Toningsspray på klart visir.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Någon som vet hur rökfärgad toningsspray för bakljus fungerar på ett klart visir.Ska man spraya in eller utsidan när jag vill ha en mörkare variant.Hjälmen ifråga är en Italiensk tillverkad US-Airforce mc hjälm som enbart såldes med klart visir.Har redan en annan hjälm med helsvart visir som jag ser bra igenom.

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
Skulle jag inte försöka, kommer bli apelsinmönstrat tror jag. Lägg på toningsfilm ist för spray om något.

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Det kommer INTE att funka. Jag provade i min ungdom något liknande på en kåpa jag ville ha rökfärgad och det blev en total flopp som jag fick ägna en bra stund åt att slipa/polera bort.

Prova solglasögon.

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Är det en blauerhjälm du har så finns visir hos rydergren racing.. Blauer air force one är nämligen samma hjälm som gamla "Premier Avenger" och tillverkad av Premier för blauer.

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
Utan stödhjul
Jag har provat att tona kåpglas med toningsspray , jag fick det väldigt ojämt än hur jag gjorde
Jag gör inte om det :tummenupp

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Tonspray funkar bara för bakljus och liknande där man inte ser det kassa resultatet. Det finns dock firmor som kan tona kåpglaset åt dig för ganska mycket pengar. Reultatet blir suveränt. Annars funkar toningsfilm hyfsat även på visir om man lämnar sista millimetern på visiret otonat. Annars flikar det sig bara.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Toningsspray är inte till för delar som du ska titta igenom, du skulle bara få det suddigt eller störande för ögonen.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!