TL1000S vill "dö" lite då och då när jag kör.

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
Tänkte att någon kanske kunde hjälpa mig med mitt bekymmer.
Märkte av det sist när jag körde.
Jag låg och puttrade i marschfart när hojen tappade orken och dog.
Jag kopplade upp i farten och startade motorn med startknappen igen.
En stund senare så kände jag att motorn ville dö igen men då kopplade jag och började smådra på gasen så att den inte skulle dö. Den tog sitt förnuft tillfånga och dog inte så jag drog upp den i marschfart igen och kom några kilometer igen innan den blev knäpp igen. Så där höll det på de sista 7 milen hem. Jag var ganska irriterad när jag väl var hemma och ställde in hojen i garaget efter ett sista argt bläng på den men nu vill jag ta tag i problemet och fixa till den.
Så har någon svaret på mysteriet så skriv gärna.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Igensatt soppafilter? Igensatta soppaslangar? Igensatt luftning till tanken (suger vakum).

De första sakerna som slår mig.
 

Don Perre

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Ekerö
Hoj
98 Gixxer 750
Min är känslig som fan för att soppan är fräsh. Efter att min stått över vintern beter sig min ungefär som du beskriver. Fick samma fenomen när jag tankade på en liten mack i Enköping där jag inbillar mig att omsättningen inte är så hög (dvs soppan ligger länge på macken). Problemen är helt borta efter att man fyllt tanken med fräsh bensin.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Min är känslig som fan för att soppan är fräsh. Efter att min stått över vintern beter sig min ungefär som du beskriver. Fick samma fenomen när jag tankade på en liten mack i Enköping där jag inbillar mig att omsättningen inte är så hög (dvs soppan ligger länge på macken). Problemen är helt borta efter att man fyllt tanken med fräsh bensin.

Du kanske också borde kolla upp soppafilter, pump, luftning och rengöra eventuella förgasare.
 

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Jönköping
Hoj
TLS -97
mm..jag har faktiskt inte tänkt på att bensinen kanske var kass den gången. Ska testa att fylla tanken med ny bensin. Hähä, tänk om det är så enkelt.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top