Träna på serpentin bana vart på södra sidan i Sthlm ?

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Hej !

Vart på södra sidan stan typ hägersten och neråt kan jag träna på serpentinbanan och inbromsningar helt lagligt ? Övningskör idag med privat handledare. Jag har faktiskt gamla koner från innebandyn att ställa ut :)

Mvh R
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Jag körde på Tullinge flygfält, där finns det uppritade banor på asfalten, snackade med vägvärket killarna som håller till där och det var lungt sålänge det inte var under arbetstid.

Detta var ett par år sen så jag vet inte vad dom säger om det idag.
 

sportbike

Guest
Om du är med i SMC,kan du ju köra i grupp på Tuvängen.
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Tjo !

KOllade smc kurser, det kräver att man redan har körkort för mc. Jag tänkte ju övningsköra, för att vara förbered för uppkörningen.

Mvh R
 

Zvonko

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
WR250f
Om du har konor finns det uppritade banor på älvsjö mässans parkering mot huddingevägen
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ta släp ut till nerlagda militärförläggningen utanför södertälje.. stor asfalterad plan. Almnäs heter stället.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Hej,

Enklaste stället, skulle jag tro, är på Hellsagårdens parkering. Här tränas det från diverse trafikskolor och serpentinbanan fanns markerad i asfalten för att de enklare ska kunna ställa upp konerna. Huvudparkeringen skall det vara, till höger om infarten. Tag med egna koner och vips har du samma bana som vid uppkörning.

Kom på att det var ett tag sedan jag var där - man skulle tro att det fortfarande körs där.

/frezon
 

sportbike

Guest
Hej,

Enklaste stället, skulle jag tro, är på Hellsagårdens parkering. Här tränas det från diverse trafikskolor och serpentinbanan fanns markerad i asfalten för att de enklare ska kunna ställa upp konerna. Huvudparkeringen skall det vara, till höger om infarten. Tag med egna koner och vips har du samma bana som vid uppkörning.

Kom på att det var ett tag sedan jag var där - man skulle tro att det fortfarande körs där.

/frezon

Dom har gjort en massa farthinder där nu...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top