Toning av Kåpglaset

Risse

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2006
Hoj
2001, Honda VTR SP1
Halloj!

Tänkte jag skulle tona mitt kåpglas på min Kawasaki GPZ 500 S-88, Vilket ger bäst resultat: Spraya eller lägga på toningsfilm, Blir det svårt att få det slätt och utan luftbubblor i och med att det är en böjd yta man lägger på toningsfilmen på? Hur snyggt blir det med sprayning i förhållande till filmtoning?

Tack på förhand

Spraya är värdelöst har aldrig sett någon som har lcykats. Film är bättre men ser också för djävligt ut så vill du ha mörkt kåpglas köp ett färdigt.

Ok, Jo, jag skulle villa köpa ett färdigt, men har ej hittat nåt ställe som har ett färdigt tonat kåpglas till den hojen och årsmodellen. Skulle va tacksam för lite tips på sidor man kan gå in på.

om du inte ligger ner o kör, dvs måste kunna se genom kåpglaset.
utan att det mest ska se bra ut, så är mitt tips att köpe en sprayflaska med svart färg på biltema, lackera på insidan av kåpglaset.

snabbt, effektivt & billigt.

köper du inte så spraya..
använder du det ens? ser du igenom eller över glaset när du ligger lite?
annars tycker jag att vanlig svart färg på insidan blir hyffsat.

Bifogat

• ruta.jpg
    ruta.jpg
    71.4 KB · Visningar: 142
Jag fick :cdevil tag på ett stort ark svetshjälmsglas/plast
Av det gjorde jag ett kåpglas, tonade det med mörk sol/toningsfilm
det vart SVINBRA jag var asnöjd, var noga som faan så inga bubblor eller liknande .............

EN vecka senare hade filmen släppt på flera ställen och det såg ut som skit!!:mad: :mad: :mad: :mad: :huvet :huvet :huvet :huvet

Slängde skiten! Skall göra ett nytt Å försöka med toningspray nån dag!

OBS VICKTIGT Få inte för dig att bara prova med film och sen kunna slita de´n den om den släpper!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mitt glas vart liksom tonat fasten att jag tog de´n filmen = Förstört skabbigt orginalglas i ditt fall!!!!!!!!!

Last edited:
Jag kollar nog mest över kåpglaset så det blir nog bäst och smidigast att köpa lite sprayfärg på biltema, jag vet även att Biltemas toningsfärg ska gå att få bort med thinner om man inte vill ha kvar toningen.

Jag hadde film på mitt det såg jättebra ut, inga bubblor och det lossnade inte av sig själv.
Det var ändå lätt att ta bort..

Risse skrev:
2626397 Jag kollar nog mest över kåpglaset så det blir nog bäst och smidigast att köpa lite sprayfärg på biltema, jag vet även att Biltemas toningsfärg ska gå att få bort med thinner om man inte vill ha kvar toningen.
ska du använda biltemas på plast så spraya lite många ggr då den rinner lätt :tummenupp

lånar tråden lite, finns de nåt bra sätt att polera bort ripor på kåpglaset? tänkte om man ska använda nåt speciellt på plastglas, funderar också på att spraya mitt.. men vill ju att de ska se bra ut endå.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back