Träff i Sthlm...

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
En röd grej
Jag tänkte rasta hojjen imorgon om vädret tillåter, vad sägs om en fika på Donken vid Sveavägen runt 1300??

Edit: jag är iaf där runt 1300, sedan om jag får fika ensam eller inte det e sådant man märker....

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
En röd grej
Kapten Blåskägg skrev:
WTF :va

Har du snöfritt utanför garaget? Jälla lyllo :tummenupp

Jajjemen... mkt salt löser det mesta :rofl :rofl . Vägarna är iaf hyfsat fina på dagarna så jag tänkte testa en liten på en liten tur, har juh bara blivit knappa 5 mil med den nya så nu e det fan dags... ...

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tommy-74 skrev:
Jajjemen... mkt salt löser det mesta :rofl :rofl . Vägarna är iaf hyfsat fina på dagarna så jag tänkte testa en liten på en liten tur, har juh bara blivit knappa 5 mil med den nya så nu e det fan dags... ...

Fan vad nice :tummenupp
Jo vägarna är ju rätt ok nu men man måste ju nå dem också :gnissla
Du får avlägga körrapport imorgon, kanske hinner tina undan lite så man får ut hojen på sön.

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
En röd grej
Kapten Blåskägg skrev:
Fan vad nice :tummenupp
Jo vägarna är ju rätt ok nu men man måste ju nå dem också :gnissla
Du får avlägga körrapport imorgon, kanske hinner tina undan lite så man får ut hojen på sön.

En avrapportering kommer så fort jag kommit hem.... om jag kommer hem....
klart jag kommer hem.. någon gång...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du har ju jordens chans att lägga årets första burnis på Sveavägen insåg jag just. Tror aldrig jag sett däckpulver på snö! Håller på at svetsa min nya oljetank =/. Jag får joina nästa år. :(
/J
Tommy-74 skrev:
Jag tänkte rasta hojjen imorgon om vädret tillåter, vad sägs om en fika på Donken vid Sveavägen runt 1300??

Edit: jag är iaf där runt 1300, sedan om jag får fika ensam eller inte det e sådant man märker....

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
En röd grej
Jörgen Karlsson skrev:
Du har ju jordens chans att lägga årets första burnis på Sveavägen insåg jag just. Tror aldrig jag sett däckpulver på snö! Håller på at svetsa min nya oljetank =/. Jag får joina nästa år. :(
/J

Hade jag haft en filmkamera så hade saken varit biff.... men en böööööörn blir det allt...

fleshgear

Medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
xt660r budmoppe
Tommy-74 skrev:
Hade jag haft en filmkamera så hade saken varit biff.... men en böööööörn blir det allt...
fan grabbar ni glömmer alla mc-bud som har varit ute och härjat hela vintern stor respect för dom :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det håller jag med om! Men om jag ska försöka trendanalysera efter ett liv i Sthlm så måste jag säga att det är färre av dem nu om vintrarna än för 15 år sedan. Då såg man däremot inte så många cykelbud om vintern som nuförtiden (Helt ovetenskapligt). Ngn budkille/tjej som känner till branschen?
fleshgear skrev:
fan grabbar ni glömmer alla mc-bud som har varit ute och härjat hela vintern stor respect för dom :tummenupp

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
En röd grej
Kapten Blåskägg skrev:
Easy på rullen, mycket grus och skit.

Sådärja, nyss hemkommen ifrån en minst sagt underbar tur, detta gott folk har jag verkligen sett fram emot. Trots lite småhalt i varje kurva och isbildning i pungen så var det fan värt detta.

Men jag var alldeles ensam vid Donken, ingen som ville fika med mig.
Hur som helst, nu får det faan bli kanonväder

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jörgen Karlsson skrev:
2016176 Det håller jag med om! Men om jag ska försöka trendanalysera efter ett liv i Sthlm så måste jag säga att det är färre av dem nu om vintrarna än för 15 år sedan. Då såg man däremot inte så många cykelbud om vintern som nuförtiden (Helt ovetenskapligt). Ngn budkille/tjej som känner till branschen?

Det är lika många mc-bud på vintern som på sommaren.
Att vi inte syns kan va för att folk går med kapuchongerna djupt överdragna över huvudet i snöstormen, eller för att vi helt enkelt ligger i nån snödriva och försöker få ut hojen.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...