Torterade mig själv...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Var precis ut i garaget och rullade ut'na och startade så jag såg att inte batteriet laddat ur... Startade på första försöket utan protester(Naturligtvis - Det är ju en Yamaha R1 :fakta )

Det var som lilla gumman hade längtat efter mig.... Brummade Lite lagom mysigt först och vrålade fint när jag varvade ur efter att fått upp Tempen...

Var tvungen att köra lite på parkeringen, sedan, när jag stängt av och låst in henne så hör jag hur ett helt gäng kör här utanför...

Stackars lilla Kutter nia'n min, nu blev hon säkert ledsen tänkte jag, men tröstade mig och henne med att det snart är dags igen....

Abstinensen är svår nu... :rolleyes:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Det är väl bara någon vecka kvar.. Du överlever nog tills dess :tummenupp
Sedan blir det Rörken :bow

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Lucky Luke skrev:
Det är ju minst 2 1/2 månad kvar på säsongen när du får kortet tillbaka. :fakta

Du kommer att hinna köra många mil :) innan snön faller :skrämd
En vecka kvar på torsdag, men just nu känns det som om man räknar timmar...

Men som du sa, det hinner bli många sköna mil till! :tummenupp

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Att du vågar gå ut och starta upp älsklingen så där, kan starta käslosvall en tjej inte ens har varit i närheten av :skrämd

Men snart har du kortet i handen.
Glöm bara inte skicka in begäran om att få tillbaka ditt körkort. Körkortet aktiveras inte förrän de mottagit samt godkänt det.
Halvtrist att vänta längre än nödvändigt.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
M:et skrev:
Glöm bara inte skicka in begäran om att få tillbaka ditt körkort. Körkortet aktiveras inte förrän de mottagit samt godkänt det.

:fakta

Fixa det OMG om du inte redan gjort det. Sen är du tebax i leken igen ska du se. Fast du kanske skulle behöva en ordentlig avrostning först! :7peta

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000

Men snart har du kortet i handen.

Redan gjort och fått bekräftese från LS att de ska börja tillverka kortet efter spärrtidens slut, men bara jag kan legitimera mig så får jag köra innan jag fått kortet i handen... :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kongo skrev:
Redan gjort och fått bekräftese från LS att de ska börja tillverka kortet efter spärrtidens slut, men bara jag kan legitimera mig så får jag köra innan jag fått kortet i handen... :tummenupp
Du får ju iaf ursprungsdatumet på ditt KK :tummenupp

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Kongo skrev:
Får jag? Det tror jag inte , varför tror du det? Det vore<ju bra OM det vore så...

Från och med i år så skulle de börja skriva ursprungsdatumet på körkortet pga av ett EU-beslut. Kommer ihåg hur sur jag var när jag fick tillbaka mitt 29:e december...

Ett tips på vägen kan vara att inte byta något fordon närmaste livstiden. Jag satt och bråkade i över en timme med IF igår som promt hävdade att de strikt går på datumet när man senast fick tillbaka körkortet...
Både på Kawan och alla offerter jag fått har de tidigare gått på bilkörkortets ursprungsdatum och nu helt plötsligt är det helt omöjligt. :mad:
De vet f........a inte va de håller på med. Skrota kundtjänst och inför knappval alá Telia istället så kan man lägga in alla uppgifter själv! Kanske det finns en chans att det blir rätt :rolleyes:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Från och med i år så skulle de börja skriva ursprungsdatumet på körkortet pga av ett EU-beslut. Kommer ihåg hur sur jag var när jag fick tillbaka mitt 29:e december...

Ett tips på vägen kan vara att inte byta något fordon närmaste livstiden.

*Hoppas* .... Hur var det nu då? OM de INTE ändrar så behöver jag ju inte tänka på problem om jag skulle vilja byta fordon...

Men eftersom jag nyligen köpt bil och tänker inte bytta min Kutter nia så är det ingen fara just nu men man vill ju veta vad som gäller iallafall!:tummenupp

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Kongo skrev:
*Hoppas* .... Hur var det nu då? OM de INTE ändrar så behöver jag ju inte tänka på problem om jag skulle vilja byta fordon...

Men eftersom jag nyligen köpt bil och tänker inte bytta min Kutter nia så är det ingen fara just nu men man vill ju veta vad som gäller iallafall!:tummenupp

Det kommer stå rätt datum på körkortet men försäkringsbolagen kommer fortfarande se att du har varit av med kortet. Som jag har tolkat det i alla fall.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
GSXR1100R skrev:
Jag köpte en ny bil när jag fick tillbaka min lapp, no problemos, du får ursprungsdatumet på ditt KK :tummenupp

Fan vad gött! :tummenupp
Undrar om jag fortfarande kan övningsköra med min tjej...

:rolleyes: Tror inte det(5 år bla..bla :mattias ) men vare sig jag eller hon har fått någon lapp från VV att vi inte får det.. Killen som JAG övningskörde för fick en lapp där de talade om att jag ej längre hade kk-tillstånd så han ej fick köra med mig...

Kan ju alltid säga"Öh.. visste inte" he,he

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping