Tog en tur.....

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
...... som lätt kvalar in på topp 5 av mina turer i år. Bra väder, nya vägar etc.

MEN. Jag tankade upp hojen sist jag var ute. Idag när jag skulle ha den var den nästan tom. 33 liter väck. Vi har ett litet äckel som springer i vårt garage och förstör. Tydligen slangar de också.

Har sett att det finns nån pryl mot slangning i bilar, minns inte var. Passar den i hojar också måntro?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
33 liter i en hoj? :eek:

sätt en cctv kamera, och en lampa som tänds vid rörelse. Filma aset, polisanmäl :) Han ska inte komma undan..:brinnerup

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Det va en jumbotank, jag har tur om jag får i mer en 19liter :p

Men vet hur det känns, vart med om samma sak på bilen :(

sportbike

Guest
Tyvärr inte, har bara ett tips, tanka innan du åker istället.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Tyvärr inte, har bara ett tips, tanka innan du åker istället.

Mhm. Det aset är nere och bryter på allt han kan med sin lilla skruvmejsel. Det är ett stort garage och det är många som drabbas.
Förra gången stal puckot mitt förstahjälpenkit jag har på hojen. Som om det skulle vara värt nåt på hälerimarknaden.

Däremot kan det vara väldigt mycket värt när det väl behövs. Saknas det då.... tja. Då är det en pundares fel.

sportbike

Guest
Jag satte en dekal på min gamla Honda Accord efter ett antal slangningar, det stod "OBS endast diesel" på den, ingen pundare åkte diesel då, nya tider nu, alla gamla Volvo 740 är ersatta av allsköns nya modeller, även diesel.
Kan du inte ha en dekal på tanken med texten: OBS, endast RME (RapsMetylEster)?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag satte en dekal på min gamla Honda Accord efter ett antal slangningar, det stod "OBS endast diesel" på den, ingen pundare åkte diesel då, nya tider nu, alla gamla Volvo 740 är ersatta av allsköns nya modeller, även diesel.
Kan du inte ha en dekal på tanken med texten: OBS, endast RME (RapsMetylEster)?

Endast NITRO

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Bra att pundarna tänker på säkerheten iaf.....

Mhm. Det aset är nere och bryter på allt han kan med sin lilla skruvmejsel. Det är ett stort garage och det är många som drabbas.
Förra gången stal puckot mitt förstahjälpenkit jag har på hojen. Som om det skulle vara värt nåt på hälerimarknaden.

Däremot kan det vara väldigt mycket värt när det väl behövs. Saknas det då.... tja. Då är det en pundares fel.

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
Över vintern vore det frestande att hänga på en reservtank (icke kopplad till motorn) fylld med vatten eller något annat lämpligt.

Slangningsskydd under tanklocket gör inte mycket nytta om soppaslangen vid bensinkran eller dylikt är enkelt åtkomligt.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Över vintern vore det frestande att hänga på en reservtank (icke kopplad till motorn) fylld med vatten eller något annat lämpligt.

Slangningsskydd under tanklocket gör inte mycket nytta om soppaslangen vid bensinkran eller dylikt är enkelt åtkomligt.

Mycket roligare att blanda bensin och 1kg socker :tummenupp Dock så är det nog säkrats att slänga reservtanken efter det, men enligt mig helt värt det.

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Mycket roligare att blanda bensin och 1kg socker :tummenupp Dock så är det nog säkrats att slänga reservtanken efter det, men enligt mig helt värt det.

Bra sätt att förstöra ett kg socker, i bästa fall så blir det lite slam i botten och det förstör inte motorer som sägnen säger :krama

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
På tal om det där att stoppa slangning, testa att köpa detta inbrottsskydd. Vill ha! Inte så jättedyrt heller:
http://www.paintballsentry.com/
[YOUTUBE-ID]-JvxnrzB1Jk[/YOUTUBE-ID]

Ett förslag är att komplettera med rökbomb som ger riktigt tät rök som utlöser när "larmet" ser någon och en kraftig helvit stroboskoplampa på det :tummenupp Vitt, jättevita blinkningar och skjuten med 10 paintballkulor i sekunden. Detta bör ju göra förövaren något desorienterad och ångerfull att han någonsin satt sin fot i det garaget... Jag funderar på att beställa det där målsökande kitet, så får vi se om jag hittar rökbomb och stroboskoplampa också.

ScaR

HakunaMataTa
Gick med
7 Jan 2011
Hoj
pieces
Ställ en reservdunk med soppa blandat med socker i bredvid hojen.
Det gör nog varje tjyv bitter :D

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Ställ en reservdunk med soppa blandat med socker i bredvid hojen.
Det gör nog varje tjyv bitter :D

This:
Bra sätt att förstöra ett kg socker, i bästa fall så blir det lite slam i botten och det förstör inte motorer som sägnen säger :krama

Ganska lätt att avsätta lite tid för sånt här och sitta nere i garaget och lura.
Att slå på aset är ju inte att rekommendera men en pling till polisen när han dyker upp kan funka.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...