Maverickgoose
Gudomlig sporthojare
Den 1 januari blev det alltså svindyrt och avgift på den enda vettiga vägen för att passera sthlm eller ta sig från den ena sidan till den andra.
Enligt reklamerna (finns i flera olika versioner) på radion så kostar det 11-30 kr men jag betalade 35 när jag åkte upp vid lindhagsplan.
EDIT; Nu kom en reklam som sa 35kr?
Åkte centralbron via klarastrandsleden och passerade två kontroller a 35 kr styck. Sitter verkligen den norra kontrollen så tätt intill stan att man åker på två avgifter för att åka en bit på leden?
Enligt radion kommer var tionde bilist välja andra alternativ eller 10% mindre trafik på Essingeleden.
Låter totalt BS och vem kom på idén att ljuga?
Vem ska hållas ansvarig när detta inte stämmer?
Möjligtvis de första veckorna men som vanligt så kommer trafiken öka igen.
Enligt reklamerna (finns i flera olika versioner) på radion så kostar det 11-30 kr men jag betalade 35 när jag åkte upp vid lindhagsplan.
EDIT; Nu kom en reklam som sa 35kr?
Åkte centralbron via klarastrandsleden och passerade två kontroller a 35 kr styck. Sitter verkligen den norra kontrollen så tätt intill stan att man åker på två avgifter för att åka en bit på leden?
Enligt radion kommer var tionde bilist välja andra alternativ eller 10% mindre trafik på Essingeleden.
Låter totalt BS och vem kom på idén att ljuga?
Vem ska hållas ansvarig när detta inte stämmer?
Möjligtvis de första veckorna men som vanligt så kommer trafiken öka igen.