Magg0t
Speed Is Priceless
- Gick med
- 24 May 2009
Jag är rätt ny på Mc i trafik har mesta dels bara lekt runt med min R1a osv på diverse ställen eftersom jag inte får ta kortet förens nästa sommar pga ålders kraven. Men iaf jag har alltid haft intresse för 2 hjuliga fordon och jag körde moped dagligen när jag va 12 år tills jag vart 15-16. Har små kört lite då och då för jag liksom velat köra hoj så då tar man de man har
.
Problemet är att jag inte haft någon frambroms på den så jag har alltid bromsat i bak så i panik situationer med Rettan som blir de automatiskt att jag nyper i bak och alla som kör hoj vet ju hur bra det är
. Jag har kör cross osv men jag har ju alltid kört på grus eller i skog då blir det ju bak man bromsar just för att man sladdar runt mesta dels.
Så nu när jag tränar inför körkortet osv försöker jag köra med frambromsen men när de blir mer göra-utan-att-tänka situationer så blir det i bak jag nyper åt.
Någon som har tips på hur man kan träna bort detta ? Kan man ställa ner bromsverkan i bak så den bromsar men aldrig låser hjulet ? Och hur gör jag det om det skulle vara en lösning ?
/ Mag
Problemet är att jag inte haft någon frambroms på den så jag har alltid bromsat i bak så i panik situationer med Rettan som blir de automatiskt att jag nyper i bak och alla som kör hoj vet ju hur bra det är
Så nu när jag tränar inför körkortet osv försöker jag köra med frambromsen men när de blir mer göra-utan-att-tänka situationer så blir det i bak jag nyper åt.
Någon som har tips på hur man kan träna bort detta ? Kan man ställa ner bromsverkan i bak så den bromsar men aldrig låser hjulet ? Och hur gör jag det om det skulle vara en lösning ?
/ Mag