TL-tråden - v2 !

bigtree

Mullrar...
Gick med
3 May 2010
Ort
Sthlm/Uppsala
Hoj
TL1000R
Absolut ska vi det, jag skall väl ta en titt nu på Onsdag på cafe't vid Venngarns slott, bla. :cool:
Vet ej om du brukar åka dit, men är det bra väder så brukar det dyka upp massor av folk. Dock så är väl 90% såna där sönderskruvade kromgjutjärnshästar som man kallar chopper. :trött
Så kommer man ditmullrande med en japansk scudmissil så brukar man kunna reta upp dom lite. :cdevil

Det kan ju vara en ide, vet dock inte ännu om jag kommer loss (årets barnfria vecka så man ska väl nyttja den tiden till frugan egentligen...:rolleyes:), men om det blir hojåkning så är ju venngarn en bra start och sedan kan det mkt väl bli sveavägen då det hoppades på 500 hojar i ngn annan tråd.
 

Ryzzen

Newbee
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Skokloster
Hoj
Suzuki TL1000R -00
Det kan ju vara en ide, vet dock inte ännu om jag kommer loss (årets barnfria vecka så man ska väl nyttja den tiden till frugan egentligen...:rolleyes:), men om det blir hojåkning så är ju venngarn en bra start och sedan kan det mkt väl bli sveavägen då det hoppades på 500 hojar i ngn annan tråd.

Nice! vilken tråd snackades det om Sveavägen då?
 

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
hola

funderar på att sänka mig själv i tl träsket och sökfunktionen är ju sådär..

någon som kan dra en snabb recap om + och - med TL, vad som är viktigt att kolla på och skillnaden på S och R

/david
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Hello alla i mullermaffian.Är ute efter en TLR till vettiga pengar.Nån som har någon till övers?Eller kan rekomdera nån som är i fint skick.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Någon som vill köpa lite schyssta uppgraderingar till sin TL?

Kommer lägga ut på köp/sälj min ni ska na första tjing TL-bröder :)

Allt är till en TLS men vissa saker passar även på TLR finns bland annat:


Bitubo bakdämpare och styrdämpare, en svart R-sving omgjord för att passa TLS med VD bromsokshållare och brembo ok (tunnel till hållaren svetsad i svingen), VD bromsvätske behållare till bakbromsen, VD kopplingsplatta svart/alu med bultar och ringar både svarta och alu, barnett fjädrar, kopplingskåpa med siktglas, wave skivor fram och bak, röd tank och orginalkuts, bakram, gaffelben, innerskärm bak, gul framskärm mm bilder kommer om det finns intresse samt priser :)

Strippar du race hojen eller strippar du allt och slutar med hojandet??

Liten Putte : Det sitter nållager i länkarmen som börjar rosta när fettet försvunnit.
brukar vara det som låter.
Montera isär länkaget efter du stöttat upp baken och rengör alt. byt lager och fetta in med vattenfast fett.

Såg du hade Öhlinare nu.men börja med länkaget fram till dämparen sitter garanterat lager där med.Som kan låta när olika belastningar på länkaget uppträder vid åkning som man inte kan framkalla vid enkel sittbumping stillaståendes.
:yoparty


Putte: Om det gnisslar så är det sannolikt länkage. Om det gurglar/läker olja så är det nog dags att ren dämparen. Sen kan det va så att dämparen alddrig blivit renoverad. 10-13år med samma olja. Den kan vara i behov av en genomgång ändå.

foooook... :gnissla
Hmm, har inte tid att meka med hojen. Har ju knappt tid att köra i år. Få se om jag lämnar in till Pååarps Johan, eller låter TL'n stå och kör XR i år. :(


Dämparen har aldrig blivit renoverad, men å andra sidan har den bara gått 2,5 - 3000 mil. Så, bör ju finnas några mil kvar i den innan renovering. Den gurglar inte och läcker inte vätska. :)

:hej
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
repoRtaget Dennis, repoRtaget...
Jag lyssnade en stund. Bra jobbat. :tummenupp
 

bigtree

Mullrar...
Gick med
3 May 2010
Ort
Sthlm/Uppsala
Hoj
TL1000R

Ryzzen

Newbee
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Skokloster
Hoj
Suzuki TL1000R -00
Ser ut som det blir hojåka nu... Så när är venngarn, runt 19? samling någonstans före antar jag, vart? Ngt fler norr om stan som är sugen på en tl tur?

