TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
"Skulle möjligtvis vara packningarna vid "kopplingspinnen" då som har behövt bytas både en och två gånger på vissa exemplar"

OK... Dålig nivå på behållaren kan vara ett varningstecken då alltså?
Kanske ingen dyr historia iofs?

Tackar för svaren!

//Hakke
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
obruT skrev:
tror du får en 99 för 50 om den gått LÅNGT

kända defekter :D
äter däck och bromsbelägg ( men det gör alla hojjar)
allt beror på ägaren (ägarna) till hojjen

du har PM


OK, Låter rimligt.

Du har svar.

//H
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Hakke skrev:
... OK... Dålig nivå på behållaren kan vara ett varningstecken då alltså? ...
Nix. Inte bromsvätskan, det är motoroljan som läcker ut där.
Men det är inte dyrt. Ny packbox and off you go!

Den förbannade tätningen till tankinsatsen läcker ju i tid och otid också! Dynga!

Välkommen förresten! :tummenupp
Jag har lite plastbitar till övers, dock med rep-behov.
Tala om vad som behövs så letar vi i garaget.
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Tjena hej är det någon som vet/hört hur det är med lillerille på senaste tiden efter bultklotningen :confused:

Jag tror att W-tvinnar sliter mycket bakdäck utöver hård körning pga av den hårda motorbromsen som finns på W-tvinnar.Ha det tills dess :tummenupp :banana
Önskar dom nyblivna välkommna till tl-träsket
 

lille rille

HJÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!
Gick med
8 Feb 2004
Ort
SJÖBO
Hoj
HAR BÖRJAT SÖKA EFTER NY TILLER
tlmartin skrev:
Tjena hej är det någon som vet/hört hur det är med lillerille på senaste tiden efter bultklotningen :confused:

Tjena jag lever efter några om och men! :näsblod
Innan den här omkullkörningen så hadde jag aldrig brutit ett ben i kropen
men nu har jag brutit 7 revben bröstbenet och höger överarm :(
Och tillern ska vi inte snacka om alla kåporna är trasiga :gnissla
men ramen verkar ha klarat sig. :rolleyes:
Sådet lutar åt att jag byger en stret fighter.
är det någon som har platorna som fotpinarna siter i ? hör av er iså fall.
jag behöver en bakände okså.
ni som kör utan rygg sken bör skaffa en det är tack vare den jag lever
jag bromsade omkull i en kurva där jag mötte två guldvingar var av jag träfade den ena med kropen jag tog och tacklade omkul guldvingen
och i samma veva så pasade jag på o kröka fram gafeln på g-vingen
därav ser min venster sida ut som den gör. :fatta! .
det värsta med olykan är att jag tappat känsel i venster handen och kan inte röra fingrarna menoperationen var lyckad så det är bara att hoppas att det blir bra igen mvh en skadad lillerille
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
lille rille skrev:
tlmartin skrev:
Tjena hej är det någon som vet/hört hur det är med lillerille på senaste tiden efter bultklotningen :confused:

Tjena jag lever efter några om och men! :näsblod
Innan den här omkullkörningen så hadde jag aldrig brutit ett ben i kropen
men nu har jag brutit 7 revben bröstbenet och höger överarm :(

Kul att höra att du lever i alla fall då är det bara en tidsfråga tills du kör igen.Ha det tills dess :tummenupp :banana
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Skönt att höra att du är någotsånär ihoplappad Rille! Har försökt hitta nån info om vad som hände och hur det gick med dig men allt jag hittade var att du hade frontat en guldvinge...

Krya på dig nu så hoppas jag att du kan åka igen till nästa sommar! :)
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Jag visste inte att en TL-åkare hade klotat på bulten :kocko

men jag hoppas att du krya på dig, och skönt att hör att du ändå verkar vara vid gott mod. :tummenupp
//TwinSucker
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Hmm...

Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med ett svar på en fråga?

Idag tog jag hojen till jobbet som vanligt, trots att det regnade som f** och allt va som vanligt.
Sen när jag skulle hem så gick jag och startade hojen och då låg tomgången på ca. 1400 rpm, så jag tänkta att de va väl lugnt eftersom att det va ganske kallt. Ju längre jag körde så blev den bara värre och värre, så när jag väl va hemma och motorn va varm som vanligt runt 85 grader så hade jag en tomgång på ca. 2800 rpm, vilket gjorde mig skit förbannad eftersom att jag precis innan hade bokat tid för att slänga i en Powercommander + lite annat. :mad:

Så nu är min fråga är det någon som har en aning om vad det skulle kunna bero på?? Finns det nån form av kallstartsventil(som det gör på bilar)som skulle kunnat ha hängt sig :confused: ??
Jag va precis ute och kollade igen men den är fortfarande för hög :huvet .

Tacksam för tips!
Er varv villige//TwinSucker
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
TwinSucker skrev:
Finns det någon här som skulle kunna hjälpa mig med ett svar på en fråga?

Idag tog jag hojen till jobbet som vanligt, trots att det regnade som f** och allt va som vanligt.
Sen när jag skulle hem så gick jag och startade hojen och då låg tomgången på ca. 1400 rpm, så jag tänkta att de va väl lugnt eftersom att det va ganske kallt. Ju längre jag körde så blev den bara värre och värre, så när jag väl va hemma och motorn va varm som vanligt runt 85 grader så hade jag en tomgång på ca. 2800 rpm, vilket gjorde mig skit förbannad eftersom att jag precis innan hade bokat tid för att slänga i en Powercommander + lite annat. :mad:

Så nu är min fråga är det någon som har en aning om vad det skulle kunna bero på?? Finns det nån form av kallstartsventil(som det gör på bilar)som skulle kunnat ha hängt sig :confused: ??
Jag va precis ute och kollade igen men den är fortfarande för hög :huvet .

Tacksam för tips!
Er varv villige//TwinSucker

Jag hade det problemet att "handgasen" som sitter på vä sida hängde sig, fick lov att lyfta tanken och dra tillbaka den manuellt. Du kanske använde den ?
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Twosaint skrev:
Jag hade det problemet att "handgasen" som sitter på vä sida hängde sig, fick lov att lyfta tanken och dra tillbaka den manuellt. Du kanske använde den ?

Nej det gjorde jag inte, för min är inte ens inkopplad såvitt jag vet. Har testat att "dra" i den några gånger när jag haft motorn igång, men inget har hänt. :brinnerup
Men men, om inte annat får de fixa det när jag lämnar in den. :D

//TwinSucker
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TwinSucker skrev:
Nej det gjorde jag inte, för min är inte ens inkopplad såvitt jag vet. Har testat att "dra" i den några gånger när jag haft motorn igång, men inget har hänt. :brinnerup
Men men, om inte annat får de fixa det när jag lämnar in den. :D

//TwinSucker
Tjena på min tls så hadde gashandtaget vridit sig så att vajrarna låg i mot gaffelbenet.Ha det tills dess :banana :tummenupp
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Tjuvluft vid insugsgummina? Borde iofs ge annan missgång också. Men lagom mager gång kan ju ge ökad tomgång.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
TACK OCH HEJ ALLA TL KOMPISAR

Sålde hojen i går. Ville bara bli av med den tills första personen som kollade på den sa att han skulle ha den. Då började det kännas konstigt och tråkigt. Men så försökte jag tänka på allt som jag behövt laga och kosta på men det hjälpte knappt.

Började tänka på senaste körningen på Rörken. Hur bra det gick. Skrapade fotpinne på ena sidan, mjuk fin körning för hojen går äntligen precis som den ska. Packade ihop 3 stora kartonger med grejer, lämnade över hojen och fick 49 lappar i handen.

Tackar för all hjälp man fått av alla TL bröder här i tråden och IRL. Meckgurun Robban och Neonman. Gråben med alla streetfighter byggråd. J-bone för alla bling bling tips och alla andra trevliga prickar man snackat med.

Nu blir det något nyare och roligare. Troligtvis Suzuki igen. Troligtvis streetfighter men kanske inte från början.

Suzuki_TL1000S_streetfighter_och_jag.jpg
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Grattis till försäljningen och beklagar samtidigt förlusten av en kanonhoj. Du måste tala om vad nästa hoj blir för nåt! Varför sålde du din TLS föresten? :confused:
Du får ju hänga kvar här på tråden o tjöta skit med oss andra även om du sålt din (själ) TL...hähää! Ha det gött :)

/Chiefen

WestW skrev:
TACK OCH HEJ ALLA TL KOMPISAR
Sålde hojen i går. Ville bara bli av med den tills första personen som kollade på den sa att han skulle ha den. Då började det kännas konstigt och tråkigt. Men så försökte jag tänka på allt som jag behövt laga och kosta på men det hjälpte knappt.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Chiefen skrev:
Grattis till försäljningen och beklagar samtidigt förlusten av en kanonhoj. Du måste tala om vad nästa hoj blir för nåt! Varför sålde du din TLS föresten? :confused:
Du får ju hänga kvar här på tråden o tjöta skit med oss andra även om du sålt din (själ) TL...hähää! Ha det gött :)

/Chiefen

Tröttnat tror jag. Hoj som snudd på är 10år gammal snart. Inte direkt high tech konstruktion. Har haft div små fel med allt tänkbart samt ett större "ras". Har fixat och gjort i ordning allt mellan himmel och jord så nu när jag sålde den var den precis som jag ville ha den samt att det gick bättre än någonsin. Den hade sin charm och man slapp se en som såg likadan ut iaf.
Men man måste prova allt innan man dör så man inte missar nått.

Ska nog plocka hem en 03ans Gixxer och några plattor öl :fyllisar
 

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GS 750
Ny, lycklig ägare till en Tiller!

Hej allihopa!

Köpte min Tiller igår och kan inte säga annat än att jag är LYCKLIG!!! :kär
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Top