torrentsidor?

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Jag har laddat från piratebay, torrentspy och torrentleech. Saken är den att jag blir avstängd från torrentleech imorgon (antar att dom tar det kl 00:00) p.ga. för dålig ratio. Dom skickade ett meddelnade om att jag var tvungen att fixa mig till iaf 0.4, men såg inte det förens 20min sen. å det är ju antagligen kört nu..

Men frågan är om dom kollar ip å skit på dom som är avstängda? Finns det nån möjlighet att bli medlem igen?
Annars vet ni några andra bra torrentsidor då jag inte vill ladda från bara piratebay och torrentspy, helst någon sida man kan bli medlem på.

Pentix

Ny medlem
Gick med
23 May 2004
Hoj
Thunderace vid namn Heffaklumpen
Om de kollar ip vet jag inte men tror knappast det.
Har blivit avstängd innan och det räckte med att jag skaffade ett nytt konto och då kom jag in igen.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Varför har du så dålig ratio då? Hela grejen med torrents är ju att alla är med och seedar, se till att alltid ligga över 1.0 i ratio.

Jag kör torrentbytes.net för snabba scene-releaser och swebits.org för svenska releaser, de rensar inaktiva medlemmar med jämna mellanrum så ibland går det att registrera sig, men det gäller att man har tur.

Last edited by a moderator:

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
sgtpepper skrev:
2697472 Varför har du så dålig ratio då? Hela grejen med torrents är ju att alla är med och seedar, se till att alltid ligga över 1.0 i ratio.

Jag kör torrentbytes.net för snabba scene-releaser och swebits.org för svenska releaser, de rensar inaktiva medlemmar med jämna mellanrum så ibland går det att registrera sig, men det gäller att man har tur.

Jag brukar ligga på bra ratio. Runt 4 brukar jag ha. Men har inte laddat på länge och skulle dra ner lite gamla scrubs å simpsons nu och tänkte aldrig på att kolla ration.

Pentix skrev:
2697355 Om de kollar ip vet jag inte men tror knappast det.
Har blivit avstängd innan och det räckte med att jag skaffade ett nytt konto och då kom jag in igen.

Låter bra, får testa sen.

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
sgtpepper skrev:
2697472 Jag kör torrentbytes.net för snabba scene-releaser....

Är det en bra sida? Har fått förslag att bli invitad dit men inte nappat än..

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
demonoid.com har en del grejjer, tror inte det är nogra problem att regga sig där.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Empa skrev:
2698143 Är det en bra sida? Har fått förslag att bli invitad dit men inte nappat än..
Den är en av de absolut bästa, sprungen ur orginalet torrentbits som var den första trackern baserad på den programvara som numera alla kör. Jag ligger nästan alltid på max-downstream (~85 Mbps) på min BBB100-lina tack vare att det är så välseedat.

Men torrentbytes har inget invite-system, man kan bara bli medlem om man lyckas regga sig då de slängt ut några inaktiva, så du tänker nog på någon annan med snarlikt namn.

Last edited:

Solid snake

Guest
De kollar ip, tro mig, jag vet.

Och nej jag har inte blivit avstängd. ;)

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Jag slangar inte så väldans mkt film, 5-10/ månad.
Använder mig av torrents.com, det är nån gammal sökmotor som söker igenom de flesta torrent sidor (med vissa missar har jag märkt), sen är det bara att välja vartifrån jag vill slanga och jag har minst 200k download (har ingen wurstinglina) och är inte medlem nånstans. Orka bry sig om ratio.
Ända stället jag är reggad på är "thepokerbay.org", mkt bra.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Dum fråga, men jag antar att ration ni pratar om är hur mycket man laddar ner jämfört med vad man laddar, eller. Och högt innebär att man laddar upp mer än ner eller?

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
exakt o ligger man under 1.0-0.8 så brukar det medföra väntetider på de flesta ställerna.. det e därför man helst vill ligga över.. o ligger man över så brukar det medföra vissa fördelar, t ex att reguesta/ladda upp gamla releaser.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
torrent-finder.com/

Här finns lite iaf...

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Det finns ingen ren musik-torrentsida? Tycker det är ont om låtar/skivor på dom torrentsidor som finns.

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Ingen som har en invite att bjuda på :bow Sitter nu på thepiratbay och tankafett :crash Snälla!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...