Tråden om onsdagen var denna:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=243873

Ingen aning om det blir så många men jag tänkte åka förbi och kolla vid 22 tiden iallafall.

Venngarn brukar dra till sig folk från 19 iallafall,
ingen speciell samling innan Venngarn, de som vill ta sig in till Svea som befinner sig NordNorr om stan kan ju ha Venngarn som samling.
Sen så får jag se om jag "orkar" med en sväng till Svea idag,
jobbar sista veckan innan semester, så det finns lite att göra så att säga.
Den som lever få se :brinnerup
 
Last edited:

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Tja!!
Jag håller på att hjälpa min kompis med sin TLs -97, fenomenet med hojen är att det inte går att lägga i växlar med motorn igång, det "klickar" i lådan men det går inte i någon växel.
Slår jag va hojen så går det att få i en växel efter lite trillskandes, och när jag startar hojen så går det att köra hojen men inte att växla, det går att frikoppla..

Är detta ett kännt problem med TLs?

Jag tror det är något med växeltrumman, är jag rätt ute då?

Tacksam för svar..
Mvh vegas.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Tja!!
Jag håller på att hjälpa min kompis med sin TLs -97, fenomenet med hojen är att det inte går att lägga i växlar med motorn igång, det "klickar" i lådan men det går inte i någon växel.
Slår jag va hojen så går det att få i en växel efter lite trillskandes, och när jag startar hojen så går det att köra hojen men inte att växla, det går att frikoppla..

Är detta ett kännt problem med TLs?

Jag tror det är något med växeltrumman, är jag rätt ute då?

Tacksam för svar..
Mvh vegas.
Kan inte påstå att det är nåt känt problem...

Det låter som att du är problemet på spåret. Kan iofs vara i princip vad som helst i lådan som rasat. Trumman, gafflarna, tapparna på dreven...

Ser nog tyvärr ingen annan utväg än att riva å kolla. Vet inte om nån annan kan hoppa in med lite bättre råd?
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Kan inte påstå att det är nåt känt problem...

Det låter som att du är problemet på spåret. Kan iofs vara i princip vad som helst i lådan som rasat. Trumman, gafflarna, tapparna på dreven...

Ser nog tyvärr ingen annan utväg än att riva å kolla. Vet inte om nån annan kan hoppa in med lite bättre råd?

jag river så får vi se om jag är på rätt spår... Tack =)
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Verkar som jag har ett litet läckage från kopplingsvätskan.

Någon som har koll på vilken packning som ev behöver bytas?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Ok nu vart det en liten tripp till Norge och nu verkar det som att kedjan börjat bli lite väl slapp. Den är slapp till den graden att spänningen börjar ta slut snart. :rolleyes:

Någon som kan säga mig vad jag behöver för kedja och vart hittar jag den relativt billigt och som håller ett tag för vanligt gatåka?
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Nu går cyckeln toppen igen, lite service var behövligt :rolleyes:.
Bytt drivlina, Nytt Barnet koplingskit, olja filter och grädde på moset blev Power Comander :tummenupp.

Bänkpapprena sa 121,3 hk på hjulet

Nu är det bara ut å ge gärnet igen :D :tummenupp.
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Hej på er bröder!

Var ute och övningskörde idag och upptäckte att blinkersen blinkar snabbare när man har lite varv. Någon som varit med om något liknande och har en aning om vad det kan vara?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top