Toppbox till Kawasaki Versys 650 -2009

Flippfloppan

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2016
Hoj
2009 Kawasaki Versys
Någon som vet vart jag vänder mig för att få fatt i en toppbox jag kan sätta på min Versys 650?

Har redan sidoväskor (original) till den och enligt Kawasaki ska det inte gå att montera toppbox också - inte original i alla fall. M a o är det typ Givi som gäller och frågan är då vilket fäste jag ska sikta på att köpa. Får uppfattningen om att det finns olika att välja på.
Kan vara bökigt att montera toppbox också enligt andra forum men det ska gå även om det är trångt därav min fundering ang. fäste. Frågan är alltså om någon har tips på vad jag ska sikta på för box och fäste och vart jag ska vända mig utan att få ett hål stort som halva Asien i plånboken.... :)Versys.jpg

Flippfloppan

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2016
Hoj
2009 Kawasaki Versys
Tackar :)

Problemet är inte att hitta väskor utan att hitta rätt fäste som jag kan montera dit.
Det är tydligen inte helt lätt när fästen för sidoväskor i original redan sitter på....
Alternativet att montera av dessa och köpa Givi helt igenom (vilket funkar utan problem) känns så där med tanke på att de jag har är som nya. Jagar alltså just nu en lösning med ett fäste för toppbox som funkar ihop med sidoväskor i original :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tackar :)

Problemet är inte att hitta väskor utan att hitta rätt fäste som jag kan montera dit.
Det är tydligen inte helt lätt när fästen för sidoväskor i original redan sitter på....
Alternativet att montera av dessa och köpa Givi helt igenom (vilket funkar utan problem) känns så där med tanke på att de jag har är som nya. Jagar alltså just nu en lösning med ett fäste för toppbox som funkar ihop med sidoväskor i original :)

Till min Z1000SX är originalkawaväskorna bara ett par V35 Givi-väskor med kawaemblem, har du tur så är det samma till din versys. (Antagligen är det så). Isf är det ju bara att köpa ett givifäste för både toppbox och sidoväskor. Och en toppbox till det.

Om du har sådana här så är det ett par giviväskor med kawaemblem på. Då är det bara att byta till en Givi-ram som passar dig. Om det inte är annorlunda på din Versys än på min Z1000SX dvs.
På min Z1000SX är kawas original-givi-ram inte möjlig att kombinera med en topbox, men givis egna går utmärkt.

Last edited:

Flippfloppan

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2016
Hoj
2009 Kawasaki Versys
Aha, se där vad man kan lära sig :)
Dubbelkollade och på fästena står det Monokey vilket jag antar det inte hade gjort om
det var original (har bara gått efter vad det står på väskorna :) )
Då är det bara att börja om m a o och leta efter rätt grejer istället för att försöka lösa ett problem som uppenbarligen inte finns :)

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping