timmernabben
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
var ute en runda på 8 mil nyss.. helt underbar att köra har den blivit mot innan :D

nu saknas det bara lite effekt:tummenupp
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
japp nybesiktad utan anmärkning och bullermätning åkte man på efter en stund säger han "med en snäll mätning så blir det 98db ;)"
tack o bock
 

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
Har småpillat lite med älsklingen ikväll, ny olja, uppsmord koppling och kedja. terapiarbete:tummenupp

Kom på att det var en grej jag skulle höra med er, mitt tändningslås trilskas, vanligt på dessa? lite irriterande att stå ett par minuter emellanåt för att låset inte går runt..
Finns det nåt vettigt man kan göra mer än smörja? bara beställa nytt?
 

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Timmernabben
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
Har småpillat lite med älsklingen ikväll, ny olja, uppsmord koppling och kedja. terapiarbete:tummenupp

Kom på att det var en grej jag skulle höra med er, mitt tändningslås trilskas, vanligt på dessa? lite irriterande att stå ett par minuter emellanåt för att låset inte går runt..
Finns det nåt vettigt man kan göra mer än smörja? bara beställa nytt?

verkar vara ett vanligt "problem" på suzuki, har haft så på dom 2 jag haft samt på kompisars med.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
japp nybesiktad utan anmärkning och bullermätning åkte man på efter en stund säger han "med en snäll mätning så blir det 98db ;)"
tack o bock

:tummenupp
102.5 senast de mätte. För.. ca 8 årsedan... :D
Men rören är lite urblåsta nu, så tror de kan hamna över 103, så jag trycker in db-killers och besiktigar. De är rätt ok att ha på mina db-killers, tappar knappt effekt och ljudet sänks bara 3 db, men jag gillar inte riktigt ljudet, så de åker oftast av igen. :)

:hej

japp nybesiktad utan anmärkning och bullermätning åkte man på efter en stund säger han "med en snäll mätning så blir det 98db ;)"
tack o bock

BTW, nu när jag har dig på tråden.
När du "målade" om garage golvet. Vad använde du då?
Andas det överhuvudtaget? Jag har ju garaget i källaren och det måste andas lite där. :)
Är det fortfarande lika fint som när du la in det?

:hej

Har småpillat lite med älsklingen ikväll, ny olja, uppsmord koppling och kedja. terapiarbete:tummenupp

Kom på att det var en grej jag skulle höra med er, mitt tändningslås trilskas, vanligt på dessa? lite irriterande att stå ett par minuter emellanåt för att låset inte går runt..
Finns det nåt vettigt man kan göra mer än smörja? bara beställa nytt?

Kan nog minnas att mitt strulade lite för något år sedan.
Minns inte riktigt hur jag fixade det, men en bra gissning är väll att jag sprutade ner rätt mkt WD40... hehe för jag kommer ihåg att nyckeln var kletig under en sommar... :lol:
WD40 eller silvertejp löser all världens problem :tummenupp


:hej
 
Last edited:

Psyanid

Invalido
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Härryda
Hoj
Fajtad TLS av svart modell
japp nybesiktad utan anmärkning och bullermätning åkte man på efter en stund säger han "med en snäll mätning så blir det 98db ;)"
tack o bock

98db bara :va då låter den ju inget alls.
Micken på 4 meter å 109,1 db fick jag... vi skiter i de här sa besiktningsgubben :D
Är de nått som väsnas så är de Octos gamla lagom urblåsta D&D :yoparty
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
vad ni låter då. mina tjuter bara i 76 db.
:yoparty
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
BTW, nu när jag har dig på tråden.
När du "målade" om garage golvet. Vad använde du då?
Andas det överhuvudtaget? Jag har ju garaget i källaren och det måste andas lite där. :)
Är det fortfarande lika fint som när du la in det?

:hej

tja putte jo jag använde epoxifärg från biltema vet inte om den andas men det funkar rätt ok :) finns ju bättre kvalitet på epoxi med :tungan

och 98db var ju en snäll mätning på typ 1200 rpm :D så fort han vred up över 3000 så tittade han på mig och log :yoparty

vad ni låter då. mina tjuter bara i 76 db.
:yoparty

men dina pipor e ändå snabbast :yoparty
 
Last edited:

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
Hmm min ville gärna ljuda 105db när förra ägaren bes.. jag körde 4st stålullsbollar i varje rör:D
Dock varken mätning eller provkörning då, det regnade tydligen lite för mycket..:va

Provat smörja det rackarns låset, verkar bli lite bättre iaf.
 

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Hej hopp. Jag börjar komma på benen igen och har tittat lite på hojen. Det är ju som ni säkert såg på bilderna tidigare inte mycket som är helt..:död

Så nu går jag och funderar på om det är värt att försöka laga eller om man ska sälja av delarna och införskaffa sig en ny istället.
De allvarligaste verkar vara bakdämpen, som också verkar vara orsaken till min krasch. Länkaget som fäster dämpen i svingen har gått av, själva dämpen fungerar nog fortfarande men frågan är om inte en bitubo är ett bättre alternativ.
Bakramen har också fått sig en rejäl smäll och är nog bortom reparation. Alla fyra fästen till ramen är av och baktill är det en enda röra
Framfälgen har också fått sig en törn och behöver bytas, frågan är bara om gafflarna har klarat sig? Har inte så stor erfarenhet men jag kan tänka mig att det krävs en del kraft för att ha sönder en fälg. Borde inte gafflarna ge med sig lite också då? HILFE!

Motorn, ramen, gafflar, svingen och bakfälgen ser ut att ha klarat sig, iaf så vitt jag kan se. Elen har också överlevt, allt utom 3st blinkers och baklampan då.
Det kanske är någon guru här som kan tänka sig Österskär som ett mål för en dagstur och kan hjälpa mig bedöma skadorna?

Jag är iaf på benen och längtar tills jag sitter på en hoj igen!

//Ivan
 

Ryzzen

Newbee
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Skokloster
Hoj
Suzuki TL1000R -00
The New One

AAAAaaaah äntligen :yoparty, nyinförskaffad TLR efter missödet med den förra. :mad:
Efter 70 mil så va den hemma, fett nöjd med skicket. :tummenupp

Jag har gått från Svart till Gul TLR, ganska najs färg om jag får säga mitt.
Besiktigade den också.................Streck :D
Märks det att jag e nöjd?

Något jag inte e nöjd med är motpartens f.bolag som långhalar hanteringen av vålandefrågan, nu senast igår så meddelade dom att dom skulle ut och besiktiga olycksplatsen????
Förhoppningsvis till min fördel.

Så vi får väl se vad som händer, ev så kommer jag snart ha en jävla massa reservdelar i form av en TLR med kvaddat framparti och lite kåpor.:banana

Vi syns på vägen.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
.

En teknisk fråga:
Jag tänkte packa om mina M4.
Jag vill ha dem lite "tystare" (de är helt urblåsta nu..), dvs så som de var för 8 årsedan.
Ska jag packa den ljuddämpande ullen löst eller hårt för att det ska bli tystast möjligt?



:hej

AAAAaaaah äntligen :yoparty, nyinförskaffad TLR efter missödet med den förra. :mad:
Efter 70 mil så va den hemma, fett nöjd med skicket. :tummenupp

Jag har gått från Svart till Gul TLR, ganska najs färg om jag får säga mitt.
Besiktigade den också.................Streck :D
Märks det att jag e nöjd?

Något jag inte e nöjd med är motpartens f.bolag som långhalar hanteringen av vålandefrågan, nu senast igår så meddelade dom att dom skulle ut och besiktiga olycksplatsen????
Förhoppningsvis till min fördel.

Så vi får väl se vad som händer, ev så kommer jag snart ha en jävla massa reservdelar i form av en TLR med kvaddat framparti och lite kåpor.:banana

Vi syns på vägen.

:tummenupp
Fin fint. :)

Lycka till med f-bolaget, de är ju som de är...

:hej
 
Last edited:

bigtree

Mullrar...
Gick med
3 May 2010
Ort
Sthlm/Uppsala
Hoj
TL1000R
AAAAaaaah äntligen :yoparty, nyinförskaffad TLR efter missödet med den förra. :mad:
Efter 70 mil så va den hemma, fett nöjd med skicket. :tummenupp

Jag har gått från Svart till Gul TLR, ganska najs färg om jag får säga mitt.
Besiktigade den också.................Streck :D
Märks det att jag e nöjd?

Något jag inte e nöjd med är motpartens f.bolag som långhalar hanteringen av vålandefrågan, nu senast igår så meddelade dom att dom skulle ut och besiktiga olycksplatsen????
Förhoppningsvis till min fördel.

Så vi får väl se vad som händer, ev så kommer jag snart ha en jävla massa reservdelar i form av en TLR med kvaddat framparti och lite kåpor.:banana

Vi syns på vägen.

Då blev det ju ett byte till en riktigt bra färg då, slutet gott med andra ord... :)

Skokloster ja, själv huserar jag i knivsta, kanske en tur ngn dag då och fylla småvägarna med muller och ngn gult som susar förbi?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top