TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
sharpedge skrev:
Hmm, vad kan ett par bromsskivor fram gå på?
Ett par bromsskivor hamnar mellan 4-5000 kr.
Rekomenderar isr om du ändå ska byta... blir något billigare.. samt mycket bättre... :*)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
original på gaffelbenen är inte i höjd med kronan, kommer dock inte ihåg hur många mm de sticker upp, kan mäta på min nästa gång. Har du ställt belastat/obelastat häng fram och bak? tidigare chaffis kanske har skruvat bort dig helt på komp/retur också?

Gå tillbaka helt till originalsettings, börja med att schimsa 3mm, sen höjer du gaffelbenen typ 5mm. sätt hänget rätt och kolla ringtrycket så borde du ha en bra utgångspunkt sen.

sök på tlp efter "jamies settings" för komp och retur, mycket bra grundinställning.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
tlmartin skrev:
Vad är anledningen till byte bara för att ha grymma skivor/slitna eller bromsskivelås tricket :tummenupp :tungan
Inget av dom ;) Det hackar när jag bromsar i farter över 90 så jag gissar på skeva bromsskivor. Därför byter jag dom.

Sensei: Tackar för tipset. Tips på något ställe där man kan beställa ifrån?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
:yoparty
Idag kan ni ge er faan på att det är dagen D. Ska snart fara och hämta mina nya svarta ram. Sen ska vi se om det inte äntligen går att börja skruva ihop detta monster.

Lämnade in grejerna för 2mån. sen via en arbetkamrat. Samma dag slutade jag jobba där. Killen skulle ringa när det var klart. I går var jag lite less på att vänta, så jag far på jobbet och ska prata med han."Den har varit klar i 3v. Jag tappade bort ditt telfon nummer."
Ha rkunnat strypt karln. Har han tagit 10 steg åt vänster eller höger så¨hade han kunnat fråga nån av dom andra 13 pers. som jobbar där efter mitt nummer :huvet

Men men nu snart är hon hemma igen. :banana
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
J-Bone skrev:
original på gaffelbenen är inte i höjd med kronan, kommer dock inte ihåg hur många mm de sticker upp, kan mäta på min nästa gång. Har du ställt belastat/obelastat häng fram och bak? tidigare chaffis kanske har skruvat bort dig helt på komp/retur också?

Gå tillbaka helt till originalsettings, börja med att schimsa 3mm, sen höjer du gaffelbenen typ 5mm. sätt hänget rätt och kolla ringtrycket så borde du ha en bra utgångspunkt sen.

sök på tlp efter "jamies settings" för komp och retur, mycket bra grundinställning.
Mina ben stack upp ca 1mm före jag sänkte kronan/höjde benen 6 :tummenupp mm och det blev skillnad
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Jaha.. snacka med MC-huset i måndags skulle ta 2-3 veckor och fixa fram reservdelar... :huvet Men tur i oturen, var hos doktorn i tisdags. Inflamtion i gashandleden :brinnerup Så nu har man trasig gashand och hoj.

Nu ska jag gå o gräva ner mig och komma fram om ett par veckor.

/Fredde som var tvungen o skriva av sig..
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Fredde83 skrev:
Jaha.. snacka med MC-huset i måndags skulle ta 2-3 veckor och fixa fram reservdelar... :huvet Men tur i oturen, var hos doktorn i tisdags. Inflamtion i gashandleden :brinnerup Så nu har man trasig gashand och hoj.

Nu ska jag gå o gräva ner mig och komma fram om ett par veckor.

/Fredde som var tvungen o skriva av sig..


Gift? Sambo eller Flickvän? ...Annars tycker jag synd om dig grappen.
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
fifan vårens första 1-2-3:an på baktofflan åkte fan 6-700m kändes sååå bra :yoparty

Edit: Hittade ett drivpaket ovanpå verktygsskåpet i garaget har jag tydligen köpt utan att veta det :va
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Fan! Kom precis hem efter ett äventyr i garaget.Det hela började med att jag lånade en hjälm för att kunna provköra hojen.Problemen började med att hojen inte gick igång samt att batteriet laddade ur:=) så det var bara att rulla in bilen och ta det den vägen med startkablar och hela fadderuLLan.Väl ute på vägen så kändes det som en moppe när man vred på rullen.Tog en sväng in till stan och mullrade på storgatan:p
Under hela färden så kändes hojen klen som fan,ettan kändes som 3an osv.När jag kom tillbaka till garaget så bestämde jag mig för att kolla om jag verkligen satt alla vakumslangar där dom skulle,och det gjorde dom inte:( så jag slet bort alla slangar och började fån noll igen...Med hjälp av beskrivningen som finns på luftburkslocket började jag sedan att koppla allt rätt,när jag senare (2timmar) upptäckte att tomgång och allt strul justering av det mesta rörande motorns gång var fulländat testade jag att göra en felsökning.Öppnade dosan och kortslöt! Först kom -c00 upp (inget fel) när jag sedan startade motorn så fick jag ett c24 meddelande! vilket innebär tändningen på frontcylindern ...Kul värre,kanske var det därför den gick klent?kanske tänder dåligt?
Ska byta stift i morgon och kolla skillnaden,samt kolla kablar och diverse saker(kanske koppla ur PC'en och felsöka igen?).Kan någon snäll människa också kolla hur svingen sitter i ramen (kanske fota) ska kedjeskyddet fungera som en distans mellan sving och ram?

Färdigbiktat//Kl 02:36

Uppdatering: 11:53

Jag mitt spån....Den tänder ju bra på 1 cylle såklart,Måste fixas pronto.
 
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
tlmartin skrev:
Frågan är hur den ser ut på vänstersidan det ser ju ut att va punka och vä kåpa ser ju ut att saknas eller så är den PH-shoppad
Dessutom säljs den tydligen som "Rahmen mit Brief", dvs ram med identitet. Perfekt för den som har en tjålad tillis. Bara ge sig ut och sno en knarr nånstans. :tummenupp




(OBS: Ett visst mått av sarkasm kan förekomma i detta inlägg :))
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
twinner skrev:
... Jag mitt spån....Den tänder ju bra på 1 cylle såklart,Måste fixas pronto.
Jag tror iofs att den går alldeles lagom fort på bara en pipa. :D




Sorry, kunde inte låta bli.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Robban_C skrev:
Jag tror iofs att den går alldeles lagom fort på bara en pipa. :D

Sorry, kunde inte låta bli.
Höhö :gnissla
Ha!!
Ska man våga berätta felet??....Ja okej då (om nån gör samma sak i stressen)

Fi-lampan har ju lyst och felmeddelande om tändning på främre cyllen har visats.
JAG HADE GLÖMT ATT KOPPLA IN CYLLEN!!! :huvet :huvet
Så när jag väl gjorde det så kom åskan igång ordentligt:=) En av killarna i garaget påpekade att han tyckte den lät lite skumt innan:=)

Startar direkt.
Inget felmess längre.
Låter som ett åskoväder.
Otrolig kraft vid gaspådrag (Testade den lite på gården :banana

Helt klockrent går den nu,alla problem bortblåsta.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top