TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
woho!! :banana

Då va premiärturen avklarad! :yoparty

Efter 2 ½ månad av konvalesens och inköp av ny hoj så har man äntligen "mountat" de 2-hjuliga igen!

Skönt vare! :tummenupp

tjing

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
WestW:
Antar att du kände att hojen var klar?
Så har jag ofta känt med div fordon jag haft. När väl "liket" är som jag vill ha det så är det inte lika kul längre.
Edit: Lycka till o tack för sällskapet! /Edit

För övrigt är min knarr påställd! Dock inte körbar (varför är det bara 24 timmar på dygnet?) än. Men det kommer, kanske under helgen.
Men den är skitful med endast primad toppkåpa.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Avgaserrrrrummum

Jag satt o läste en brittisk tidning ifrån -97, och där hade dom testad original system mot effektsystem och det dom kom fram till var att rören var så bra utvecklad av tillverkaren så att det blev sämre effekt med ett helsystem än om man bara bytte burkarna... Det var en vtr dom hade testat, men dom påstod att twinnar var i regel så.
Nån som har hört talas om något sådant??

Knucklehead

Gillar V-twinnar... ;)
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
Suzuki GS 750
Användarhandbok, reparationsmanualer mm.

Hej!

Vart kan man finna manualer, handböcker mm till TL1000R. Jag fick servicebok till min nyinköpta -99, men inget annat...

Finns det att ladda ner nånstans!?

Mvh Thomas

koBen

Hård Rock
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
TL1000R streetfighter
tlr problem..

Tjena alla :)
nu har jag ett problem jag klotade men tl´n förra sommaren och har sruvat hela denna skulle provstarta för någon vecka sedan men då fick jag en felkod i displayen FI det tog en stund att fatta att det va tippsensorn som låg fel fixade det och allt va frid och fröjd tills jag provkörde i dag för fösta gången.
nu kommer det svåra försöka förklara hur den beter sig.
den startar skitfint går bra på tomgång men när man gör snabba gas fyck så svarar den inte som den ska på vägen så går den bra vid lite gaspådrag och fullgas men det är där i mellan som den bara dör och rycker som fan jag harr kollat alla vackum ledningar och dom värkar sitta rätt,
någon som har haft samma problem??

En till fråga TPS kan man kolla eller justera den själv och i så fall hur gör man det???
Grymt tacksam för Hjälp :(

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
tl1000larsson skrev:
:7peta ha det så kul i radfyra träsket :fatta! kommer inte att vinka om vi möts på vägen :arsele

Hmm lurar på en sjuhalva gixxer med... troligen en 00a.
Men vi får väl se hur jag gör...

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
koBen skrev:
Tjena alla :)
nu har jag ett problem jag klotade men tl´n förra sommaren och har sruvat hela denna skulle provstarta för någon vecka sedan men då fick jag en felkod i displayen FI det tog en stund att fatta att det va tippsensorn som låg fel fixade det och allt va frid och fröjd tills jag provkörde i dag för fösta gången.
nu kommer det svåra försöka förklara hur den beter sig.
den startar skitfint går bra på tomgång men när man gör snabba gas fyck så svarar den inte som den ska på vägen så går den bra vid lite gaspådrag och fullgas men det är där i mellan som den bara dör och rycker som fan jag harr kollat alla vackum ledningar och dom värkar sitta rätt,
någon som har haft samma problem??

En till fråga TPS kan man kolla eller justera den själv och i så fall hur gör man det???
Grymt tacksam för Hjälp :(

Den justerar du enkelt själv. Finns instruktionsfilm på jiffypark.com. Rephandbok till TLS TLR m.m.

Inga problem

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
tlmartin skrev:
Hur kan du lura på en rad4 om du skaffar en sån kommer alla :7peta :rofl på dig.

Hmm 3kg mindre fulltankad än tlrens torrvikt, Samt 10 kusar mer...
Fast har inte bestämt mig... Bara tanken som finns där...

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
Jaha så var bettan såld då..... efter 3år med min TLR så är den borta, sålde för ca 2 veckor sen till en polare så hojen står fortfarande kvar i mitt garage
:) Så allt jag har nu är en klotad rad4:a men,men man ska ju ha nåt att göra i vinter också.. Ha det bra alla TL bröder jag kommer att fortsätta att följa denna tråd.

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Davo skrev:
Jaha så var bettan såld då..... efter 3år med min TLR så är den borta, sålde för ca 2 veckor sen till en polare så hojen står fortfarande kvar i mitt garage
:) Så allt jag har nu är en klotad rad4:a men,men man ska ju ha nåt att göra i vinter också.. Ha det bra alla TL bröder jag kommer att fortsätta att följa denna tråd.

Vafan Davo sviker du twingänget :fatta!

Något nytt på gång eller blir det att fixa rad4:an :confused:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
KaZ skrev:
woho!! :banana

Då va premiärturen avklarad! :yoparty

Efter 2 ½ månad av konvalesens och inköp av ny hoj så har man äntligen "mountat" de 2-hjuliga igen!

Skönt vare! :tummenupp

tjing

Kul att du e på benen igen :tummenupp

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2005 KTM 625
tl1000larsson skrev:
Vafan Davo sviker du twingänget :fatta!

Något nytt på gång eller blir det att fixa rad4:an :confused:

Nä inget nytt på g ska fixa 4:an i vinter. Köpte båt istället för TL:en kul med mycket leksaker ju :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife