twinner skrev:Haha:=) Jaja
Tack för svaren
TLRR skrev:HeHe,kör med det som boken rekomenderar 10/40 halvsyntet om du kör otrimmat.Kör med helsyntet om du jämt kör med fullgas eller trimmat.
Kör du som en kärring så go for mineral.
PutteLiten skrev:Min gör exakt likadant och jag är övertygad om att det är TB och/eller TPS som behövs justeras.
TLRR skrev:Jag kör med Mobil helsyntet och det har funkat bra.byter olja så fort den blivit svart (400-500 mil) , då den uppfyllt sitt syfte med att samla upp sotpartiklarna och de sura förbränningsresterna.
Välkommen tillbakaRobban_C skrev:Tänkte att nån kanske vill ha den tekniska (dvs nördiga) förklaringen till klonket då motorn stannar:
Motorn snurrar på framåt tills den lagrade energin i vevaxel, svänghjul med mer inte längre räcker för att orka över nästa kompressionstakt. Då stannar motorn och rör sig baklänges (EDIT: pga trycket i den cyl som har påbörjat komprimering //EDIT) en liten bit, uppskattar max nåt 1/8 varv eller så.
När nu motorn går baklänges så drar den med sig startmotorn via startmotorkopplingen. Klonket kommer sig när startmotorkopplingen hugger in.
Om nu nån vill veta.
//Robban. Åter hjälpligt på benen efter en misstänkt förgiftning av råttgift. Det kostar på att undersöka gamla husgrunder.
Kan iofs ha varit vinterkräk eller nåt sånt också.
Psychobiker skrev:Eftersom kompresionen är så hög (om ni har provat att putta igång en TL så vet ni ju hur döfött det är) /Pajje
blom skrev:Äntligen har jag fått på nytt bakdäck på TLSen och kunnat prova BiTubon och ISR skivorna ordentligt!!! Faan va bra dom är! Nyhoj känsla!
Visst är det så att Hayabusa fjädrarna passar? (starkare, mindre slir)
Ni som skimsat upp fjädrarna. Vad för storlek på bricker använde ni?
Yttermått, hål, tjocklek.
Sen är jag så trött på att kopplingen är så trög. Om jag smörjer viren så är den ok i en dag och sen är det skit igen. Har för mig att en ny vire (orginal) kostar 1000kr. Men kanske skulle hydralisk vara lösningen?
TLR har väll hydralisk. Är det ingen som har ett hydral koppings "kitt" att sälja?
Eller vet var jag får tag på ett?
Eller vet var jag köper en billigare vire?
TENGIL via Bloms dator.
Det finns kronstarka servon som orkar koppla och som är snabba. Men idén faller på en annan sak. Du får ju ingen feedback, dvs du kommer inte att hitta början och slut på dragläget.blom skrev:... Funderade på att bygga en elektrisk koppling. Alltså istället för vire. Att använda ett servo modell "radiostyrd bil". Men det faller nog på att dom är så satans svaga och är dom starka nog så blir dom för långsamma.
... TENGIL via Bloms dator.
blom skrev:Jag har puttat igång min många gånger ( >10 )...
Det finns ju TOM på film.
http://www.pennybridgeriders.com/filmer/TL1000s Burn.wmv
Göres med fördel i skjorta, lågskor och whiskyrus...
Tengil via Blommans dator.
Robban_C skrev:Det finns kronstarka servon som orkar koppla och som är snabba. Men idén faller på en annan sak. Du får ju ingen feedback, dvs du kommer inte att hitta början och slut på dragläget.
Här finns fler tips:
http://www.rc-hobby.se/
Du hittar dock inga sådana servon etc på sidan eftersom storsäljare har högre prioritet. Men det är en branschkontakt i alla fall. Å andra sidan har du ju just fått den responsen på idén.
Ingen feedback = ännu sämre än idag.
Lösningar som trots allt ändå fungerar:
*Enklast = ny vajer.
*Billigast = smörj den du har (ofta).
*Bäst = hydraulik (men det är min egen uppfattning).
Lägg märke till att servovarianten inte finns med bland dessa.
Edit: Och högpresterande servon kostar mer än din nya vajer kostar.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |