Tokholm -En lagom eftermiddagsrunda sön 15 aug kl.14

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tokholm -En lagom eftermiddagsrunda sön 15 aug kl.15

Finns lite bilder och "kommentarer" här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=862397

OBS! Avfärd framskjuten till kl.15.00!

Solen sägs vara på väg, men för att ge den större chans visa sig, och vägarna ute i skogen torka upp, så är avfärd framskjuten till kl. 15.00

/end edit..

IOFS regnar det just nu på nattkvisten, men om väderprognos stämmer, så ska solen skina på söndagen, och om den gör så, en SH-Tokholm-Eftermiddagsrunda söndag 15 augusti? (regnar det/är blött på vägarna, inställt....)

Samling/avfärd från McDonalds Upplands Väsby klockan 15.00, (var tidigare 14.00) sedan en lite lagom runda, 1,5-2 timme innan vi tar en fika på ett trevligt ställe, inte toklångt med andra ord.

Tempo, hmm, knepigt, men fort, dock inte tokfort, (kanske mer "happening" än rejält hojåka) och med tanke på att det inte blir SÅ långt, så ska det nog fungerar med hyfsat fort i täten, och lite softare bakåt, uppsamling vid korsningar, och kanske så att det blir grupper i grupppen, utifall vi blir många, får kanske fika själv... :tungan

Har du inte kört i grupp tidigare, eller behöver en uppfräschning, läs: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Vill speciellt peka på...

1. Om du i kurvpartier väldigt tydligt "kommer efter" framförvarande hoj, och bakomvarande "trycker på", vinka förbi bakomvarande som kanske kör snabbare än dig i kurvor, istället för att tokgasa ifatt på rakor, blir så ryckigt längre bak i ledet då.

2. Håll snyggt/klokt avstånd till framförvarande.

3. Om vi byter riktning vid en korsning, vänta längst ut vid väg/korsning tills att nästa hoj ser dig.

PS/ Fulltankat innan avfärd… /DS

/B

Last edited:

DucceMike

Former M900D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000rr -08 Fullsmetad Banhoj + CBR1000RR SP 2016 Ten Kate Ready To Race
Jag är på om jag nykkrat ttttilllll..
Skoja bara.
Ska vara där om det inte regnar :yoparty :yoparty

Ps Leve TWIN Ds

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Man får väl skruva ihop harven då å haka på det är ju i allafall nära till samlingsplatsen :)

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Min Italienska älskarinna
Ung, vacker och trevlig flicka sökes!

Då jag inte har barnens mor, hemma idag söndag. Söker jag en barnflicka, som kan ta hand om mina barn. För jag vill följa med på denna tur, har hört så mycket om Benkars turer. Så nu tycker jag att det är min tur att få haka på. Så om du känner dig träffad, pm´a mig dina mått. Så hör jag av mig.
/R

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Raggarn skrev:
chiao Benkar!

samling Väsby?
blir det åka i norrort månetro då?

Blir väl lite kors och tvärs, åt något håll, men norr om stan, och inte värsta forttempot, och ingen långrunda, om bara solen kunde ta och visa sig...

/B

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Verkar bli så här fram till avfärt. Eventuellt flytta fram kanske?

SIKT/VÄDER/MOLN
OMRÅDE 1 OCH 2: UNDER HELA PERIODEN SIKT ÖVER 20 KM. MOLNBAS ÖVER
2000 FT.
OMRÅDE 3: I BÖRJAN AV PERIODEN SIKT ÖVER 20 KM, LOKALT 8-20 KM.
MOLNBAS ÖVER 2000 FT, LOKALT 1000-1500 FT. I MITTEN OCH SLUTET AV
PERIODEN SIKT ÖVER 20 KM, LOKALT 8-20 KM. MOLNBAS ÖVER 2000 FT,
LOKALT 1500-2000 FT.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Olsson# skrev:
Verkar bli så här fram till avfärt. Eventuellt flytta fram kanske?

SIKT/VÄDER/MOLN
OMRÅDE 1 OCH 2: UNDER HELA PERIODEN SIKT ÖVER 20 KM. MOLNBAS ÖVER
2000 FT.
OMRÅDE 3: I BÖRJAN AV PERIODEN SIKT ÖVER 20 KM, LOKALT 8-20 KM.
MOLNBAS ÖVER 2000 FT, LOKALT 1000-1500 FT. I MITTEN OCH SLUTET AV
PERIODEN SIKT ÖVER 20 KM, LOKALT 8-20 KM. MOLNBAS ÖVER 2000 FT,
LOKALT 1500-2000 FT.

Antar att väderrapporten pratar om dåligt väder...

Men frågan är om det blir bra till 14-tiden, och om man vinner något, annat än förvirring, med att skjuta fram avfärden en timme? (folk som ev. sett tråden, men inte kollar något mer)

Tar och sover en timme till...

//B

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Fazer skrev:

Då jag inte har barnens mor, hemma idag söndag. Söker jag en barnflicka, som kan ta hand om mina barn. För jag vill följa med på denna tur, har hört så mycket om Benkars turer. Så nu tycker jag att det är min tur att få haka på. Så om du känner dig träffad, pm´a mig dina mått. Så hör jag av mig.
/R

Var försiktig. Frugan din kanske surfar här nu tillsammans med ung vacker ungkött-pojke :hihi

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
:) Solen tittade precis fram här i Väsby och vägen utanför lägenheten är i allafall torr.
Jag dyker upp vid Donken strax innan 14.00.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
streetfighter1 skrev:
:) Solen tittade precis fram här i Väsby och vägen utanför lägenheten är i allafall torr.

Det stämmer. Det blir en fin dag. Lågtrycket rör sig SO o norröver blir fin-fint :banana

Jassorö Fazer, du ska sitta barnvakt idag? Ja ja, det kan ju iofs vara skoj som omväxling :D

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
streetfighter1 skrev:

Vad tror du/ni, skjuta fram till 15.00 så att solen får tid titta fram ordentligt, och vägarna ute i skogarna lite större chans torka upp?!?

/B

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
benkar skrev:
Vad tror du/ni, skjuta fram till 15.00 så att solen får tid titta fram ordentligt, och vägarna ute i skogarna lite större chans torka upp?!?

/B

Det är ju aldrig en dålig idé. Jag dyker upp vid 14 och fikar mig fram till när det nu blir så är ev ändringar/komunikationsproblem lösta i alla fall.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Solen sägs vara på väg, men för att ge den större chans visa sig, och vägarna ute i skogen torka upp, så är avfärd framskjuten till kl. 15.00.

Vi syns!

/B

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
benkar skrev:

Solen sägs vara på väg, men för att ge den större chans visa sig, och vägarna ute i skogen torka upp, så är avfärd framskjuten till kl. 15.00.

Vi syns!

/B
Låte bra, jag kommer, får se om jag får med mig någon polare. och jag hoppas att turen kommer att gå i roslagen, har ett förslag till en 2-2,5h tur. soligt och fint i roslagen.

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping