TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Robz

Guest
Hur har jag missat denna tråd :confused: :crash
OK - utan att vilja styra undan folk - kolla:
http://www.voy.com/14718/
Så nu till min fråga som återkommer utan svar :mad:
Har någon av er GJORT T.R.E.-modden??? Jag vet allt om den UTOM om den defakto fungerar!!! Min är bromsad original till 113 på bakslangen å jag TVIVLAR på att Suzuki trimmat ned våra värstinghojjar (möjligen på vissa marknader som UK där sissy-reportrar haft problem med bottendrag/toppeffekt/kvickisstyrning/etc.../osv.../...-kombinationen) :mattias
Har någon av er ERFARENHET av denna önskade dröm-chippning :confused: :confused:
Hehe - TLs :fatta! TLr (3hkr mindre på slangen men oxå 10kg mindre)
hohoho - TL :fatta! :fatta! :fatta! Aprillia å annat utom möjligen 998/999 :confused:
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Robz skrev:
Hur har jag missat denna tråd :confused: :crash
OK - utan att vilja styra undan folk - kolla:
http://www.voy.com/14718/
Så nu till min fråga som återkommer utan svar :mad:
Har någon av er GJORT T.R.E.-modden??? Jag vet allt om den UTOM om den defakto fungerar!!! Min är bromsad original till 113 på bakslangen å jag TVIVLAR på att Suzuki trimmat ned våra värstinghojjar (möjligen på vissa marknader som UK där sissy-reportrar haft problem med bottendrag/toppeffekt/kvickisstyrning/etc.../osv.../...-kombinationen) :mattias
Har någon av er ERFARENHET av denna önskade dröm-chippning :confused: :confused:
Hehe - TLs :fatta! TLr (3hkr mindre på slangen men oxå 10kg mindre)
hohoho - TL :fatta! :fatta! :fatta! Aprillia å annat utom möjligen 998/999 :confused:

TRE ger ingen effektökning på topp, däremot ger den lite i botten och mellanregistret (som om vi inte hade krydda där redan, hehe). Den största fördelen med den dock är att du får bättre gasrespons och en mjukare gång på växlarna 1-4 där Suzuki har hittat på att gassvaret skall "bromsas" lite så att vi inte slår runt. ;)

R´en ger ca 7-8 mer på slangen, inte 3...vilket stämmer med dina siffror, en original R ger ca 120 på slangen. Det beror mycket på bänken också, samma hoj kan få väldigt olika siffror i olika bänkar. Det viktigaste är ju hur grafen ser ut, inte siffrorna....

Hörru, anmäl dig till Mullerfesten nu !

:öl :rock
 
Last edited:

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Macke skrev:
Dom där blinkarna, är dom godkända hos SBP eller? Har kollat på likadana till min TLR, men är osäker på vad bilprovningen och länsman säger om dom....

De är E märkta iaf, men vad SBP och länsman säger vet jag inte...
De kommer från en Peuguot 206 bara så ni vet!!!

Glad Påsk på er alla förresten!! :öl
 

Lansen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Suzuki TLR
TL-tråden...

Tjena

Tänkte bifoga en bild på mitt främre blinkerarrangement!
De kommer från * :rodnar * en Opel Corsa.
Lansen
 

Bifogat

  • tlr blinker fram.jpg
    tlr blinker fram.jpg
    112.7 KB · Visningar: 286

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Då var bågen fixad med ny tray och blinkers i luft intagen och jag kan meddela att det blev drit bra. Liten skylt satte pricken. Drevat med två mindre tänder fram och jag lovar att den blev stark! KN, yoshimappning kommer nästa vända jag åker till Karlstad men jag är MYCKET nöjd just nu :)

Ska försöka fixa in bilder vad det lider, är enormt nöjd med looken på bakdelen nu. Huggern i kolfiber passar perfekt och silver var rätt färg val på trayen.

Nu ska det ut och gasas :kär
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Re: TL-tråden...

Lansen skrev:
Tjena

Tänkte bifoga en bild på mitt främre blinkerarrangement!
De kommer från * :rodnar * en Opel Corsa.
Lansen

Jäkligt snyggt, går det att besikta med den där månne??
 

Lansen

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Suzuki TLR
TL-tråden

Tjena!

Enligt en bekant som jobbade inom Bilprovningen tidigare så skall det "nog" gå bra, verkar som det beror lite på godtycke hos respektive tjänsteman. De flesta som testar hojar är ju själv mc-förare, så med en lagom portion tur så skall det gå vägen. Har dock inte besiktigat med detta arrangementet. Regelverket säger väl något i stil med "synbart blinkersljus(orange) på ett visst avstånd vid en viss vinkel"....
Eller som den senaste SBP-killen jag var i kontakt med "Det är väl bäst att vi startar den utanför,eller?" sa han med ett brett flin samtidigt som han tittade på mina slip-ons...

Lansen
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pappsen skrev:
Då var bågen fixad med ny tray och blinkers i luft intagen och jag kan meddela att det blev drit bra. Liten skylt satte pricken. Drevat med två mindre tänder fram och jag lovar att den blev stark! KN, yoshimappning kommer nästa vända jag åker till Karlstad men jag är MYCKET nöjd just nu :)

Ska försöka fixa in bilder vad det lider, är enormt nöjd med looken på bakdelen nu. Huggern i kolfiber passar perfekt och silver var rätt färg val på trayen.

