Torska vid skjuss...?

falip

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 - 01
Hallå

Någon som vet vad som händer om jag skjussar på min 125a och blir stoppad av snuteno, är det som på moppe att han som blir skjussad får straffet eller?Och vad blir straffet?

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
Är passageraren under 15(?) år är det ditt ansvar. sen har du ju sökfunktionen också :tummenupp

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3210714 Är passageraren under 15(?) år är det ditt ansvar. sen har du ju sökfunktionen också :tummenupp
Det avser bara när det gäller om passageraren bär hjälm eller inte.

Det är ju alltid ditt ansvar vem du väljer att skjussa.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3210718 Det avser bara när det gäller om passageraren bär hjälm eller inte.

Det är ju alltid ditt ansvar vem du väljer att skjussa.
Om du är under 18 år får du 400 i böter och passageraren 300. Möjligen tvärtom på priserna. Dock samt kanske, men nej.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Prövotid eller inte så blir man av med körkortet
villkoren SKA vara samma

skillnaden är att man inte får tillbaka det om man är på prövotid :/

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Känner en kille som kör ktm 125cc och han körde 24km/h för fort på en 50 väg och fick endast böter, Man har en chans att göra nåt misstag innan dem drar in körkortet sa dem till han ifall jag fattat det rätt.

Lerka

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gasgas ec 125, Kawasaki kx 125,
Men hur många poliser vet att man inte får skjutsa på en 125 iaf man är under 18? jag skjutsa en homie på en exc 125 som inte ens har fotpinnar etc för passageraren, den är urpluggad och jag var inte 18. dom va så lost att dom nästa glömde kolla körkortet sen när dom kollade det så bad dom inte ens mej ta av mej hjälmen, behövde inte blåsa förden delen heller.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3211726 Men hur många poliser vet att man inte får skjutsa på en 125 iaf man är under 18? jag skjutsa en homie på en exc 125 som inte ens har fotpinnar etc för passageraren, den är urpluggad och jag var inte 18. dom va så lost att dom nästa glömde kolla körkortet sen när dom kollade det så bad dom inte ens mej ta av mej hjälmen, behövde inte blåsa förden delen heller.
Å sen Bah Dy å diN HåMie Simpsson Bah GazzAh Satan På BakChjUllet DäRiFrÅn Åch GjoRDe StåPpi ÄndaN VägeEn HäM !!!11111oneoneone???++++plusplusplus SverkerOlofsson :yoparty :hojraket

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
iom att kortet är på prövotid är väl det en rättså bra fråga?

En person som har körkort med prövotid har precis samma regler som en utan. Enda skillnaden är att den personen utan prövotid kan bli av med sitt körkort i maximalt 12 månader, för att sedan återfå det - det får inte personen med prövotid.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
En person som har körkort med prövotid har precis samma regler som en utan. Enda skillnaden är att den personen utan prövotid kan bli av med sitt körkort i maximalt 12 månader, för att sedan återfå det - det får inte personen med prövotid.

ännu ett exempel på att jag suger på att förklara :tungan

precis det jag menade

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
man får inte inte skjutsa någon som druckit häller. men det visste ni säkert redan .

lerqa

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
Husaberg Fs650 -04
Men hur många poliser vet att man inte får skjutsa på en 125 iaf man är under 18? jag skjutsa en homie på en exc 125 som inte ens har fotpinnar etc för passageraren, den är urpluggad och jag var inte 18. dom va så lost att dom nästa glömde kolla körkortet sen när dom kollade det så bad dom inte ens mej ta av mej hjälmen, behövde inte blåsa förden delen heller.

Dålig fantasi när det gäller nickname? :rolleyes: :tungan

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...