Träna, hjälpa musklerna att läka?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Gör en satsning på att komma i form efter flera år av inaktivitet. Efter att ha mjukstartat under flera veckors tid så är jag nu uppe på 5-6 träningsdagar i veckan med varvat styrka och konditionsträning. Emellanåt känns det lite slitet i kroppen och då vilar jag en dag, men går det att äta något som påskyndar musklernas läkning? Typ kreatin eller liknande? AAS går fetbort eftersom jag tränar för att komma i form och må bra, inte förstöra kroppen..Bara för att förekomma rolighetskommitén :rolleyes:
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
protein är nog något du ska börja med att käka om du tränar så mkt som du gör för muskeltillväxten.. sen har du kreatin också, går lika bra det.. krydda med några retibolkapslar för att få den extra anabola effekten :) eller skippa kappslarna kanske :)


edit: kolla in http://www.gymgrossisten.com/ <-- skön rea nu i oktober så passa på
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Låter bra, de har butik här i stan med. Vad är retibolkapslar? Protein och kreatin var det :tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Skulle jag var som dig så skulle jag vila någon mer dag istället.

Ger mer än att försöka äta bort det.

För som vi alla vet det är inte träningen man blir stark av..utan vilan efter.
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
Blip skrev:
Låter bra, de har butik här i stan med. Vad är retibolkapslar? Protein och kreatin var det :tummenupp


Retibol är de starkaste anabola kosttillskottet som finns på marknaden som inte ska ha några bieffekter.. polarna knaprar i sej en massa på gymmet.. kan säga att det märks på dem med :3freak

var inte rätt att ta nån vecka paus också.. och som farbrorn sa: inte träna för mkt.. vila också :)
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Japp jag ska ta det lugnt snart. Jag har en tävling 10 november så det är hårdkörning fram till en vecka innan dess.

Men nu kör jag egentligen inte samma muskelgrupp mer än 2 ggr / vecka. Beroende på om de känns läkta eller inte. Övrig träning är konditionsinriktad.

Angående proteintillskott. Har ni några erfarenheter av något som är rent och som inte belastar njurarna för mycket?
 

Tellet

medlem, ja
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
cbr 600 -93 F2
Blip skrev:
Japp jag ska ta det lugnt snart. Jag har en tävling 10 november så det är hårdkörning fram till en vecka innan dess.

Men nu kör jag egentligen inte samma muskelgrupp mer än 2 ggr / vecka. Beroende på om de känns läkta eller inte. Övrig träning är konditionsinriktad.


en regel man har när man gymmar är att en muskelgrupp ska vila 48 timmar innan man går på den igen.. men det kan du säkert redan :)
kolla in på http://www.halso.info/ där har du all fakta du behöver.. och tipps i forumdelen! lycka till med träningen
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Tellet skrev:
en regel man har när man gymmar är att en muskelgrupp ska vila 48 timmar innan man går på den igen.. men det kan du säkert redan :)
kolla in på http://www.halso.info/ där har du all fakta du behöver.. och tipps i forumdelen! lycka till med träningen

Schysst. Tackar :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top