Nu ska det ut och gasas :kär
Vafaaaan har du fått dina grejer för och vi väntar fortfarande ?? :mad: :p

2 tänder ner fram?! OMG... det e ju som typ upp 5 tänder bak.. :crash

Kan du fixa miniskylt åt mig också kanske.. ?

Väntar med spänning på bilder... :tummenupp
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hörde jag ordet mullerfest nämnas?

Var? När?

I'll Be there!!! :öl
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
J-Bone skrev:
Vafaaaan har du fått dina grejer för och vi väntar fortfarande ?? :mad: :p

2 tänder ner fram?! OMG... det e ju som typ upp 5 tänder bak.. :crash

Kan du fixa miniskylt åt mig också kanske.. ?

Väntar med spänning på bilder... :tummenupp


Miniskylt beställer du hos skyltmakarn i karlstad för 200 spänn (tappat mitt sim kort så ring nummerbyrån) det tar två dagar att få den, blev skit fett, ja lovar.

Jo min tray samt blinkers bak, skylt, hugger finns på och det blev löjligt bra om jag får säga det själv. Nu fattas bara fram blinkers. Ideér är välkommna.

1 maj på Gelleråsen?? Anyone, anyone?? Tror jag måste fixa mina dämpare lite och vill göra det på banan. Tycker att det vill resa sig i guppiga kurvor. Hoppas jag kan justera bort det?! Men den är grym i vridet, oj oj oj :kär
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
svajjig väghållning, hjälp!

Hej maniacs! Pappsen är ute och eldar för fulla muggar men känner att av och till så tappar jag spåret då framhjulet känns som det "rinner" bort och ut i kurvorna. Att jag upplever att den vid hårda nedlägg vill resa sig upp, speciellt vid gropar är även det ytterst obehagligt :skrämd

Jag har tidigare fått en del inställningar som givetvis nu är historia= borta. Nu är dämparna max stumma bak och snudd på max fram då jag fått tips om detta men jag tror att det blev än värre, lite svårt att testa när man inte är på bana :fakta kanske ska jag mjuka upp lite, både fram och bak. Kanske ska man satsa på Öhlins bak, nån som vet vad de kostar och vilken effekt man kan hoppas på?

Alla tips välkommnas :brynad
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: svajjig väghållning, hjälp!

Pappsen skrev:
Hej maniacs! Pappsen är ute och eldar för fulla muggar men känner att av och till så tappar jag spåret då framhjulet känns som det "rinner" bort och ut i kurvorna. Att jag upplever att den vid hårda nedlägg vill resa sig upp, speciellt vid gropar är även det ytterst obehagligt :skrämd

Jag har tidigare fått en del inställningar som givetvis nu är historia= borta. Nu är dämparna max stumma bak och snudd på max fram då jag fått tips om detta men jag tror att det blev än värre, lite svårt att testa när man inte är på bana :fakta kanske ska jag mjuka upp lite, både fram och bak. Kanske ska man satsa på Öhlins bak, nån som vet vad de kostar och vilken effekt man kan hoppas på?

Alla tips välkommnas :brynad

Du har "Jamie´s settings" i din nya tråd. Jamie har själv rejsat på ganska hög nivå och bland annat byggt rejshojar åt namn som Joey Dunlop m fl.

Han tycker själv att TLR är BÄTTRE på banan än R1 efter att hojen är rätt inställd (tror han hade schimsat bakdämparen också), det är ju fingervisning om att det går att få hojen att bete sig riktigt fint i böjarna utan att byta ut dämparen bak. :)
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: svajjig väghållning, hjälp!

J-Bone skrev:
Du har "Jamie´s settings" i din nya tråd. Jamie har själv rejsat på ganska hög nivå och bland annat byggt rejshojar åt namn som Joey Dunlop m fl.

Han tycker själv att TLR är BÄTTRE på banan än R1 efter att hojen är rätt inställd (tror han hade schimsat bakdämparen också), det är ju fingervisning om att det går att få hojen att bete sig riktigt fint i böjarna utan att byta ut dämparen bak. :)

Tackar, då återstår bara att översätta texten. Tekniska termer är inte min starkar sida. Hur mycket är 36bsi? Är det svårt att finna vart man ska skruva och vilka vertyg behövs? Hur höjer/sänker man fram/bak?
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Re: Re: Re: svajjig väghållning, hjälp!

Pappsen skrev:
Tackar, då återstår bara att översätta texten. Tekniska termer är inte min starkar sida. Hur mycket är 36bsi? Är det svårt att finna vart man ska skruva och vilka vertyg behövs? Hur höjer/sänker man fram/bak?

PSI = Pounds per Square Inch (de flesta pumpar har gradering i både psi och bar)

Höjer baken (alltså höjd ride height) gör du med en 5 mm bricka vid övre fästet för bakdämparen, det ger samma effekt som höjd gaffel i kronan men man vinner markfrigång.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Har en Öhlinare till min TLS, gick på ca 6000 inkl frakt när jag köpte den ifrån scotland, emn iallafall så känner jag en märkbar skillnad, har dock inte testat den på banan ännu, skall bli intressant att se hu det blir, tar väl ett tag tills man fått in inställningarna ordentligt bara
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Psychobiker skrev:
Har en Öhlinare till min TLS, gick på ca 6000 inkl frakt när jag köpte den ifrån scotland, emn iallafall så känner jag en märkbar skillnad, har dock inte testat den på banan ännu, skall bli intressant att se hu det blir, tar väl ett tag tills man fått in inställningarna ordentligt bara

6000 ? som hittat ju, var?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top