Tränat och tävlat med bruten arm

Wille S

Bromsa när du ser GUD!
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Honda CBR600RR 2007
Den 30 mars spelade jag fotboll på skolgymnastiken. I närkamp ramlade jag och tog emot mig med vänster arm. Fick så ont i armen att jag svimmade och gympaläraren ringde efter ambulansen. På sjukhuset röntgade de armen och läkaren jag träffade därefter sa att jag stukat armen. Så han lindade om den. Sen tog jag bussen hem.
Den 6-8 april (veckan efter) var vi i Karlskoga och körde på bandagarna där. Jag hade problem med att hålla i styret och använda kopplingen. Men körde ändå några pass varje dag.
Har därefter kört 2 tisdagsträningar i Linköping. Styrkan i armen är inte vad den borde samt att det gjort ont.
Mamma och pappa tyckte inte armen såg bra ut så på vägen ner till SM på Anderstorp pratade vi med en ortopedläkare som lovade skicka en kallelse för förnyad undersökning. Under SM helgen i Anderstorp vurpade jag en gång utan att göra illa mig. Dock törs jag inte gasa på som jag vill pga. armen som fortfarande inte känns bra.
Idag var jag till röntgen igen. När vi sedan satt och väntade i undersökningsrummet på läkaren klev plötsligt 2 läkare och en professor in i rummet. Mamma och jag kände oss lite illa till mods. Professorn sa att det här ser inte bra ut. Armen var bruten men de hade man inte upptäckt det den 30 mars. Nu hade den börjat växa ihop fel. Med tanke på att jag växer mycket fortfarande visste de inte riktigt vad de skulle göra. Beslutet som togs till slut var att avvakta till september och då t.ex. operera armen (bryta upp och lägga rätt). De kollade även rörligheten på armen som nu är ca 70% av vad det ska vara.
Inte undra på att jag haft problem med att köra hojen med bruten arm!!! Kom trots det 5a i 250SP i Anderstorp.
Lite orolig för resten av säsongen och hur armen kommer att fungera framöver.

Här kommer en bild på hur armen ser ut idag. :skrämd
Det är benet som sticker ut :gnissla

Bifogat

• DSCN5383 (600 x 450).jpg
    DSCN5383 (600 x 450).jpg
    74.8 KB · Visningar: 281
Välkommen i gänget :tummenupp

Jag har opererats 3 år i rad nu pga av en miss från läkarnas sida 1997!!! Vet fortfarande inte om det blir bra.

Synd att det inte va amerikat... då hade man vart RIK :tungan

Wille S skrev:
2151112 Här kommer en bild på hur armen ser ut idag. :skrämd
Otroligt att man kunde missa detta, men det finns ju mindre lyckade personer inom alla yrken.
Det ser ut som din skada sitter långt ut på underarmen nära der som kallas tilväxtzonen, vilket innebär att skadan har god möjlighet att spontant återställa sin naturliga form.
Denna process pågår så länge du fortfarande växer, och vänder man på det så kan man inte säga hur illa det kommer att sluta föränn du slutat växa.
Krya på dej.

Wille S skrev:
2151112 Här kommer en bild på hur armen ser ut idag. :skrämd

De där ser inte så bra ut... Lider med dig.

Man blir så Jä### förbannad på sånt här. Jag sabba ett knä för några år sen & åker in till sjukan där dom ger mig en 2 veckors kur voltaren. Dom röntga inte ens trots att jag bad om de. Fick en tid för återbesök 2 v senare. Tror ni ja kunde gå utan kryckor? Nooop! Samma idiotläkare kolla på de igen & konstaterar att de inte alls är fel på knät. Blev så förbannad så ja trodde ja skulle dräpa han med en krycka. Utan min vetskap ringde fassan till idrottsskadekliniken i grannstan som tog hand om mig efter några dagar. Dom vart då 2 läkare som kolla mig & de tog dom 20 sekunder att lista ut att menisken vart totalhavererad. Kom in på op efter några veckor & efter 2 op så funkar de rätt bra nu. Läkarna bara gissar vad de "kan" vara för fel. Fy faan säger jag bara... Man betalar trots allt nästan halva lönen i skatt & sen 25% moms på allt man köper för redan skattade stålar! Så får man sån vård. Sjukt!

