träna inför sommarn?!

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Tänkte bara påpeka att det är dags att få igång kroppen igen nu efter vinterdvalan :7peta och ett 3 månaders kort på Stallet kostar endast 700 spänn (för studenter) !
Upp å hoppa :banana

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Vaddå få igång?? På vintern är det bara träning träning och kanske lite träning som gäller! Det är under sommaren kroppen förfaller med all kass mat man äter på turerna, iaf för mig..

Synd att man ska vara sjuk till och från bara :(

Men kom igång alla som inte redan är igång :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag _kör_ mig starkt och uthållig. Gym är för fetton! ( :hihi )

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tränar gör man året runt, men på sommaren tenderar det att bli mindre av förståeliga skäl. Väntar just nu bara på att våren ska komma så att man kan rasta mountainbajken i skogen också. DET är både kul och jobbigt, och mer actionfylld träning får man leta efter!

Stock & sten rular! :banana

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Folk som BARA tränar inför sommaren = Lila depåstöd...:hihi
Man tränar ju precis som pingu säger ALLTID, men på höst/vinter offtast mer p.g.a andra intressen på sommaren...

Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Inför sommaren???

Tvättbrädan har legat latent under alla säsonger...
Trots åretrunt träning!

Det värsta med Jojo träning är att det helt plötsligt blir fullt på gymmet med panikslagna tjockisar! :lol

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Kamikaze kid skrev:
Inför sommaren???

Tvättbrädan har legat latent under alla säsonger...
Trots åretrunt träning!

Det värsta med Jojo träning är att det helt plötsligt blir fullt på gymmet med panikslagna tjockisar! :lol

Börja läs http://www.paulun.se/ så har du kommit ett steg närmare din tvättbräda.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Har spenderat vintern med att vänta på op. tid för knäet.. eh, jaja okey det var väl bara en ursäkt att lata i några månader :rolleyes: Men NU!

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Penguin skrev:
Tränar gör man året runt, men på sommaren tenderar det att bli mindre av förståeliga skäl. Väntar just nu bara på att våren ska komma så att man kan rasta mountainbajken i skogen också. DET är både kul och jobbigt, och mer actionfylld träning får man leta efter!

Stock & sten rular! :banana

:rolleyes:
Skulle vilja se dig få lite action i skogen när du måste trampa själv. Det är väl som att se en film i ultrarapid :7peta

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Åja, har du själv nånsin vågat dig ut i skogen med trampcykel? Det luktar chicken lång väg här! :dummer

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kamikaze kid skrev:
Eller ännu hellre: enbart panikslagna
men vadå... gym blir man ju inte SMAL av.. :va det blir man ju STÖRRE av.

Håller med Nalk, Fågelen och Kongen, träning året runt, annars kan de väl lika gärna vara? :7peta

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
TinaTjejen skrev:

Håller med Nalk, Fågelen och Kongen, träning året runt, annars kan de väl lika gärna vara? :7peta

Det är skillnad på att vara stor av muskler och stor av fett vettu!! :D

Att styrketräna hårt en timme startar fettförbränningen ordentligt i kroppen och effekten sitter i upp till ett dygn så du fortsätter alltså att bränna mer fett än om du inte skulle ha tränat när du ligger och sover natten efter och när du ligger i soffan och slöar hela kvällen efter med.

Kombinerat med rätt anpassad mat går det utmärkt att gå ner i fettprocent och vikt enbart genom styrketräning. Självklart blir det ännu bättre totalresultat för hälsan om man dessutom tränar kondition. För de flesta har dock konditionsträningen en starkare positiv effekt på välbefinnandet än styrketräningen.

Sen är det självklart att man ska träna året runt. Dock anpassar jag gärna träningen efter vädret. Till exempel längtar jag till det blir skönt väder och bra underlag för att cykla MTB och löpträna i skogen igen. Nu på vintern blir det mest gymmet, men även skridskor, skidåkning eller köra cross, skoter funkar ju bra och är grymt kul.

TRÄNA ÄR KUL :Bugar :tummenupp :banana

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
Penguin skrev:
Åja, har du själv nånsin vågat dig ut i skogen med trampcykel? Det luktar chicken lång väg här! :dummer

Tror du trampar (fyndigt va?) på fel pedal där. Här har du en liten kis som åkte på första cykelsemestern vid 10 års ålder och är uppväxt i Björklinge = nära till skogen......

Fick min cyckel stulen och eftersom jag köpt den i god tro så fanns det ju inga kvitton så därför har jag ingen just nu. Men kanske jag lånar en och gör dig sällskap om du vill/törs då förstås :)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
TinaTjejen skrev:

Jasså?
Så du blir stor runt magen när du går på gym? :va
Du har inte funderat på att ta ett par pass med en personlig tränare för lite råd i så fall??? :lol :3freak :7peta

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kamikaze kid skrev:
Jasså?
Så du blir stor runt magen när du går på gym? :va
Du har inte funderat på att ta ett par pass med en personlig tränare för lite råd i så fall??? :lol :3freak :7peta
Sa aldrig att jag blir stor om magen :fakta
Behåller ungefär lika kroppsform, men fastare :rolleyes:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...