Toppfart yamma r1

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Hej, var ute och åkte lite idag och på hemvägen mosade jag på allt som fanns, 287 :) förbi ica maxi i haninge på mätaren ( kanske 270 verklig fart ). Undrar lite vad ni andra med r1 har sett på mätaren, jag är ung. 1.80 och väger 85 kg och har en -02:a. Har juh hört en massa om att mätaren ska stanna vid 299...
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Hehehe... du skojar va?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
R1Björne skrev:
2451759 Hej, var ute och åkte lite idag och på hemvägen mosade jag på allt som fanns, 287 :) förbi ica maxi i haninge på mätaren ( kanske 270 verklig fart ). Undrar lite vad ni andra med r1 har sett på mätaren, jag är ung. 1.80 och väger 85 kg och har en -02:a. Har juh hört en massa om att mätaren ska stanna vid 299...

Japp, mätaren går till 299. Har själv vart med & provat med GPS i innerfickan som visade 285km/h i verklig hastighet vid 299 på mätaren.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
R1Björne skrev:
2451759 Hej, var ute och åkte lite idag och på hemvägen mosade jag på allt som fanns, 287 :) förbi ica maxi i haninge på mätaren ( kanske 270 verklig fart ). Undrar lite vad ni andra med r1 har sett på mätaren, jag är ung. 1.80 och väger 85 kg och har en -02:a. Har juh hört en massa om att mätaren ska stanna vid 299...


Citerar dig för bokföringens skull.

:corn
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag hade 285 på mätaren när jag var tvungen att slå av. Hade inte dragit ur den alls tyckte jag så 299 är nog tänkbart.
Skiljer som fan på verklig fart och mätarfart. Går typ 230 vid 260 på mätaren om jag kommer ihåg rätt från i somras (körde med GPS).

EDIT: nu tror jag minsann att den här griniga stämningen, som råder mest på vintern på SH, börjar infinna sig.
 
Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Zee skrev:
2451765 Hehehe... du skojar va?

Kollar du reggbeviset så står det väl max 270 lr något sådant

Ja tror den stannar där runt 280-290km

Växellampan lyser ju iaf redan vid 250 sen knatar det väl på upp en bit över 280 sen finns det inte så mkt mer...

Mätarfart alltså
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
En polares 01 hade 274 när jag hade 250 på min mille o han tog inte in något på mig :). R1 mätare värkar diffa 25km/h+ fel i över 250km/h
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Nicke skrev:
2451779 Jag hade 285 på mätaren när jag var tvungen att slå av. Hade inte dragit ur den alls tyckte jag så 299 är nog tänkbart.
Skiljer som fan på verklig fart och mätarfart. Går typ 230 vid 260 på mätaren om jag kommer ihåg rätt från i somras (körde med GPS).

Ok, fick ligga i bra länge för att komma upp i fart och det kändes inte som det gick att ta ur mer, räcker och blir över ändå.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Anderzzon skrev:
2451782 Kollar du reggbeviset så står det väl max 270 lr något sådant

Ja tror den stannar där runt 280-290km

Växellampan lyser ju iaf redan vid 250 sen knatar det väl på upp en bit över 280 sen finns det inte så mkt mer...


Vi tar det igen.


R1Björne skrev:
2451759 Hej, var ute och åkte lite idag och på hemvägen mosade jag på allt som fanns, 287 förbi ica maxi i haninge på mätaren ( kanske 270 verklig fart ). Undrar lite vad ni andra med r1 har sett på mätaren, jag är ung. 1.80 och väger 85 kg och har en -02:a. Har juh hört en massa om att mätaren ska stanna vid 299...

Har jag uppfattat dig rätt att du körde 287 km/h förbi ett ICA i tätbebyggt område eller pratar vi motorväg? Om det är det senare så rycker jag på axlarna. Är det det tidigare så är du seriöst :dummer.

Vågar man hoppas på motorväg?
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
Zee skrev:
2451811 Vi tar det igen.




Har jag uppfattat dig rätt att du körde 287 km/h förbi ett ICA i tätbebyggt område eller pratar vi motorväg? Om det är det senare så rycker jag på axlarna. Är det det tidigare så är du seriöst :dummer.

Vågar man hoppas på motorväg?

Ja nynäsvägen är väg 73, kolla en kartbok!!
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Zee skrev:
2451811 Vi tar det igen.




Har jag uppfattat dig rätt att du körde 287 km/h förbi ett ICA i tätbebyggt område eller pratar vi motorväg? Om det är det senare så rycker jag på axlarna. Är det det tidigare så är du seriöst :dummer.

Vågar man hoppas på motorväg?

Haha den missade jag, självklart kollar man hastighet i sin ensamhet på någon stor fin motorväg...

Alla gör väl det för lr senare ligger ju å gnager i bakhuvudet så lika bra att man får det överstökat så kan man ägna sig åt det väsentliga sen
 

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Speed Triple 955 -05
Zee skrev:
2451811 Vi tar det igen.




Har jag uppfattat dig rätt att du körde 287 km/h förbi ett ICA i tätbebyggt område eller pratar vi motorväg? Om det är det senare så rycker jag på axlarna. Är det det tidigare så är du seriöst :dummer.

Vågar man hoppas på motorväg?

Jag tror de va på parkeringen utanför ICA.:rolleyes:
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Nicke skrev:
EDIT: nu tror jag minsann att den här griniga stämningen, som råder mest på vintern på SH, börjar infinna sig.

Det har den gjort sen slutet av augusti, nu går det bara utför tills i April :)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Well there you go. :)

Keep up the good work, dewdz.

Krippa skrev:
2451834 Jag tror de va på parkeringen utanför ICA.:rolleyes:

Nahä! Sant?
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Zee skrev:
2451811 Vi tar det igen.

Har jag uppfattat dig rätt att du körde 287 km/h förbi ett ICA i tätbebyggt område eller pratar vi motorväg? Om det är det senare så rycker jag på axlarna. Är det det tidigare så är du seriöst :dummer.

Vågar man hoppas på motorväg?


Tror du ens själv att det går att åka 287km/h i tätbebyggt område? Ta en tur med cykeln å varva ned:pannkyss

Inlägg nr 3 skriver väll att han mätt upp med gps och hastighetsmäten diffade 15km/h vid 299km/h

Att en växlingslampa skulle tändas vid 250 på en r1 (med originaldrevning) är inget annat än skitsnack.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Mr Helmut skrev:
2451858 Tror du ens själv att det går att åka 287km/h i tätbebyggt område? Ta en tur med cykeln å varva ned:pannkyss


Kunde ju iofs varit en 70/90 väg. Oh well. Nu ska jag sluta spamma er fina toppfartstråd.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top