Uscha, det där ser inge vidare ut alls :( Tom jag hade kunna lista ut att sånt där ska man kolla noga! Hoppas att du blir återställd å slipper men!

Jag vurpade i skogen -98, då missade dom att själva foten var ur led, så dom gipsade den i det läget (fotleden sprack nämligen), det var ingen hit alls :( Å ändå påpekade jag att foten var konstig, och sned lixom :huvet Jag har fortfarande ont i foten pga det.
Jag å exet blev påkörda bakifrån i bilen, och vi fick rätt ont i ryggen, så vi åkte till sjukan. Där blev vi hemskickade, några fel på våra ryggar kunde det ju inte vara, vi kunde ju gå! :va :4skrika :gnissla :huvet Dessutom var det 12-20h väntetid, på att få träffa en läkare! :4skrika Näe, lägg ner landstinget, å privatisera hela skiten!

Fick min axel krossad då en senior medborgare inte hade syn och vett på att hålla koll när jag skulle igenom en rondell.
Han körde över min axel med en Volvo 740.. dunk dunk.
Jag körde efter 4 veckor när mitellan var borta.(Dom opererar inte i onödan)

Nu ett år senare så får jag resultatet att dom skulle nog fixat detta med en gång, för alla frakturer vredigt sig fel. Jag kan köra men har en otrolig värk hela tiden.

Så om ni råkar ut för nåt med brott på ben i kroppen, se till att dom fixar till det med en gång och inte kör med ..vi får se hur det läker, iallafall när det handlar om flera frakturer på samma del av skelettet.

Take care... and Ride On.

Det där ser ju inte så roligt ut, men du verkar vara en hård rackare. ;)
Hoppas du inte kommer får för allvarliga men bara.

ajaj wille, visste inte d när vi va i Anderstorp.. en bra grej är att en gipsad arm går in under ställer :tummenupp lycka till!

//Lukas

:skrämd Det där såg lagom roligt ut. Ändå kommer du 5.a i en tävling, grymt jobbat trots bruten arm. Äter du stål till frukost unge man?
Hoppas allt löser sig till det bästa och att de kan fixa till armen så den läker ihop som den ska!

Hade jag vetat detta på rejset hade jag släppt förbi dig....
... nä kanske inte.
Men vi hade en liten fajt ibörjan iallafall. :)

Man måste ha lite koll på sin kropp och inte ge sig när man känner att nått är fel.
Jag vaknade en dag med en knöl som inte skulle vara där den var och började ringa runt till olika läkar mottagningar och alla sa samma sak, det är en infektion ingen fara.
Jag känner efter och kollar lite runt på nätet bestämmer mig för att de har fel och att det känns misstänkt likt en cancer bula!
Efter en vecka får jag tid hos vårdcentralen, de tittar på mig och läkaren blir grå i ansiktet och tycker att han inte vill uttala sig utan remitterar mig till sjukan inne i stan. Några dagar senare efter en dags provtagningar får jag domen att det visst är cancer.
Moralen är den att hade jag inte stått på mig så hade jag förmodligen inte stått upp alls idag utan legat en bit ner i jorden... :3freak

Krya på dig hoppas vi kan slåss på sviesta, i rejset då alltså...

Det är ofarligt för frakturen i sig att köra då den troligtvis vid det här laget är helt läkt men givetvis skall du inte köra om det gör för ont och undvik gärna att kasta dig på frakturen under den närmsta månaden.
Det jag inte förstår är varför läkarna väljer att låta benet läka nu och sen inte operera förrän i september (om det nu inte var så att du valde tidpunkten). Sen kan man ifrågasätta läkarens kompetens när han missar en fraktur som uppenbarligen är så omfattande att hela benpipan är av och den har möjlighet att röra sig.

Krya på dig och trösta dig med att ditt benbrott nästan är lika coolt felläkt som doohans underben. :tomten

ajaj, såg la inte bra ut :va

en läkare berätta för mig att en fraktur inte altid syns så väl då,
skelettet på oss unga är ungefär som en ungbjörk, den sprivker å böjjer sig
men sen fjödrar den tillbaks och man ser inte att det är en fraktur,
så kanske när de röntgade så låg benen rätt, å frakturen inte syntes....

men de såg ut å vara så mkt så de verkar ju skumt :3freak

men sluta gnola nu ville :hihi
du spöar ju dom ändå :7peta

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back